Forskjellen på Sony KLV-V40A10 og KDL-40V2000?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 14 av 14
    Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    23
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Forskjellen på Sony KLV-V40A10 og KDL-40V2000?

Som jeg har forstått er Sony KLV-V40A10 den tidligere modellen av KDL-40V2000. Er det noen store forskjeller på disse? Jeg spør fordi jeg har sett KLV-V40A10 i mange butikker her nede, og vi har bestemt oss for å kjøpe en 40" LCD i Bravia-serien. KLV-V40A10-skjermen koster 18000 kroner her.

Active
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    460
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Arabern
    KLV-V40A10-skjermen koster 18000 kroner her.
    Hvor i araberland er du?

Trodde det skulle være så billig der nede. Skjermen koster 14600 i Tyskland.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    19
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Som jeg har forstått er Sony KLV-V40A10 den tidligere modellen av KDL-40V2000. Er det noen store forskjeller på disse? Jeg spør fordi jeg har sett KLV-V40A10 i mange butikker her nede, og vi har bestemt oss for å kjøpe en 40" LCD i Bravia-serien. KLV-V40A10-skjermen koster 18000 kroner her.
    Såvidt jeg har skjønt har ikke den gamle modellen pc inngang (vga). I tillegg er det masse folk på forumet her som sier at Sony tv ikke støtter skikkelig pixelmapping (1:1) via HDMI-inngangen. Så hvis du skal bruke pc mot den er det nok litt dumt.

Jeg ville nok uansett kjøpt den nye modellen. Tror den er verdt noen kroner ekstra. Ser man får den for 20k når jeg søker på prisguide.no.

Intermediate LL sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    2,900
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er noen deignmessige forskjeller. På V2000 er; Rammen mindre, fjernkontrollen kjipere, foten litt annerledes utformet, høytalergrill i plastikk fremfor stoff.

Internt er det også noen forskjeller. V2000 har: VGA tilkobling (men har mistet en SCART), 1300:1 i panelkontrast (kontra 1000:1), Wide Color Gamut bakgrunnslys (noe 2005-modellen mangler). V2000 har også 178 graders innsynsvinkel på alle parametre, samt flere justeringmuligheter i menyen. Den har også innebyget MPEG2-tuner, men dette er irrelevant i Norge da digital-TV skal sendes med MPEG4 h.264.

Jeg ville kjøpt den nyeste modellen, men det forutsetter at prisforskjellen ikke er enorm.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    615
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Maastricht
    Hvor i araberland er du?

Trodde det skulle være så billig der nede. Skjermen koster 14600 i Tyskland.
    Så V40A10 på tilbud i Norge til 12990,- i dag i dagbladet..... Begrenset antall, men likevel.

Newcomer KristianP sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    54
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bor rett ved siden av der de selger den til 12 990,-

Er den verdt det... kontro bruke 20 lapper + på v2000?

Intermediate audunth sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    1,410
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Spørs jo hvor høye krav man stiller, hvis man syns bildet på den gamle modellen ikke er bra nok mens den nye er bra nok, er det jo likegyldig hvor mange 1000-lapper prisforskjellen er på. Og ifølge tester jeg har lest er det vesentlig bedre bilde på den nye. Bedre sortnivå, mindre gradering i fargene, VGA-inngang som klarer 1:1 pixelmapping, som jo er alfa omega hvis man skal bruke den med PC, hakkingen ved bevegelser er borte etc.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    23
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    V2000 har ikke Sony-butikken her hørt om engang, mulig det kun er en europeisk modell. KLV-V40A10 skal vel ha 1300:1 i kontrast, ikke 1000:1? Står det ihvertfall her.

KLV-V40A10 er ihvertfall bestilt, og selv om jeg kunne tenke meg å bruke den med PCen så er det ikke et must.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    615
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    V2000 har ikke Sony-butikken her hørt om engang, mulig det kun er en europeisk modell. KLV-V40A10 skal vel ha 1300:1 i kontrast, ikke 1000:1? Står det ihvertfall her.

KLV-V40A10 er ihvertfall bestilt, og selv om jeg kunne tenke meg å bruke den med PCen så er det ikke et must.
    KLV-V40A10 er den første Bravia modellen. Den er nå utgått, og V2000 kom vel i våres (april/mai) til Norge og tok over for den første.
    Hvis du har bestilt V40A10 der nede til 18.000,- så gjør du noe dumt spør du meg, når du får samme skjerm her hjemme til en langt lavere pris....

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    23
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, det er sant, men denne TV'en duger vel nesten like bra den også? Til du som sa at V40A10 ikke har VGA; det har den. Og denne modellen har ikke SCART, fordi det ikke brukes her.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hi
    Hvor selges den for 12990 ? kan noen fortelle det.

Takkk

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    23
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har ikke helt fått med meg akkurat hva denne 1:1 pixelmappingen er/gjør så her er et par spørsmål:

- Er det noen store hindringer fra å bruke KLV'en med en PC til å vise nedlastede HD-filmer/serier?
    - Er det veldig stor forskjell på VGA og DVI til HDMI-tilkobling når jeg skal vise HD-materialle? Evnt; er det noen forskjell hvis jeg skal vise vanlige DVD'er fra
    PC'n?
    - Er DVI->HMDI den beste løsningen for PC-tilkobling?

Takk for alle svar

Intermediate LL sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    2,900
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    - Er det noen store hindringer fra å bruke KLV'en med en PC til å vise nedlastede HD-filmer/serier?
    Ja, en hindring er at den har ikke PC-tilkobling. Du kan bruke DVI -> HDMI, men det er kranglete, spesielt om du bruker Windows. Skal være litt enklere med Mac ettersom en der har kontroll over overscan-innstillinger. TV'en godtar nemlig KUN 480/576p, 720p og 1080i (50 og 60Hz) på HDMI-inngangen. Den vil ikke ta noen andre oppløsninger.

Har du et skjermkort med komponent-ut kan det fungere.

- Er det veldig stor forskjell på VGA og DVI til HDMI-tilkobling når jeg skal vise HD-materialle? Evnt; er det noen forskjell hvis jeg skal vise vanlige DVD'er fra
    PC'n?
    Det er liten forskjell mellom VGA og DVI. VGA er analoge signaler. DVI er digitalt. I teorien er DVI bedre, men i praksis tror jeg ikke du vil merke noe særlig forskjell. Det kommer selvfølgelig helt an på kvaliteten til skjermkortet og kabelen.

- Er DVI->HMDI den beste løsningen for PC-tilkobling?
    Det er kranglete på mange TV'er. Det er den teoretisk beste løsningen, men langt fra den mest praktiske. Det mest praktiske er vanlig PC-tilkobling. Da oppfører skjermen seg som en monitor. Komponent kan også fungere, men det forutsetter at en har utganger på PC for dette eller et skjermkort som kan gi ut komponent signaler på VGA-utgangen.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    23
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    LL, TV'en har VGA-tilkobling . Kanskje det er fordi dette er en asiatisk/arabisk modell, fordi den har -ikke- scart. Men det er 100% sikkert KLV-V40A10.

Det fungerte bra å streame fra laptop til TV'en, og jeg syntes ikke bildet ble strukket i 16:9-mode. Streaming av en 720p .ts-fil gikk bra, men hang litt etter i de raske svingene. Kan dette ha noe med spesifikasjonene på laptopen å gjøre? (1.4gzh, 512MB ram, intergrert skjermkort).

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •