Beste LCD kjøpet for tiden, maks 15 000 (32" eller 37")

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 21
    Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    541
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Beste LCD kjøpet for tiden, maks 15 000 (32" eller 37")

Hvilken LCD tv er det beste kjøpet i forhold til ytelse/kvalitet når det er en max prisklasse på 15 000 kr? (32" eller 37")

Fra før vet jeg at Sony KDL-32V2000 skal være ganske bra, sammen med Samsung LE32M61. Hvis man skal se disse opp mot hverandre, hvem er best?
    Er det noen andre merker/modeller dere vil anbefale?

Litt OffTopic:
    Jeg er ikke noen ekspert på dette, men hva skal man med f.eks flere enn 1 HDMI inngang? Hva benytter seg av denne?

Jeg har nå en XB360, et anlegg og en tv. That's it. 360 har vel ikke HDMI engang..? En på Electronics fortalte meg at DVI utgangen som man kunne bruke (er den på 360?) var nesten like bra så han anbefalte det. Stemmer det?

Intermediate xdim sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    624
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    HDMI er neste generasjon's svar på scart kabelen. Du kommer til å trenge en HDMI ingang til HD-DVD / Blueray DVD spillerne som kommer nå til høsten pluss at du kommer til å trenge en HDMI ingang for HD parabol sendinger / det nye bakkenettet. Derfor er det smartest å kjøpe tv med minimum 2 stk. HDMI inganger!

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    541
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det noen som har erfaring med amoi sin modell i 37"? Den har bl.a. 1080p, med dette er vel noe som ikke er brukt pr i dag. Vil dette bli en standard som kommer i fremtiden?

Er Sonys V2000 modell en god tv til prisen? Den har ikke egen pc utgang, hvordan skal jeg da koble den til pc'en?

Intermediate Revox sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    4,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Av 32" vil jeg annbefal JVC LT32E70BU. Den er helt rå på alt man ønsker å dytte på den. Ellers er Amoi'en du nevner "grei" dvs den er brukbar hvis den får skikkelig signal. Altså bedre enn dagens PAL. Elektronikken på den er en sucker for etterslep på parabol og spesiellt kabel. Til pc er den meget bra og HD slettes ikke verst.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    104
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av IImilleniumII
    Er det noen som har erfaring med amoi sin modell i 37"? Den har bl.a. 1080p, med dette er vel noe som ikke er brukt pr i dag. Vil dette bli en standard som kommer i fremtiden?

Er Sonys V2000 modell en god tv til prisen? Den har ikke egen pc utgang, hvordan skal jeg da koble den til pc'en?
    http://www.hjemmekino.no/database/tv...?katalognr=313

i denne linken står det at v2000 har vga utgang for pc

Mvh SveinE

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    104
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvilken LCD tv er det beste kjøpet i forhold til ytelse/kvalitet når det er en max prisklasse på 15 000 kr? (32" eller 37")

Fra før vet jeg at Sony KDL-32V2000 skal være ganske bra, sammen med Samsung LE32M61. Hvis man skal se disse opp mot hverandre, hvem er best?
    Er det noen andre merker/modeller dere vil anbefale?

Litt OffTopic:
    Jeg er ikke noen ekspert på dette, men hva skal man med f.eks flere enn 1 HDMI inngang? Hva benytter seg av denne?

Jeg har nå en XB360, et anlegg og en tv. That's it. 360 har vel ikke HDMI engang..? En på Electronics fortalte meg at DVI utgangen som man kunne bruke (er den på 360?) var nesten like bra så han anbefalte det. Stemmer det?
    Heisann! Jeg er i samme problemstilling som deg. Det står akkurat nå om samsung le-32m61b eller sony kdl-32v2000. Har sett på m61 i butikk og ble imponert, ganske rå tv også. Har også lyst til å se denne og v2000 opp mot hverandre, men butikken setter ikke v2000 inn i butikken før de har fått solgt de tidligere modellene til sony som de har. Gleder meg virkelig til å se v2000

Mvh SveinE

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    39
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva med Toshiba 32wl66z?
    Da får jo man bla 2 stk hdmi, ikke værst til 11500 (Elkjøp).
    Broderen har nettopp kjøpt og er knallfornøyd..

Intermediate AjSelj sin avatar
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    2,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

joa

Samsung LE-40R72B som det er reklame for på siden her.
    16000 for 40" lcd med hdmi.
    samsung tver er jo rimlig bra.

jeg selv går for projektor med rammelerret. Panasonic AE900 eller Hitasji 2000, til 9999,-(12000) og et 90" lerret til 4000,- det er morro det :-D

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    115
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå er jo jeg upartisk som få, men JVC LT-32X70BU er kåret til test vinner i Hjemmekino, her vinner den over Samsung,Sony,Panasonic,Philips

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    104
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Her er link til info om JVC:

http://www.hjemmekino.no/database/tv...?katalognr=304

Utifra specs så virker denne ganske så bra. Samsung og Sony er liksom de mest nevnte rundt omkring , sikkert derfor fokuset er så mye på dem, men de virker til å være sykt bra også.

mvh SveinE

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    541
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Michael JVC
    Nå er jo jeg upartisk som få, men JVC LT-32X70BU er kåret til test vinner i Hjemmekino, her vinner den over Samsung,Sony,Panasonic,Philips
    Virker som at det er kun deal som selger denne over nettet =/ Ellers står det ingenting om den på nettet (utenom her på forumet). Hvis den fikk toppkarakter i hjemmkino er den sikkert bra. Husker du hva den fikk pluss og minus for på oppsummering?

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    541
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av SveinE
    Heisann! Jeg er i samme problemstilling som deg. Det står akkurat nå om samsung le-32m61b eller sony kdl-32v2000. Har sett på m61 i butikk og ble imponert, ganske rå tv også. Har også lyst til å se denne og v2000 opp mot hverandre, men butikken setter ikke v2000 inn i butikken før de har fått solgt de tidligere modellene til sony som de har. Gleder meg virkelig til å se v2000

Mvh SveinE
    Jeg hadde også veldig lyst på samsung før, men den har bare 1 hdmi, når jeg kjøper ny tv tror jeg at jeg skal ha minst 2 hdmi uttak så jeg er litt mer rettet for fremtiden. Ikke noe er så kjedelig som å ha for lite uttak til diverse.. Slik jeg ser det nå er JVC det beste valget. Tror kanskje jeg kjøper denne hvis jeg finner den på andre steder enn deal. Har hørt litt forskjellig om dem =/

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    104
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg hadde også veldig lyst på samsung før, men den har bare 1 hdmi, når jeg kjøper ny tv tror jeg at jeg skal ha minst 2 hdmi uttak så jeg er litt mer rettet for fremtiden. Ikke noe er så kjedelig som å ha for lite uttak til diverse.. Slik jeg ser det nå er JVC det beste valget. Tror kanskje jeg kjøper denne hvis jeg finner den på andre steder enn deal. Har hørt litt forskjellig om dem =/
    En HDMi er ikke noe problem, det kommer HDMi støpsel med plass til opptil 4 hdmi innganger! :-D

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    541
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En HDMi er ikke noe problem, det kommer HDMi støpsel med plass til opptil 4 hdmi innganger! :-D
    Blir ikke signalet dårligere da siden den ene HDMI ingangen (på tv'en) blir fordelt på 4 stk? (fordeler)

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    104
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Blir ikke signalet dårligere da siden den ene HDMI ingangen (på tv'en) blir fordelt på 4 stk? (fordeler)

Det vet jeg ikke, fikk høre av noen andre at det skulle gå fint. Men jeg er enig i at tvèn bør ha 2 hdmi.

Newcomer Feyd sin avatar
    Medlem siden
    May 2003
    Sted
    Bergen
    Poster
    82
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    HDMI er vel digitalt så det skal vel ikke ha så mye si. En 0 er vel en 0 og en 1 er vel en 1. Regner med at avstanden i spenning (mellom 0 og 1) er så pass stor at signalkvaliteten vil være et mindre problem.

Ser at SONY KDL-32V2000 og Samsung LE-32R72B har S-PVA. Hva er dette? S2000 modellen til Sony har ikke dette.

Er Samsung LE-32M61B forgjengeren eller etterkommeren til Samsung LE-32R72B.

Erlend

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    278
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Feyd
    Ser at SONY KDL-32V2000 og Samsung LE-32R72B har S-PVA. Hva er dette? S2000 modellen til Sony har ikke dette.
    Erlend
    S2000 og V2000 har samme panelet - S-PVA. V-serien har WCG - noe som skal gi bedre og mer "mettede" farger vha analyse av hvert enkelt pixel og som da tilpasser pixler rundt for gå bedre farger.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    104
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Jvc Lt-32x70bu

La merke til en ting! Det står i databasen til hjemmekino angående denne tvèn at den støtter 1080p gjennom komponent og gjennom dvi/hdmi. Dette må jo være fantastisk bra for en 32 tommer? Har aldri sett noen 32 tommere som kan støtte dette før, heller ikke hørt om noen som skal komme.

Kommentarer noen?

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    541
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    La merke til en ting! Det står i databasen til hjemmekino angående denne tvèn at den støtter 1080p gjennom komponent og gjennom dvi/hdmi. Dette må jo være fantastisk bra for en 32 tommer? Har aldri sett noen 32 tommere som kan støtte dette før, heller ikke hørt om noen som skal komme.

Kommentarer noen?
    Snakker du om Jvc Lt-32x70bu eller mente du Jvc Lt-32E70bu?

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    104
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Snakker du om Jvc Lt-32x70bu eller mente du Jvc Lt-32E70bu?
    Jvc Lt-32x70bu

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •