Samletråd for Samsung LE40 M71 / F71 / M91 - Side 3

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 3 av 10 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 ... SisteSiste
Viser resultater 41 til 60 av 182
    Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Hei,

var innom Expert på Lade i Trondheim. Fikk se et F71 som viste et konsertopptak via BluRay-spilleren til Panasonic (tror jeg det var), med full HD-oppløsning 1080p... og det var bare helt sinnsykt... Er ganske kresen på sånt, og lar meg ikke så lett imponere, men akkurat det gav meg skikkelig hakeslepp... den skarpheten og detaljrikdommen med F71 og BluRay var uten tvil det beste jeg har sett!

Fikk de også til å koblet opp F71 og M91 med samme kilde... og helt ærlig... jeg synes F71 hadde bedre bilde enn M91... mulig at jeg er subjektiv, og lette etter gode grunner til å bruke 7-8-9000 mer på M91 og LED, men jeg hadde valg F71 om prisen på de to tv'ene hadde vært den samme...

Kan være at innstillingene på M91 ikke var optimal.. men... ville bare si min mening... :-)

Vurderer mer og mer F71, nå som HD-DVD-spilleren til XBox360 kommer om noen mnd også... (siden den støtter 1080p kun via VGA er det jo også hyggelig å lese at dere som har testet den via vga sier det fungerer bra :-))

TorIvar

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg var å så på en F71 som var koblet opp til samsungs blueray spiller og det var mildt sagt nedslående. Makan til bildestøy har jeg ikke vært borti på lenge. Da jeg konfronterte de i butikken med det sa de at det var den spilleren til samsung som sugde. Den koster btw bare 12000,-. Ikke vet jeg hva jeg skal tro. Til sammenligning stod det en ny sharp xd1 koblet til dvd og den ga et MYE bedre bilde..

Active Gelbear sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    465
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

F 71

Har F71 i stua & den fungerer helt utrolig bra på alt av HD-filmer, kabel, dvd & PC tilkoblinger(VGA & HDMI/DVI). Å spille i 1920x1080 er helt rått!:twisted:

Eneste jeg har å utsette på er sort-nivået:evil: , men det er jo ikke bedre på LCD uansett.
    Hadde det ikke vært pga PS3 & PC hadde jeg kjøpt plasma! Ferdig med det!

Intermediate Joey1313 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    843
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gelbear
    Eneste jeg har å utsette på er sort-nivået:evil: , men det er jo ikke bedre på LCD uansett.
    Har du prøvd å stille i menyen på "strøm sparing"? På min LE40R72B er det nemlig der du stiller styrken på baklyset, med strømsparing av er sortnivået ikke mye å skryte av, men med strømsparing på maks er det svart som natta.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men for meg som skal kjøpe ny tv nå hva skal jeg kjøpe...?
    M91 eller F71 ?? ikke sikker jeg... hmmm...

Intermediate Shercko sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    1,118
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I manualen til min N71 står det at PC tilkobling via DVI>HDMI ikke støttes. Det er jo rart, det funker jo på alt av LCD dette? Noen som har prøvd det eller?

Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    465
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Shercko
    I manualen til min N71 står det at PC tilkobling via DVI>HDMI ikke støttes. Det er jo rart, det funker jo på alt av LCD dette? Noen som har prøvd det eller?
    Det står vel det samme til min F71, men bruker d & det fungerer:-) Mye mer "punch" i bildet met HDMI/DVI enn med VGA,

Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    465
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Joey1313
    Har du prøvd å stille i menyen på "strøm sparing"? På min LE40R72B er det nemlig der du stiller styrken på baklyset, med strømsparing av er sortnivået ikke mye å skryte av, men med strømsparing på maks er det svart som natta.
    Har strømsparing på maks Det er klart mørkere enn uten, men når tv'n er sort som natta er det lett å se forskjell....eller kansje jeg bare er kresen?ops:

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    37
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Question Dette er vrient...

Jeg leser erfaringer opp og ned. Sjekker dinpris.no og prisguiden.no. Sett på TV-er i en rekke butikker. Har snevret ned antallet kandidater til noen få men er veldig usikker.
    M71B ser veldig bra ut og shg.no har satt prisen ned til 17 684,-
    Ser også at komplett selger M71B til 23 995,-
    Ser så at komplett selger F71B til 19 995,- og shg har denne til 22 514,-

Hvilken modell er nyest?
    Hvilken er best?
    Hva bør jeg gjøre?
    (Holder på å bli gal av dette :-))

Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    465
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Oppdragnemo
    Jeg leser erfaringer opp og ned. Sjekker dinpris.no og prisguiden.no. Sett på TV-er i en rekke butikker. Har snevret ned antallet kandidater til noen få men er veldig usikker.
    M71B ser veldig bra ut og shg.no har satt prisen ned til 17 684,-
    Ser også at komplett selger M71B til 23 995,-
    Ser så at komplett selger F71B til 19 995,- og shg har denne til 22 514,-

Hvilken modell er nyest?
    Hvilken er best?
    Hva bør jeg gjøre?
    (Holder på å bli gal av dette :-))
    F71 er nyest & med full HD(1920x1080)
    Kjøpte den hos shg, men etter 2 mnd med utsettelser kjøpte jeg den lokalt hos euronics hller...lei av å vente.
    Rart hvis denne er billigere enn M71 hos komplett.

Intermediate Shercko sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    1,118
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det står vel det samme til min F71, men bruker d & det fungerer:-) Mye mer "punch" i bildet met HDMI/DVI enn med VGA,
    Ja det var bra Men da velger du kanskje ikke PC som source?
    Ikke at jeg får sjekket(tror jeg), men tror jeg har 1:1 pixelmapping med VGA som tilkobling nå. Er ihvertfall ikke noe utsette på bildekvaliteten. Jeg leste et sted at Samsung ikke har pixelmapping over DVI>HDMI, men bare på VGA. Men hvis bildet er bra nok så er det jo det samme uansett

Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    465
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Shercko
    Ja det var bra Men da velger du kanskje ikke PC som source?
    Ikke at jeg får sjekket(tror jeg), men tror jeg har 1:1 pixelmapping med VGA som tilkobling nå. Er ihvertfall ikke noe utsette på bildekvaliteten. Jeg leste et sted at Samsung ikke har pixelmapping over DVI>HDMI, men bare på VGA. Men hvis bildet er bra nok så er det jo det samme uansett
    Med VGA er det 1:1 pixelmapping.
    Fra HDMI/DVI virker det som om det forsvinner noen få linjer på alle kanter. Akkurat så man klarer å gjemme musepekeren med full oppløsning.
    Men når spill som half-life 2 programmerer bildet ofte ut av f.eks prosenter av hva skjermen klarer...og den er jo et par hakk over en god pc-skjerm...d må bare sees!!! Det er som å spille i HD!!! Ja, jeg tar litt av...:twisted:
    Kan jo nevnes at jeg har en ganske bra++++ pc...men til bare nettlesing & lignende har jeg prøvd bærbar (VGA) og det var meget bra!

Du kan ikke bruke PC som source på HDMI/DVI inngangen. Ikke at det har noe å si bortsett fra justering/sentrering av bildet som man uansett ikke behøver & softere eller skarpere bilde...som jeg ikke så forskjell på uansett.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    37
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    F71 er nyest & med full HD(1920x1080)
    Kjøpte den hos shg, men etter 2 mnd med utsettelser kjøpte jeg den lokalt hos euronics hller...lei av å vente.
    Rart hvis denne er billigere enn M71 hos komplett.
    Kan dette bety at komplett har priset feil og at jeg burde legge inn en best. så fort som mulig? hvordan synes du den takler analoge(kabel) tv signaler?

Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    465
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan dette bety at komplett har priset feil og at jeg burde legge inn en best. så fort som mulig? hvordan synes du den takler analoge(kabel) tv signaler?
    Overaskende bra:-)
    Har ikke noe å sette fingeren på der:-D

Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    465
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Overaskende bra:-)
    Har ikke noe å sette fingeren på der:-D
    F71 var i allefall 5 000 dyrere enn m71 når jeg kjøpte

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    37
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Ingen på lager ...

Var innom Expert, Euronics, Hifi klubben i dag men ingen hadde LE40M71B eller LE40F71B på lager eller på visning. Elkjøp hadde en demo LE40M71B som selgeren sa jeg kunne få til 22 000,- Jeg sa prisen var for stiv og at denne modellen gikk billigere på nettet. Selgeren sjekket litt og sa jeg kunne få den til 21 000,-. Jeg avslo tilbudet og ser at shg.no har denne til langt rimeligere pris. Bildet var bra synes jeg da!
    Har noen sett M71 og F71 i butikk samtidig?
    Vet at M71 har 100Hz panel og F71 har 1018p panel.
    Hva er egentlig forskjellen(eller har ikke F71 100Hz panel?)?

Er grønn på dette her og sliter veldig med å bestemme meg.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    73
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    F71 har ikke 100Hz. Har en M71 selv og begynner å bli ganske fornøyd nå. Har hatt den en uke og har måttet vende oss litt til det etter å ha gått fra en Philips bilderørs-TV (har kabel TV).

Newcomer bear sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    287
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

le40m71

Så disse to over hverandre hos Expert på Holmen i Asker i dag og M71 ruler! De ble begge foret med et 1080p signal fra Blu-ray spiller og M71 gruser sin høyoppløsnings bror.

Ikke mulig å se forskjell på bildet i forhold til oppløsning og detaljer. M71 hadde også bedre svart nivå og er billigere. Når så TV sendinger kommer i HD, så blir det i 720 oppløsning. Har sett mye på Sony TV'er og det hang et par ved siden av Samsungene og hakkingen var tydelig også på disse.

Vurderer nå seriøst M71 selv...

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    37
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

M71 v.s F71

Jeg heller mer og mer for M71 men skulle veldig gjerne sett en F71 før jeg kjøper.
    Innvesteringen er jo også fornuftig og kan forsvares med at du sparer 1 kvadratmeter stueplass så lenge du henger den på veggen. Med tanke på at det koster ca. 25 000,- pr kvadratmeter her jeg bor så tjener jeg faktisk penger på å kjøpe en ny TV
    Noen flere som har sammenlignet M71 og F71?

Intermediate RockyIII sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    594
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvordan er M71 kontra sony 40V2500, når det kommer til sortnivå, pc bruk osv?

Side 3 av 10 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •