Philips 32 PW 8807

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 18 av 18
    Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)

Philips 32 PW 8807

rabbagast
    Fersking

Norway
    2 Innlegg Sendt - 30/10/2002 : 13:00:13
    --------------------------------------------------------------------------------
    Mangler bare Pixel plus, har Digital Natural motion og realflat skjerm. Konge-32" til kr. 13.000,- på Elkjøp og Coop Obs. Styr unna BONUS!

rhalkes
    Fersking

Norway
    2 Innlegg Sendt - 08/11/2002 : 14:21:49
    --------------------------------------------------------------------------------
    Enig. Bra tv!! bildet er skarpt og fargene er veldig bra. Det eneste som er litt irriterende er noen skyggeaktige vetikale linjer. Er det noen som vet hva det kommer av? (har ikke høytallere ved tv'n) Kan man gjøre noe med det?
    Virker som om bilderøret er litt dårlig kalibrert.

Llafriel
    Fersking

6 Innlegg Sendt - 16/11/2002 : 22:23:36
    har akkurat de samme linjene selv, vises best på mørke scener. Flere striper på venstre side, to -tre stykker på høyre. Har byttet billedrør en gang, men det nye har samme problem. Philips har problemer med billedrørene til denne modellen.
    Det var forøvrig 3 8807'er inne til rep i tillegg til min.

rhalkes
    Fersking

Norway
    2 Innlegg Sendt - 18/11/2002 : 09:32:48
    Ja det er bare helt perfekt! Nå måte min 8807 til reperasjon også. Plutselig slo den seg av og det var det!!! Philips sliter skikkelig.
    Går det an å heve kjøpet tro. Kjøpte tv'n i mars/april 2002?
    Det frister ikke å sitte med en tv til 14.000.- som mange har problemer med.
    Uansett så er det jo drepende dårlig reklame for Philips.

Active Kjottolf sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    333
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Ang 32pw8807

Hei!

Jeg har selger Philips TV i bøtter og spann i butikken jeg jobber. Deriblant mange 8807. Ut fra salgstallet kan jeg ikke si at Philips TV har mye feil. Man må jo regne prosentvis i forhold til salgstallet. Noe som er typisk med Philips generelt er når det er en feil så er det en liten MEN irriterende feil!!
    En klage som har gått igjen på 32PW8807 er angående misfarging i hjørnene. Noen har t.o.m. ønsket å returnere apparatet pga dette. Dog er ikke dette en feil på tv'n. Da snakker jeg ikke om misfargingen pga f.eks. høyttalere. Det er en misfarging som kan oppstå pga bildeinnstillingene. TV'n kommer veldig skarpt innstilt fra fabrikken, kontrasten står nesten på fullt osv. Dette fører visstnok til en oppvarming... Å ha kontrast og lysstyrke på fullt er uansett ikke gunstig. Skrur man dette til et normalt nivå vil misfargingen opphøre... Tenkte jeg skulle nevne det om noen har dette problemet.

-Kjetil-

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    514
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei Kjetil!
    Har dere hatt noen klager på pixelplus tvene?I England er det jo endel klager på diverse forum."feilen"som går igjen er endel atypiske bildefeil,med det mener jeg feil i den digitale bildebehanlings prosessen.Typiske er feks kunstige konturer rundt store objekter i bevegelsa samt rykking i tide og utide.Det kan være distraherende når du først legger merke til dette.Må iigjen si at ved perfekte sendinger og fra DVD(særlig utendørs bilder,rolige) er bildet helt 3 dimensjonalt..

Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    333
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Ang Pixel Plus

Jeg har aldri fått klager fra kunder som har kjøpt en tv med Pixel Plus. Dog skal det sies at vi i butikken har hengt oss opp i de tingene du skriver. Heldigvis er Philips en av de firmaene som tar kundene seriøst og utbedrer produktene fortløpende. De fleste av de nevnte problemene er tatt hånd om. Jeg har fått dette demonstrert og vet at det fungerer, dog har ikke produktene kommet til butikken ennå så jeg har fått testet dem skikkelig. Fikk en demonstrasjon av Philips i helgen forresten.
    Noe av dette nye er blant annet Pixel Plus 2, men som fortsatt vil gå under navnet Pixel Plus. Pixel Plus vil nå automatisk justere styrken etter kvaliteten på kilden. Før sto Pixel Plus alltid på det sterkeste og forsterket svakheten i kilden. Selv DVD-filmer blir avslørt med Pixel Plus. Jeg prøvde med Philips egen DVD-film og fikk perfekte resultater da denne har topp kvalitet...
    Jeg kan forøvrig nevne at Philips introduserer Pixel Plus på plasma også. Da jeg prøvde ut denne med Progressive scan fikk jeg et bedre resultat enn med Pixel Plus. En kombinasjon av denne og DVD963SA vil nok fungere meget godt!

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    514
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Utbedret som i at jeg kan levere inn tv en min å få "feilen"rettet,eller utbedret som i forbedret i nye modeller

Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    333
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jan erik
    Utbedret som i at jeg kan levere inn tv en min å få "feilen"rettet,eller utbedret som i forbedret i nye modeller
    Hmmm.... vet ikke. Trolig er dette kun en forbedring på nyere modeller. Men jeg kan sjekke med Philips. Jeg har en plasma med Pixel Plus 2 i butikken. Jeg kan se at det fungerer bra.

-Kjetil-

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    514
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ehrmm,er det lov å spørre hvilken butikk du jobber i?

Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    333
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe. Det er fullt lovlig. Elkjøp på Carl Berners plass i Oslo.

-Kjetil-

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    11
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjottolf: Veit du om 32pw9716 kommer med ny eller gammel Pixel Plus? Tv'et er ikke av de nyeste mer, så lurte på om de kanskje har oppdatert denne? Skal kjøpe et sånt tv snart, og da hadde det vært greit med litt info.

Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    333
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Just
    Kjottolf: Veit du om 32pw9716 kommer med ny eller gammel Pixel Plus? Tv'et er ikke av de nyeste mer, så lurte på om de kanskje har oppdatert denne? Skal kjøpe et sånt tv snart, og da hadde det vært greit med litt info.
    Hei!

Du tenker på 32PW9617. Den har Pixel Plus 1. Den er altså første generasjon. Pixel Plus 2 lanseres jo først nå. Etterfølgeren til det nevnte apparatet blir 32PW9618. Om du kjører lyden på anlegg kan du spare noen tusen på den nye 32PW9308. Det er en helt ny modell med standard tv-lyd og med Pixel Plus 2. Perfekt for hjemmekino. Prisen er 15.995,- 9618 vil nok koste 22 000 eller noe. Har ikke sett prisen på denne, så jeg er ennå ikke sikker. Den har en innebygd Dolby Digital forsterker med flate og trådløse bakhøyttalere. Styrken er 110W RMS. Bare tull hvis man har anlegg, men tøft hvis man vil kjøre lyden gjennom TV'n.

-Kjetil-

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    11
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for svar Kjetil! Tror jeg går for 9617 jeg, bruker tv mest til å se dvd, og har enda ikke noe egen lyd forsterker, så er keen på surround. Har hørt at Pixel Plus sliter mest med sport-sendinger (fotball), og er ikke noen overhengende fare for at jeg kommer til å se på det Uansett, er jeg ikke fornøyd så har jo dere på Elkjøp 30 dagers returrett, så da er det jo bare å returnere skiten, hehe

Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    333
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Merkelig det der med sportssendinger. Ingen 100HZ sliter så lite med bevegelser som nettopp Philips med digital natural motion. Men du kan da også slå over i Progressive Scan om ønskelig. Helt perfekt.

-Kjetil-

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    11
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Det blei et 32PW9308

Det blei et 32PW9308 var det de hadde på lager, og var i tvil om innebygd dolby digital lyd..har jo uansett planer om å kjøpe forstrker og hele pakka, så gikk for den. Veldig fornøyd så langt, eneste er at film ser ut som en dokumentar film nesten, men fikk stilit litt på instillingene, så blei det bedre. Så litt på fotball også, bare for å sjekke, men jeg merket ikke noe til dette med at ballen hoppet, blei borte eller noe slikt med Pixel Plus på Enda ikke lagt merke til disse beryktede philips sorte strekene heller..phew!

Newcomer Knightfal sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    52
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvor mye ga du for 32pw9308? Vet at på NSE på ryen så får du 9527 for 14990,- el B-vare for 12990,- når de har det inne, samme gjelder 9617 for 15990,- el 14990,- som B-vare. Eneste forskjellen er at 9308 har pixel plus 2 og 9527 og 9617 har pixel plus 1. Mener at Pixel Plus 2 inneholder noe som heter Movie Plus.

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    Knightfal, tar du denne rene prisdiskusjonen under korrekt kategori (prisjakt)?

Newcomer Theater sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    71
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    32PW9308 - 10995,-
    36PW9308 - 15995,-

Dette er prisene for nye apparater (ikke b-vare) hos Siba i Stavanger.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    11
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Takk Theater!

Takk Theater! Nå har jeg ringte Siba, tv'en koster 9995,- kr. Nå er det bare en tur på elkjøp, så får jeg mellomlegget. Jeg betalte 16000 for det, så det er jo 6000 kjappe rett i lomma det! Må si dagen ble litt bedre nå ja, hehe.

Intermediate Elemental Studios sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    992
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Pixel Plus TVer

Jeg har brukt en Philips 32PW9617 i over et halvt år nå, og er rimelig fornøyd. Bilde er det skarpeste jeg har sett på DVD, og fargene er svært gode. Men tvn har irriterende feil!

Beveger samtlige piksler seg på skjermen hakker bildet. Beveger store objekter seg på skjermen skapes det en slags "aura" rundt objektet av støyende piksler. Tvn er heller ikke spesielt glad i intense rødfarger.

Er det komplekse mønster på skjermen, som f.eks persienner eller gitter, kan man oppleve en fulstendig forvrengning av bildet, så tydelig at til og med bestemora mi hadde lakt merke til det. Ta f.eks Charlies Angels! Når de prater med charlie forvrenger grillen i speakeren han prater hjennom (liten oldfasion speaker i metall) seg noe grassalt!

Alle disse feilene kan reduseres ved å skru av DNR og Dynamisk Kontrast, slik at de digitale kretsene får mindre å kalkulere. Men borte blir de aldri!

Det stemmer også at bilde kan oppleves som mer dokumentar aktig, i stede for filmaktig. Men det er kun fordi bildet er så detaljert og tredimensjonalt at det tar litt tid å vende seg til det. Ikke prøv å juster tvn slik at bilde ser ut sånn som du er vant til. Da forsvinner jo mye av poenget! Man trenger bare å vende seg til det, så blir man avhengig!!!

Kjottolf; mener du og si at med Pixel Plus 2 tver er disse problemene tatt hånd om? I såfall skal jeg ha meg ny TV :wink:

Lignende tråder

1. Svar: 6
    Siste melding: 05-25-2005, 08:37
  2. Noen som kjenner til disse Philips LCD tv'ene?
    By unIQue in forum TV-apparater
    Svar: 2
    Siste melding: 05-02-2005, 22:46
  3. Philips DVP720SA
    By escobar in forum UHD Blu-ray-spillere
    Svar: 21
    Siste melding: 07-26-2004, 13:08
  4. Svar: 7
    Siste melding: 05-31-2004, 17:46
  5. Oppdaterte nettsider (philips)?
    By Scirocco in forum TV-apparater
    Svar: 16