Hakking ved fotball i 16:9

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 11 av 11
    Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    34
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Hakking ved fotball i 16:9

Hei! Min LG RZ32LZ55 hakker med jevne mellomrom når jeg ser på fotball i 16:9 format. Om jeg velger det formatet som kampen sendes i, opplever jeg ingen hakking og bildet er helt feilfritt, men ved 16:9 ser det av og til ut som om bildet går i en slags slow motion, og bildet blir litt grovkornet. Dette forsvinner straks bildet skifter til et annet kamera eller det zoomes inn på en spiller.

Jeg har snakket med support på El-Kjøp, de mente det kunne skyldes at TV'en er for varm (den stråler en del varme, men det gjør vel alle?). Han ba meg også trekke ut alle kabler og holde på-knappen inne i 30 sekunder. Dette har ikke hjulpet.

Har dere tips om flere ting jeg kan prøve? Har jeg fått et defekt apparat? TV'en skal vel takle fotball i 16:9, det meste av tiden er bildet tross alt helt fint.

Takker for alle svar!
    -A

Newcomer hunden sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    203
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

"Hakking"

Har selv hatt det problemet med min Lg py10 42/plasma, men da jeg var inne på menyen og stilte "cinema" til "off" så forsvant problemet:-P .
    Sjekk menyen din og se om du har den muligheten.
    Titt gjerne innom: http://minhjemmekino.no/hunden

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    34
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har desverre ikke noe cinema OFF-valg i menyen. Da får jeg vel bare ringe El-Kjøp og si at stoda er den samme.

-A

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    34
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå har jeg sett hele første omgang av Ungarn - Norge på TV3, og har ikke sett antydning til de problemene jeg nevnte i det første innlegget. Kan det være at TV'en etter en del timers bruk har blitt "innkjørt"? Er dette noe man vet om LCD-TV'er, eller er det noe man antar kan gjelde for enkelte apparater? Leser på ymse nettsteder at folk lurer på dette, men noen entydig konklusjon har jeg ikke sett.

-A

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    1,717
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ikke vet jeg, men det kan jo ha noen med kanalen du ser kampen på å gjøre?

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    1,474
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Axl@AV
    Nå har jeg sett hele første omgang av Ungarn - Norge på TV3, og har ikke sett antydning til de problemene jeg nevnte i det første innlegget. Kan det være at TV'en etter en del timers bruk har blitt "innkjørt"? Er dette noe man vet om LCD-TV'er, eller er det noe man antar kan gjelde for enkelte apparater? Leser på ymse nettsteder at folk lurer på dette, men noen entydig konklusjon har jeg ikke sett.

-A
    Jeg tviler på at en LCD TV har noen "innkjøringsperiode". Forklaringen ligger nok et annet sted.

Newcomer peritass sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    57
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

tv 2

Er det ofte at det er på kampene du ser går på tv 2 eller zebra har selv opplevd det i noen sekvenser på fotball fra disse kanalene. Har en Lg 42 plasma

Newcomer Cyrus the virus sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    250
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Arrow Hakking

Jeg tror at dette har med responstiden på din LCD tv. Jo høyere responstid du har, jo mer hakking vil du oppleve når det er "raske" bevegelser på skjermen.

Mvh
    Cyrus:twisted:

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    1,474
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Cyrus the virus
    Jeg tror at dette har med responstiden på din LCD tv. Jo høyere responstid du har, jo mer hakking vil du oppleve når det er "raske" bevegelser på skjermen.

Mvh
    Cyrus:twisted:
    Han skriver jo "Nå har jeg sett hele første omgang av Ungarn - Norge på TV3, og har ikke sett antydning til de problemene jeg nevnte i det første innlegget."

Da er det jo tydligvis ikke responstiden på LCD TV'en som er problemet.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    202
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan det ha noe med at TV3 sender fotball i 4:3 mens TV2 og NRK sender i 16:9. Dersom du da har kabel TV vil NRK og TV2 sende i letterbox - og LG'n må derfor skalere til 16:9. I fotball er det veldig mye av bildet som forandrer seg hele tid. Derfor er det kanskje for krevenede for prosessoren, og man opplever hakking fra tid til annen. Når så TV3 ikke sender i 16:9 slipper TV'n å regne om/skalere så mye...

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    34
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg kan lite eller ingenting om dette, men jeg kjøper forklaringa di, pal+. Det kan faktisk hende at dette var den første kampen jeg så på TV3 med LG'en. Jeg får slå på TV2 i kveld og sjekke bildet igjen da.

Om det viser seg at TV'en min takler fotball, men kun dersom den sendes i 4:3, er det jo en aldri så liten nedtur. Kamper som sendes i 4:3 vises helt fint i 16:9, mens de som sendes i 16:9 må jeg endre til 4:3? Ikke akkurat det jeg ønska meg. El-Kjøp lova at denne TV'en, i motsetning til diverse "lokke-modeller" de hadde inne, skulle vise fotball helt fint.

-A

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •