Sortnivå på LG 42PC1R

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 6 av 6
    Intermediate xdim sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    624
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Sortnivå på LG 42PC1R

Hei. Jeg har akkurat kjøpt meg en LG 42PC1R plasma tv, men lurer litt på sortnivået. Da jeg pakket den opp merket jeg at skjermen er rimelig "gråaktig" når den er slått av. Pianolakken som er ved siden av skjermen er helt svart, mens skjermen virker veldig lys grå. Da jeg slo den på var det fantastiske bilder, men ved helt mørke scener, ect. filmer i natterstid osv, blir sort bare mørke grått :? . Sort blir langt fra "virkelig" sort. Er alle plasma tv'er slik?

Jeg har kikka litt på forummet minhembio (http://www.minhembio.com/produktbilder/93838) og det ser ut som de skjermene er ganske grå i bildet.

Kan noen forklare hvorfor plasma ikke kan vise "ordentlig" sort nivåer?

Takker på forhånd!

Hilsen, Steinar Østlid

Intermediate bomholt sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,420
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    LG lager gode plasmaer, men nettopp det du nevner (sortnivået) er deres svakhet. Panasonic er kongen på haugen når det gjelder kontrast og sortnivå.

Intermediate Eriond sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    646
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nei, alle plasmaskjermer er ikke sånn.
    Både Pioneer og , som tidligere nevnt, Panasonic har skjermer som viser sortere sort enn det Lg sine skjermer gjør.
    Har selv sett på den nevnte modellen fra Lg, og syns den hadde svært så gode bilder ellers. Sammenlignet bildene fra den og en Pioneer skjerm til 10K mer, og syns totalt sett bildet var bedre på Lg. Med unntak av sortnivået som helst var mørkegrått.

Hver produsent har sine sterke og svake sider. Det er ett valg man må ta utfra hvilke ønsker man har og hvordan man liker bildene m.t.p. farger, kontrast og absolutt sortnivå som må avgjøre hvilken man skal gå for.
    Vurderer flatskjerm i denne prisklassen selv for tiden, og tror gjerne jeg kunne gått for Lg selv nå. Men skal se på de nye LCD modellene til Sony før jeg tar noen avgjørelse.

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,420
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kalibrering av skjermen kan hjelpe noe. Kommer forresten en test av 4 plasmaer i september utgaven av Lyd&Bilde (LG, Panasonic, Samsung og Hitachi).
    Hvis du ikke har mulighet til å levere skjermen tilbake, kan du trøste deg med den har bra sortnivå i forhold til de fleste LCDer. Ser man mye film er sortnivå viktig.

Intermediate xdim sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    624
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hadde en Sharp 37" LCD før denne plasmaen og syntes sort nivået på den var veldig godt, men i stedet for grått bilde blei det sort med mye lys (vanskelig å forklare).

Men er det sånn at på en panasonic og pioneer så er sort nivået veldig mye bedre eller? Blir det ordentlig sort da?

Men er det ingen som kan forklare hvorfor skjermen er laget så lys? Kunne de ikke laget skjermen helt svart når den var avslått? Da hadde det vel også blitt mye mer sort når den er i bruk?

-Steinar

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,420
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg er veldig fornøyd med sortnivået på min Panasonic PV600. Pioneer har også bra sortnivå, men ikke så bra som Panasonic. Pioneer kommer med nye skjermer i september.
    Test av Panasonic og Pioneer:
    http://www.plasmatvbuyingguide.com/p...v/reviews.html

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •