Samletråd for Samsung LE40 M71 / F71 / M91 - Side 4

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 4 av 10 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 8 ... SisteSiste
Viser resultater 61 til 80 av 182
    Newcomer bear sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    287
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Det hang en 40V2000 ved siden av M71 hos Expert og synes denne hadde dårligere sortnivå og slet litt med hakking i panoreringer. Men syns Sony hadde mer futt i fargene enn Samsungen...

Så en 40W2000 (som skal ha samme panel som 40V2500) på Sony senteret på CC vest tidligere og det var bedre sortnivå på 40W2000. Mulig at 40V2500 vil havne nokså likt med M71 når det gjelder sortnivå?

Men jeg syns det virker som 100 Hz oppdatering av bildet virkelig har noe for seg og kan gjøre utslaget mellom disse modellene. Når du kan få M71 for godt under 20 lapper så vil nok ikke Sony matche den prisen med det første med 40V2500 modellen.

Intermediate RockyIII sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    594
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    M71 er faktisk 300kr dyrere enn sony`en på prisguiden. Noen andre som har kikket på de 2?

Newcomer bear sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    287
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du kan sjekke på shg.no, der er M71B nede i 17.687 og 40V2500 til 19.157.

Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    594
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ah=) takk..

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Oppdragnemo
    Kan dette bety at komplett har priset feil og at jeg burde legge inn en best. så fort som mulig? hvordan synes du den takler analoge(kabel) tv signaler?
    M71 er på vei ut, da det har vært en modell med mye feil på.
    Har forstått det slik at det ikke kommer noen ny "M" 100Hz-skjerm før om 5-8 mnd.

Derfor vil nok de som har M71 på lager sette opp prisen på disse fremover.
    F71 har fått en kraftig prisjustering nå i jula, som følge av dette.

Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    594
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sette prisen opp når det er mye feil på den?=P

btw, Årets beste flat-TVer - Dingz : Dingz Hjemme

Ser M71 ble beste allrounder hos Dingz.. Er ikke Sony KDL-40V2500 bedre da? Virker sånn for meg, siden M71 har noen feil, og har noen negative sider etter hva dem skriver. :neutral:

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    290
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av norve@mac.com
    M71 er på vei ut, da det har vært en modell med mye feil på.
    Har forstått det slik at det ikke kommer noen ny "M" 100Hz-skjerm før om 5-8 mnd.

Derfor vil nok de som har M71 på lager sette opp prisen på disse fremover.
    F71 har fått en kraftig prisjustering nå i jula, som følge av dette.
    Eller er det fordi F71 generelt får rævva kritikker, og de må gjøre noe for å få solgt de?

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    37
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av skullerud
    Eller er det fordi F71 generelt får rævva kritikker, og de må gjøre noe for å få solgt de?
    Hvor kan jeg lese om de negative kritikkene for F71?

Var 2 ganger innom elkjøp og tittet på M71. La merke til at rødt var veldig rødt på denne skjermen. Men helhetsinntrykket mitt er at dette er en god tv.
    Mitt tv kjøp blir vel avgjort i løpet av 1 uke...

Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    594
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjøper selv tv iløpet av de neste dagene=) blir enten Sony KDL-32V2500 eller Panasonic 42PV60.=) Heller mot en god LCD skjerm, men størrelsen til Pana`en frister mye=) og film kvaliteten=).

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    290
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvor kan jeg lese om de negative kritikkene for F71?

Jeg har lest så mye forum og div tester på nettet, at jeg går helt i surr på hvor jeg har vært. Den ene teste jeg leste var på tysk, og der fikk F71 middels kritikk, mot M71s referansemodellnivå.
    Blast svartnivå (gjennomslag av baklyset), og ujevne bilder på analoge signaler.

Totalinntrykket mitt er at alle setter ned prisen på F71, mens alle holder prisene oppe på M91 og M71, rimelig i takt med hvordan testresultatene blir.

Mitt kjøp blir avgjort når jeg har sett Grundigs nye "fine arts"modell som kommer i neste uke. ender nok opp med en av 3. M71, Grundig (testvinner i siste lyd og bilde), eller en toshiba 37LW66/68 (pga prisen).

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    37
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av RockyIII
    Kjøper selv tv iløpet av de neste dagene=) blir enten Sony KDL-32V2500 eller Panasonic 42PV60.=) Heller mot en god LCD skjerm, men størrelsen til Pana`en frister mye=) og film kvaliteten=).
    Hvis du kjøper en 32" tror jeg du vil angre

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    290
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har noen sett M71 og F71 i butikk samtidig?
    Expert Alnabru har F71, M71 og M91 hengende ved siden av/over hverandre. Alle i 40".
    M91 er mye skarpere i kontrast/lysstyrke, mens jeg synes M71 gir bedre bilder på analoge signaler enn F71.

Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    594
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis du kjøper en 32" tror jeg du vil angre
    Er redd jeg kan gjør det ja=P så skal ikke se bortifra at det blir pana pv60 siden den selges for en så "billig" penge på expert.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    37
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

-fyi

Sjekket M71B og M91 på Expert i dag.
    Jeg liker fortsatt M71B som jeg synes leverer gode bilder og fargespekteret er bra. Vanskelig å se om svart er svart i en butikk men ser bra svart ut synes jeg.
    M91 er bedre og har et mer naturlig bilde men prisen er for stiv.

Merk dere at pruting er mulig på alle TV-er.
    På Expert er ordinær pris 22 999,- for M71B.
    Denne har prutet ned til 19 999,- på Expert Økern og Majorstua.

Skal se M71B hos en kollega i kveld og hvis jeg er like fornøyd blir det denne jeg kjøper.

Active tommelom sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Sted
    Trondheim
    Poster
    397
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser ut til at jeg nå også har bestemt meg for M71. Var på Expert hvor 40V2000 og M71 hang ved siden av hverandre. Begge var meget bra, men jeg likte bildet på Samsungen litt bedre enn Sonyen. Når man kjørte helt sort bakgrunn på begge så var det en veldig svakt blåskjær i Sonyen mens Samsung var helt svart, også sett fra siden. Og designet er også vesentlig bedre på M71. Ikke at det er noen avgjørende grunn, men en fin bonus. Og lyd er totalt uvesentlig

Fikk også sett hvordan 100 Hz funket og det funker IKKE til å se film! Bildet fikk et såkalt såpeopera-look. Et kjent fenomen for de som har sett Truedimensien i aksjon i WinDVD. Ble helt latterlig å se på Ringenes Herre. Du får den samme skarpheten som man har på f.eks. nyhetene og annen videomateriale. Med SMD avslått ble det derimot meget bra. Funker nok fint på sport og annen "dokumentar".

En siste ting som gjør meg litt usikker på kjøpet: Er det så at denne (M71) ikke har ekte 1:1 pixelmapping? Dette er i såfall en stort minus da jeg i all hovedsak kommer til å kjøre HTPC på denne.
    Front: Klipsch IV RF62___________ Reciever: Yamaha RX-V1067
    Senter: Klipsch IV RC62__________TV: Sony KDL-55HX855
    Bak: Yamaha NS-300____________ HTPC: Sjølbyggd I5, Nvidia GTX970 etc.
    Sub: SVS PC-12 NSD

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    37
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Julegaven på plass

Da var TV-en i boks.
    Det ble Samsung LE40M71B fra Expert til 19 999,-
    Har bare brukt den et par timer på kabel-TV.
    Har ikke justert noen innstillinger enda bortsett fra at jeg har skrudd av 100Hz.
    Testet xbox360(kilde: komponent) i et par minutter og wow for et bilde, FANTASTISK!
    Vi har ymse kvalitet på kabelnettet men synes det ble bra bilde.
    Svart er svart og fargene er bra.
    Sammenlignet med min tidligere 28" 4:3 CRT TV fra Sony så er dette utrolig stort og ser meget lovende ut. Må nå lære meg hvordan 16:9 fungerer.
    Kan nesten ikke vente til jeg skal hjem for å leke meg mer.
    Alle tips om innstillinger mottas med stor takk.
    :grin:

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Etter å ha lest mye og mangt..

..har jeg bestemt meg for å gå til innkjøp av en M71.
    Takk for mange gode innspill.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    37
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

For de som vurderer denne skjermen M71B

Jeg hadde opprinnelig en 28” Sony CRT 4:3 tv.
    Jeg er heller ikke noen ekspert på lyd og bilde.
    Etter jeg fulgte med på forum rundt omkring og leste en haug med tester ble jeg mer og mer usikker på hvordan TV jeg skulle kjøpe. Valget var ikke lett men jeg falt veldig for Samsung LE-40M71. Vurderte også plasma en periode men orket ikke tanken på innbrenning, innkjøring og tanken på dårlig xbox 360/pc bilde.
    En del folk sier at innbrenning ikke er noe problem lengre men hvis du spør en selger eller leser i en bruksanvisning vil du høre/lese advarsel for det.
    Jeg vurderte også å kjøpe på shg.no siden de var/er billigst på M71b, men etter at en kollega har svært dårlige erfaringer med de så håpet jeg at pruting i butikk skulle gi meg bra pris.
    Sjekket i 4 Expert butikker hvor prisen på skjermen lå til 22 999,- og fikk prutet ned til 19 999,- i alle butikkene. Elkjøp ville bare selge en demo modell til 21 000,-.
    Vel, har nå hatt Samsung TV-en i litt over et døgn.
    Jeg har foreløpig bare kabel tv med ymse kvalitet.
    Bilde kvaliteten på de analoge signalene er så som så her hos meg.
    Noen kanaler har bedre kvalitet en andre, men tror jeg er på rett vei med innstillingen.
    Har satt ned skarpheten og det gir en del bedre bilde på analoge signaler.
    Mest sannsynlig ender det med at jeg skaffer meg en digital dekoder med tiden for å få utnyttet TV-n sitt store potensial.
    Har testet TV-en med xbox 360 og spillene Viva Piñata og Ridge Racer6, det blir imponerende bra, æh… jeg mener sykt bra.
    Jeg har også en Fujitsu Siemens Scaleo E mediacenter pc som er nå koblet opp på VGA.
    Får satt oppløsningen til 1366x768 og PC bildet dekker hele skjermflaten.
    Kvaliteten er utmerket selv om det bare er VGA som er benyttet. Skal kjøpe meg en HDMI kabel så skal vi se om bilde blir enda bedre.
    Jeg har fått bekreftet fra en annen med denne skjermen at PC over HDMI fungerer. Kjører DVD over mediacenter pc og det lille jeg har testet ser veldig bra ut.
    Out of the box må tv’en justeres noe. Synes den var veldig lys på med en gang jeg skrudde den på men har stilt ned dette nå så ikke øynene blir utslitt.
    Har også skrudd av 100Hz funksjonen som jeg syntes lagde mer støy i bilde.
    Er fortsatt usikker på 16:9 formatet ettersom 4:3 sendinger blir rare i dette formatet. Med en digital dekoder får man kanskje 16:9 format? TV’en har dog zom/panorerings muligheter.
    Hvis noe negativt skal trekkes frem så må det bli lyden.
    Synes den er litt spe i forhold til min gamle Sony.
    Har foreløpig ikke justert lyd innstillingene.
    Alt i alt er jeg ganske fornøyd med min fremtidsinvestering. 19 999,- er jo egentlig en hinsides pris for en tv…
    Jeg kan etter 26 timer som lykkelig eier anbefale denne TV-en for alle som er i tvil.
    :-D

Intermediate Shercko sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    1,118
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kvaliteten er utmerket selv om det bare er VGA som er benyttet. Skal kjøpe meg en HDMI kabel så skal vi se om bilde blir enda bedre.
    Bare så du vet det, du får ikke 1:1 pixelmapping med noe annet enn VGA. Det er visst flere sliter med overscan også ved bruk av DVI>HDMI. Hvorfor det er slik vet jeg ikke.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Digital dekoder

Kjører kabel-tv signalene gjennom en digital dekoder, men er slett ikke fornøyd. Ser faktisk ut til at de analoge signalene gir bedre bilde..? Når jeg kjører via dekoderen får jeg ikke skikkelig skarphet og fasong på objektene i bildet.
    Skal gå an å slå av SMD funksjonen på M71, skal det ikke? Men i min bilde meny er det ingenting som heter SMD..

Side 4 av 10 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 8 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •