LB1r og 1:1 Pixel Mapping

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 13 av 13
    Intermediate Revox sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    4,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

LB1r og 1:1 Pixel Mapping

Har en 37" LG LB1r som jeg bruker en del mot pc. Setter oppløsningen til 1366x768 med powerstrip og får beskjed om at driverne mine støtter denne oppløsningen men det virker som den strekker eller krymper vær 5. pixel rad (vertikalt) eller no. Bokstaver å tall blir på en måte krympet å strukket. Utenom det så ser resten riktig ut. Men har også merket meg det at pc'en nekter å sette 1366x768, den setter alltid 1360x768 selv om jeg spesifikt ber den om førstnevnte. Settes den til 1024x768 ser alt riktig ut. Noen som har vært borti dette? Lurer på om det er pc'en min som kødder det til siden den ikke vil legge på de siste 6 radene.

Intermediate mattman sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    736
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    1360*768 (WXGA) oppløsningen er vel maks på grunn av prinsippet om at antall piksler i høyde og / eller bredde må kunne deles på åtte. Dersom man prøver å overgå dette vil det alltid bøgge seg til. Jeg får altså heller ikke 1:1 pixelmapping, men bildet er fortsatt "perfekt" i den forstand, selv om noen horisontale linjer ikke er på plass!

http://upload.wikimedia.org/wikipedi..._Standards.PNG

Intermediate audunth sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    1,410
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis du sender 1360x768 til en LG LCD med den oppløsningen skal jo bildet bli perfekt pixelmappet, men mangle tre piksler i bredden på hver side, dvs. få en liten svart stripe på hver side, stemmer ikke det? Hvis bokstaver og tall ser krympet eller strukket ut høres det ut som om det er Powerstrip som kødder det til ved å prøve å lage 1366 i bredden som igjen blir gjort om til 1360, kan det stemme?

Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    4,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sannelig om jeg vet. XP mener oppløsningen er 1360 mens powerstrip sier 1366. Får prøve med en stasjonær maskin senere å se.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    4,886
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kanskje tven lar deg velge mellom å strekke ut 1360 til 1366 eller ikke?

"Alle" nvidiakort takler i alle fall 1366.

-k

Intermediate marsboer sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ikke bruk 1366 med powerstrip.

Bruk 1360 med vanlig windows oppløsning. Jeg har akkurat den samme TV'en som deg og den fungerer slik at når den detekterer 1360 så sørger den for 1:1 pixelmapping ved å fjerne 3 rader med pixler på hver side av skjermen noe du ser hvis du går nærme.

Det du faktisk gjør ved å tvinge oppløsningen til 1366 er å ødelegge denne funksjonaliteten, siden LG skjermen har innnebygget 1:1 pixelmapping med 1360 oppløsning. Med andre ord støttes kun 1360 input digitalt fra en PC, ikke 1366, noe som også står i manualen hvis du hadde åpnet den.

Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    4,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Manualen sier du? Nei nei skamme seg. Jeg får prøve igjen å se om hvordan det fungerer. Kjører fra en laptop med ATI 9600 Pro så forventer ikke det meste egentlig.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    69
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har også tukla med dette, men fant det ut omsider.

Men jeg har ett lite problem, som jeg mistenker for å være htpc som er kilden til. Når jeg ser på en film eller serie så er jo bildet fint i seg selv, av og til så går bildet litt seig, det vet jeg at det er htpc som er skyldig i, men av og til så kommer det svære "blokker" som er like brede som skjermen.

Jeg har en XP2200 med 1 GB ram og gf 6600 og kjører coreAVC i MPC, og det er i akkurat minste laget.

Men får alikevel disse merkelige horisontale artifacts som kanskje er så mye som 30 - 40 pixler høyt når jeg kjører hd materiale i full screen.

Hørest dette mest ut som ett PC problem eller ?

Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    4,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det lukter litt PC det der ja. HD materiale er ofte tungt å dra og som du skriver har du ikke den kraftigste maskinen så sannsynligheten er stor for at det kan ligge der.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    69
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det var forsåvidt godt å høre

Har testa å klokke litt og da ser det faktisk ut som det går bedre,men har hatt en del problemer med at lyden blir usykronisert. Men ny cpu er på vei

Uansett så er jeg hvertfall veldig fornøyd med denne tven, skal bli godt å sette seg ned å nyte ekte hd uten at cpu holder på å koke over

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    166
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvilke HD filer er det du spiller av? 720p, 1080i, 1080p?
    x264? XviD? TS?

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    69
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av lrbh
    Hvilke HD filer er det du spiller av? 720p, 1080i, 1080p?
    x264? XviD? TS?

tja, merker det det horisontale best på prison.break.s02e07.720.hdtv.ac3.5.1.x264-ctu.mkv

på f.eks denne så er det ikke noe tilsvarende, da er det mer tegn på treig cpu

BBC HD - Planet.Earth.EP05.720p.AC3.x264-Vico.mkv

har ikke tørt å prøve 1080i enda, hehe

Har klokka cpuen litt og da har det blitt litt bedre, problemet er bare at jeg har så dårlig (stillegående cpuvifte) at den går seg varm og skrur seg av.

Har jakta litt på en barton 2500+ eller bedre, regner med det skal gå bedre da.

(Men dette har vel egentlig ikke så mye med TVen å gjøre lenger)

Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    4,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har 2 2400+ XP-m 35watts utgave liggende faktisk. De er gode for 2.4-2.6Ghz overklokket noe som fort tilsier xp3800+ pluss/minus. Men tilgjengjeld krever de da meget god kjøling (ekstrem luft eller helst vannkjøling) samt at den er blitt multiplier låst (noe xp-m normalt ikke er da det er det eneste som skiller de fra Athlon MP samt at de kan ikke være det pga speedstep som brukes i bærbare pc'er) slik at jeg kunne bruke den i Dual oppsett. Får å stille ønsket multiplier på den må du kortslutte enkelte pinner på selve prosessoren eller i socket'en. (Veldig enkelt og krever bare en litt stø hånd) Ligger en kalkulator på nett som viser hvor pinnene skal kortsluttes for gitte multiplier og hvilken hastighet det vil gi.

Jeg har brukt de i et dual oppsett som nevnt over og kjørte de på 2.4ghz men da på luft kjøling noe som viste seg å ikke være helt optimalt pga varme. Men hadde tidligere en vannavkjølt maskin med samme oppsettet og den kjørte samme prosessorer fint på 2.4ghz og med null støy. Alene klarte den beste av de 2.73ghz og banket ut Opteron 2.6ghz prosessorer i stress tester. Disse prosessorene var og er gull prosessorer for flere formål. De holder liv i socket A da de kan klokkes noe villt samt de kan kjøres originalt på 2400+ med 1.3v og produsere 35watt med varme som ikke trenger mer kjøling enn en stor ribbe uten vifte, som vil si lydløs drift.

Her er guiden for pin-mod av athlon. OverClocked inside - Redaktion ocinside.de PC hardware page

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •