Samletråd for Samsung LE40 M71 / F71 / M91 - Side 5

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 5 av 10 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 8 9 ... SisteSiste
Viser resultater 81 til 100 av 182
    Active Gelbear sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    465
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

mer f71

Sitat Opprinnelig postet av Shercko
    Bare så du vet det, du får ikke 1:1 pixelmapping med noe annet enn VGA. Det er visst flere sliter med overscan også ved bruk av DVI>HDMI. Hvorfor det er slik vet jeg ikke.
    Har vært å snoket på avforum.com og slik jeg forstod, etter 100 sider med scrolling og engelsk, finnes det en oppgradering slik at man får kan velge "noscan" i menyen til DVI/HDMI slik at bildet passer 100% samt 1:1 pixelmapping til komponent inngangen i 1080p

MEn om det finnes en norsk oppdatering er vel heller tvilsom...eller?

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    73
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Nordfra
    Kjører kabel-tv signalene gjennom en digital dekoder, men er slett ikke fornøyd. Ser faktisk ut til at de analoge signalene gir bedre bilde..? Når jeg kjører via dekoderen får jeg ikke skikkelig skarphet og fasong på objektene i bildet.
    Skal gå an å slå av SMD funksjonen på M71, skal det ikke? Men i min bilde meny er det ingenting som heter SMD..
    Se etter "100 HZ". Samsung gikk over til å kalle "SMD" for "100Hz" i menyene etter de aller første utgavene kom av M71..

Active tommelom sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Sted
    Trondheim
    Poster
    397
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

N71

Nå er det ganske så kjent at alle som kjøper M71 skrur av 100 Hz siden den suger. Hvorfor da ikke kjøpe N71 som skal være akkurat samme tv bare uten 100 Hz? Og er en god del billigere. Eller det noe jeg misser? Hadde jo tenkt på M71 selv, men nå er jo N71 svært aktuell da jeg heller ikke takler den 100 Hz'en.
    Front: Klipsch IV RF62___________ Reciever: Yamaha RX-V1067
    Senter: Klipsch IV RC62__________TV: Sony KDL-55HX855
    Bak: Yamaha NS-300____________ HTPC: Sjølbyggd I5, Nvidia GTX970 etc.
    Sub: SVS PC-12 NSD

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    290
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Nordfra
    Kjører kabel-tv signalene gjennom en digital dekoder, men er slett ikke fornøyd. Ser faktisk ut til at de analoge signalene gir bedre bilde..? Når jeg kjører via dekoderen får jeg ikke skikkelig skarphet og fasong på objektene i bildet.
    Skal gå an å slå av SMD funksjonen på M71, skal det ikke? Men i min bilde meny er det ingenting som heter SMD..
    Hvis jeg har forstått ting riktig, så heter det ikke SMD på de siste utgavene av M71. Det heter 100hz.

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    516
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tommelom
    Nå er det ganske så kjent at alle som kjøper M71 skrur av 100 Hz siden den suger.
    saklig

Medlem siden
    Dec 2003
    Sted
    Trondheim
    Poster
    397
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av veggiss
    saklig
    Og hva skulle det bety? Jeg referer bare til samtlige her på forumet som har kjøpt M71 og slått av 100 Hz. Pluss at alle tester jeg har lest har sagt det samme. Så sett en komentar i sammenheng og les litt nøyere. Eller var det ordet "suger" som var usakelig? Kunne selvsagt sagt "funger overhodet ikke etter hensikten". Untatt til sport som sagt. Der var det ganske behagleig og sport har jo uansett en videolook, så det ser ikke mer snodig ut.

Men ingen som har noe godt å si om Samsung N71?

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    256
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Her er en test av 100 hz funksjonen til Samsung M7. Det er veldig teknisk da!!! Men her er konklusjonen;

"Finally, a real progress in games. Three cheers for 100Hz! We just have to point out that the miracle isn´t yet complete as movie rendering didn´t quite convince us. Fluidity and sharpness were ironically a little too much and it didn’t seem like a natural rendering. Too bad this system was implemented on a TV. For movies none of us liked it, however, 100 Hz rendering in games, sporting events and even TV shows was good."

Bra til fotball og spill, men de slo den av på vanlig tv-titting

1rst LCD at 100 Hz: the end of afterglow - BeHardware

Medlem siden
    Dec 2003
    Sted
    Trondheim
    Poster
    397
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mitt inntrykk også. Bra til sport og spill. Kikket på Philips med 100 Hz. Akkurat samme effekten der.

Forhørte meg litt mer om N71 på Siba idag og fikk nå høre at N71 har et annet panel enn M71 og har av den grunnen færre farger. Altså ikke akkurat samme tv'n som den andre inkompetente selgeren på samme sted fortalte. Så jeg har slått fra meg denne også. Kommer aldri til å bli noe tv på meg. Klarer pokker meg ikke å bestemme meg =P
    Er snakk om så mange penger at jeg er livredd for å bli sittende med et kjøp jeg angrer bittert på.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    146
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har hatt M71 i en mnd nå. Er veldig fornøyd.
    skjermen gir meget gode bilder på TV(i hvert fall hvis du har parabol eller digital dekoder) og DVD.

stod mellom M71 og toppmodellene til SONY for min del. Valgte M71, og har ikke angret på det. Men Ville sikkert blitt kjempefornøyd om jeg valgte sony også.

Active Gelbear sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    465
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Hva du trenger å vite om f71

Har snoket litt rundt og funnet denne siden til f71...innstillinger, forklaringer osv..

Enjoy

Yet Another Samsung LE-40F71 FAQ - (irony)

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    137
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå er det ganske så kjent at alle som kjøper M71 skrur av 100 Hz siden den suger. Hvorfor da ikke kjøpe N71 som skal være akkurat samme tv bare uten 100 Hz? Og er en god del billigere. Eller det noe jeg misser? Hadde jo tenkt på M71 selv, men nå er jo N71 svært aktuell da jeg heller ikke takler den 100 Hz'en.

Må faktisk si at jeg har 40M71 og bruker SMD/100hz mye... kommer nok litt ann på materialet og signalkilden, men jeg bruker nok funksjonen mer enn 50% av tiden... Jeg har en sitteavstand på litt over 3 meter... ser ikke bort fra at folk som sitter nærmere kan bli mer forstyrret av det de kaller abnormaliteter med bildet.... bølger og haloer... osv... jeg syns det funker... så det er ikke alle som slår den av!

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Skal jeg velge M71??

Samsung eller JVC 40" ?

Skal kjøpe en LCD-tv i nærmeste fremtid. Ca 15000-20000,-
    Etter mangfoldige timers "tråling" både på nettet og i diverse butikker har jeg kommet frem til 3 interessante modeller...
    Samsung LE-40N71, Samsung LE-40M71 og JVC LT-40S70BU.
    Alle disse 3 skjermene har jo Samsung paneler men det noen som har noen anbefalinger av disse 3?? evt erfaringer...?

Er M71 mye bedre tv enn de 2 andre nevnte???

På forhånd takk for innspill....:-D

Newcomer Psycho Mantis sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    22
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har tenkt til å kjøpe meg en 40" LCD-TV, og valgene står mellom Samsung LE-40N71B (16290,- på ComputerCity.no), LE-40M71B (19450,- på ComputerCity.no) eller LE-40F71B (19990,- på Komplett.no).

TV-en skal forøvrig brukes til Digital-TV (Canal Digital), noe analog TV (Viasat Z, TV3 og SportN via Get), videospill (deriblant XBox 360, men også diverse andre konsoller som ikke har Progressive Scan/720p) og DVD-filmer (samt HD-DVD ved senere anledning).

Hvilken HDTV gir meg mest for pengene?

Det er jo åpenbart at LE-40N71B ikke er like god som LE-40M71B, men da er spørsmålet om det er verdt å betale 3160,- mer for for LE-40M71B. Er den så mye bedre? Jeg spiller jo mye videospill, og jeg ser mye på fotball (mest på digital TV, men også noe på analog TV), og da var det en her som nevnte at 100Hz var veldig bra, men er det merkbart bedre? Er det så mye bedre at det er verdt å betale 3160,- mer?

Jeg tenker litt på LE-40F71B også, men forutenom 1080p, så sies det at LE-40M71B er bedre? Jeg skal tross alt ikke bruke TV-en noe særlig til PC, og PlayStation 3 skal jeg vente en stund med, så da holder det vel med 720p?

Newcomer Psycho Mantis sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    22
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser ikke ut til at jeg får noe svar her (ja, jeg er litt utålmodig nå:-D ), men etter å ha tittet litt rundt på omtaler og inntrykk av Samsung LE-40M71B, så har jeg bestemt meg for å gå for den. Med tanke på at jeg ser mye på sport (især fotball) og spiller mye videospill, så kan det være greit med 100Hz-mulighet (hvis det gjør bildet bedre).

Men håper jeg ikke gjør noe dumt nå da. :razz:

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    290
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Psycho Mantis
    Ser ikke ut til at jeg får noe svar her (ja, jeg er litt utålmodig nå:-D ), men etter å ha tittet litt rundt på omtaler og inntrykk av Samsung LE-40M71B, så har jeg bestemt meg for å gå for den. Med tanke på at jeg ser mye på sport (især fotball) og spiller mye videospill, så kan det være greit med 100Hz-mulighet (hvis det gjør bildet bedre).

Jeg ville gjort som deg, om valget sto mellom de 3 modellene der.

Jeg velger derimot å vente på at Grundig kan levere sin nye Fine Arts-modell i slutten av måneden, selv om den er bare 37".

Hvorfor?
    tja, for det første Lyd og Bilde-testen (den gjør meg nyskjerrig ettersom den skal være så mye bedre enn Philips sin toppmodell til 2/3 av prisen), visstnok 1:1pixelmapping på DVI/HDMI, og ikke minst muligheten for digitaltuneradaptere som også ha CI-kortlesere, slik at man slipper eksterne dekodere og fjernkontroller for å skifte kanal/se TV.
    Men klarer ikke Grundig å levere iløpet av januar, så blir det nok M71 på meg også. (de koster ca det samme. Grundig koster 20kkr hos expert).

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    34
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mitt inntrykk også. Bra til sport og spill. Kikket på Philips med 100 Hz. Akkurat samme effekten der.

Forhørte meg litt mer om N71 på Siba idag og fikk nå høre at N71 har et annet panel enn M71 og har av den grunnen færre farger. Altså ikke akkurat samme tv'n som den andre inkompetente selgeren på samme sted fortalte. Så jeg har slått fra meg denne også. Kommer aldri til å bli noe tv på meg. Klarer pokker meg ikke å bestemme meg =P
    Er snakk om så mange penger at jeg er livredd for å bli sittende med et kjøp jeg angrer bittert på.
    Identisk panel, ferdig med det!
    Alle spes er de samme, KUN 100hz som er forskjellen!

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    34
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Psycho Mantis

Begge er veldig bra til alt, kanskje til fotball/håndball vil du kunne se en liten forskjell.
    Uansett kan du bare "jukse" med innstillingene til dette(ned med kontrast og opp med lys)
    Ser veldig mye på fotball, og savner ikke 100hz.
    Jeg garanterer at du vil bli fornøyd med N71!

Intermediate Shercko sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    1,118
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Fotballidio10
    Identisk panel, ferdig med det!
    Alle spes er de samme, KUN 100hz som er forskjellen!
    Er det noen troverdige steder man kan lese seg fram til dette?

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    73
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Shercko
    Er det noen troverdige steder man kan lese seg fram til dette?
    Samsung selv sier M71 inneholder dyrere/bedre komponenter enn N71. F71 og N71 inneholder samme type tror jeg.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    137
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av SSB
    Samsung selv sier M71 inneholder dyrere/bedre komponenter enn N71. F71 og N71 inneholder samme type tror jeg.

Sier meg enig i dette utsagnet ja!

Etter det jeg også har hørt er det slik.

Til dem som skal se mye på analoge signaler vil jeg si at M71 er bedre enn N71... 100hz gir vesentlig mindre støy, korning i bildet...

Det sies at 100hz er kompliserte elektroniske komponenter som krever bedre litt andre komponenter innvendig i forhold til N serien... Noen liker 100hz andre ikke... men jeg vil anbefale folk å bedømme selv! Jeg har hørt mye negativt om det, men jeg bruker 100hz mye... tror det kommer ann på hvilke kvaliteter i bildet man foretrekker... og det er individuelt, ikke noe rett og galt!

Side 5 av 10 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 8 9 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •