Støy fra LG 42PC1RR

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 10 av 10
    Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    46
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Støy fra LG 42PC1RR

Har en 42PC1RR til "test" nå og er generelt ganske fornøyd.

Men jeg opplever en høyfrekvent durelyd rett fra panelet. Har skrudd av HDD-opptakeren og sjekket at lyden ikke kommer fra høytalerene. Lyden er temmelig svak og har ikke samme frekvens som typisk trafo-brum. Dessuten er den veldig retningsbestemt. Kan sitte fire-fem meter fra skjermen rett foran og hører lyden godt. Hvis jeg beveger med en liten meter eller så til siden er det nesten ikke mulig å høre!
    Er litt irriterende når en sitter i "sweet-spot" og nyter en god film og så blir oppmerksomheten vridd over på denne lyden når det er et stille parti i filmen.

Noen andre av dere som har testa eller har PC42RR og har opplevd det samme?

Active Jano sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    388
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fikk min hjem nå på lørdag, og den er stille. Det skal den også være, så dette må jo opplagt være en reklamasjonssak.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    44
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har lest litt på ulike forum og det er flere som påpeker dette med LG 42PC1R(R), mens andre ikke hører noe. Veldig rart - og det gjør meg også litt skeptisk. Skal kjøpe 42PC1R.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    46
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er usikker på om dette kan være en slik sak hvor du bare får beskjed fra serviceverkstedet at "denne er det ikke noe feil med. Vi hører ikke noe lyd!"
    Alt virker jo som det skal. Det er bare denne lave irriterende summelyden som som høres rett foran når det er lav tv-lyd!

Har heldigvis noen dager igjen før leveringsfristen til nettbutikken går ut. Men det vil være fint å få høre erfaringer fra så mange som mulig som har slike skjermer. Det vil jo i såfall ikke være første gangen at "billigprodusenter" slurver med detaljene!

Så hvis det er flere av dere der ute med slik skjerm: Kom med deres erfaring. Hører dere noen ulyder?

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Ulyd på LB1R

Har selv 37"LB1R fra LG. Denne har også denne summingen som du nevner, med unntak av når den er satt i dynamisk bildemodus, da er den stille. Har snakket med LG på telefon og de sier dette er normalt og at det høres best når det vises mørke bilder. Er litt irriterende av og til. TV'en er ellers super. Alltids noe å irritere seg over andre TV'er også sikkert.

Intermediate jantoreg sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    731
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har noen ganger hørt en "summe-lyd" jeg også, men ganske sikker på at dette er trafo lyd. Men når alt kommer til alt høres jo ikke lyden når lyden står på...

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    46
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Oppdatering

En kjapp oppdatering til de som lurer:
    Jeg har nå sendt min skjerm avgårde til Infocare for garantireperasjon. Fikk snakke med en tekniker der som sa han hadde vært borti en slik skjerm før med samme problem. Hvis det er samme feilen på min skjerm hørtes det ut som det var et problem med selve plasmapanelet og at de bytter det for å fikse feilen.

Forresten bra service hos Infocare ved en slik garantisak: Feilmeldte via online skjema på www.infocare.no. Ble så oppringt et par timer senere hvor de lurte på om jeg hadde orginal emballasje og når de kunne komme å hente den! Så kom det bud å henta skjermen dagen etter.
    Blir spennede å se hvor lang tid de bruker. Du kan følge status for din sak online og de angir forventet ferdigdato til 5/9.

Venter i spenning!

Intermediate jantoreg sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    731
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hungers
    En kjapp oppdatering til de som lurer:
    Jeg har nå sendt min skjerm avgårde til Infocare for garantireperasjon. Fikk snakke med en tekniker der som sa han hadde vært borti en slik skjerm før med samme problem. Hvis det er samme feilen på min skjerm hørtes det ut som det var et problem med selve plasmapanelet og at de bytter det for å fikse feilen.

Forresten bra service hos Infocare ved en slik garantisak: Feilmeldte via online skjema på www.infocare.no. Ble så oppringt et par timer senere hvor de lurte på om jeg hadde orginal emballasje og når de kunne komme å hente den! Så kom det bud å henta skjermen dagen etter.
    Blir spennede å se hvor lang tid de bruker. Du kan følge status for din sak online og de angir forventet ferdigdato til 5/9.

Venter i spenning!
    Supert! Håper virkelig det bare var en feil med din TV, og at du blir fornøyd når du får den tilbake!

Intermediate xdim sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    624
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er slik det skal være. Bare hør på vanlige CRT tv'er. Lik summing der. Grunnen til at noen hører det og noen ikke hører det er fordi noen mennesker er mer var for sånne lyder, mens andre bare automatisk ignorerer sånt. Absolutt alle flatskjermer i denne serien fra LG lager slik lyd.

Intermediate hårek sin avatar
    Medlem siden
    May 2003
    Poster
    1,138
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Høres jo ut som typisk 'drossel/spole-lyd'. Det klages på slike lyder overalt, fra skjermer, PCer, ja nesten all elektronikk.
    Vanlige CRT TV'er er litt spesielle, pga linjetrafo med høy effekt og 15.625 Hz så høres de svært godt. En annen plass det er velkjent er fotoapparat med elektronisk blitz.
    Ellers er det slik med spoler generellt, viklingene beveger seg i magnetfeltet og det kan oppstå en resonnans. Dermed vil lydstyrken variere.
    En plasma skjerm er ganske utsatt for slikt da det er mye effekt i spolene. Har selv en Samsung som bråker en del, men det er til å leve med.
    En vanlig fix er å lakke eller smøre på silikon, men det bør gjøres av servicemann.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •