Gulsott på Samsung 32 M61

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 30
    Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    96
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Gulsott på Samsung 32 M61

Har nettop gått til anskaffelse av 32 M61, og lurer på om det er flere som er plaget med at huden på personer ofte får noen gule flekker. Nå har jeg ikke hatt allverdens tid til å forsøke å kalibrere, men har forsøkt litt uten å bli kvitt disse gule flekkene.
    Syntes egentlig bilde var ganske bra sånn rett ut av esken bortsett fra disse iriterende flekkene som alltid dukker opp
    i annsiktet på folk.
    Håper noen kan hjelpe.

Glemte å si at jeg kjører RGB via scart fra digital parabol.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    96
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ingen som har noen tips?

Newcomer seasupplies sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    det er nok en panel feil du har der, samme som jeg hadde hos min,.
    Ring samsung og be de gjøre en service på den.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    96
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har du fått tilbake tv en, hvordan ble den etter service?

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har akkurat kjøpt denne tven og opplever det samme på noen kanaler, spesielt tv2 og tv3. Jeg har analogt tv signal fra canal digital. Har testet litt i det siste og synes tven er ganske bra når jeg kjører dvd over komponent, spesielt Matrix er bra. Dette er jo også litt avhengig av hvilken DVD spiller en har.

Har mikset mye med innstillingene og de gule flekkene forsvinner ikke. Jeg tror jeg kommer til å levere tven tilbake og vente på nyere modeller fra samsung. M71/M91 virker spennede.

Martin

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    104
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av harman kardon
    Har nettop gått til anskaffelse av 32 M61, og lurer på om det er flere som er plaget med at huden på personer ofte får noen gule flekker. Nå har jeg ikke hatt allverdens tid til å forsøke å kalibrere, men har forsøkt litt uten å bli kvitt disse gule flekkene.
    Syntes egentlig bilde var ganske bra sånn rett ut av esken bortsett fra disse iriterende flekkene som alltid dukker opp
    i annsiktet på folk.
    Håper noen kan hjelpe.

Glemte å si at jeg kjører RGB via scart fra digital parabol.
    Forhør deg med forhandleren. Hvis det skulle vise seg at det er en panel feil så ville jeg bedt om et splittert nytt tv. Vurderer selv m61 skjønner du. Hadde vært fint om du kunne gitt tilbakemelding på hvordan det gikk etter du fiksa tvèn og hvor go tvèn er.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gulsot er bare fornavnet! Veldig godt å høre at dette problemet gjelder flere, slik at vi har en felles case. Jeg har forsøkt å justere fargene på Samsung M61 i timesvis uten at gulfargen forsvinner. Spesielt palgsomt er det i ansiktet ved innendørsopptak. Fargegjengivningen er helt uakseptabel. Jeg skal ringe forhandler og melde tilbake om erfaringene her.

Mvh Jakob

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    96
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av SveinE
    Forhør deg med forhandleren. Hvis det skulle vise seg at det er en panel feil så ville jeg bedt om et splittert nytt tv. Vurderer selv m61 skjønner du. Hadde vært fint om du kunne gitt tilbakemelding på hvordan det gikk etter du fiksa tvèn og hvor go tvèn er.
    Jeg tok direkte kontakt med Samsungs kundesuport, gikk i gjennom instillingene på tv en, dette førte ikke frem til noe.
    Ble kontaktet av et firma som reparer for Samsung, tv en ble hentet idag.
    Da er det bare til å smøre seg med tollmodighet, de har en M61 demo tv i buttikken, der fant jeg samme feilen og gjorde selger oppmersom på dette.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    104
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg tok direkte kontakt med Samsungs kundesuport, gikk i gjennom instillingene på tv en, dette førte ikke frem til noe.
    Ble kontaktet av et firma som reparer for Samsung, tv en ble hentet idag.
    Da er det bare til å smøre seg med tollmodighet, de har en M61 demo tv i buttikken, der fant jeg samme feilen og gjorde selger oppmersom på dette.
    Det er bra! Håper det fikser seg og at du blir fornøyd. Har lest om andre som har samme tvèn, men de har vært storfornøyde med den og har ike nevnt noen problemer med den. Lillebroren til en eisa vinner (kun størrelse som skiller) burde jo ikke ha noen feil, men desverre er det noen enheter som har litt mer feil...

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    96
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av SveinE
    Det er bra! Håper det fikser seg og at du blir fornøyd. Har lest om andre som har samme tvèn, men de har vært storfornøyde med den og har ike nevnt noen problemer med den. Lillebroren til en eisa vinner (kun størrelse som skiller) burde jo ikke ha noen feil, men desverre er det noen enheter som har litt mer feil...
    Jeg anser ikke dette som et problem, jeg er kjempe fornøyd med tven bortsett fra denne feilen med disse gule flekkene.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    104
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er jeg lettet over å høre, styrker enda mer mitt valg av denne tvèn. Pokker at det er så vanskelig å bestemme seg, blir grønn av å vente Syns du 32" er stort nok, eller kunne du ha tenkt deg 40" utgaven?

Mvh SveinE

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    96
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Valget mitt sto mellom Sony V2000, Samsung M61 og R7Xb, V2000 utgikk pga.design, gikk for R75B pga. svingbar fot, men var ikke fornøyd med sort nivået selv om jeg hadde den innstilt på film modus. Byttet da i M61 som jeg egentlig likte best design messig, ble fornøyd med bilde med en gang bortsett fra disse gule flekkene.
    M61 fikk kjempe kritikk i DVD & Hjemmekino nr 10/2005, mens R7xb fikk heller dårlig kritikk i nr 5/6 i 2006, der fikk Sony v2000 veldig god omtale ( litt usikker på om den kansje var best ).
    Angående størrelse så kommer det helt an på avstand, det kommer jo helt ann på sitte avstand, jeg har projektor i lofftstuen så det er der det blir sett film.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Til harman kardon

Du får fortelle oss om de har fikset gulsotet med din M61. Skal bestille digital decoder fra CanalDigital og se om det hjelper noe på bilde og fargene. Hvis ikke rett tilbake til expert.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    96
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Martink
    Til harman kardon

Du får fortelle oss om de har fikset gulsotet med din M61. Skal bestille digital decoder fra CanalDigital og se om det hjelper noe på bilde og fargene. Hvis ikke rett tilbake til expert.
    Kjører selv med digital parabol tuner, så ikke regn med at du får vekk flekkene av den grunn.
    Jeg skal gi beskjed så snart jeg vet noe.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjører selv med digital parabol tuner, så ikke regn med at du får vekk flekkene av den grunn.
    Jeg skal gi beskjed så snart jeg vet noe.

Hei
    Er det noen som har noe nytt i gulsottsaken ?
    Jeg vurderer å gi opp min Samsung 32 M61, men er det noen som har noe erfaringer på at dette lar seg ordne ved ett servericebesøk, så skal jeg gi det ett forsøk :-) Hvis ikke opphever jeg kjøpte raskt og brutalt og finner på noe annet og drive med :-)

Newcomer seasupplies sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jeg sendte min inn på serivce og fikk min i retur for litt siden,
    Dvs ble lei av å vente så ringte forhandler som gav meg et knallbra tilbud på le40r75bx så ente opp med denne nå.
    skal hente den til mandag og se om jeg blir fornøyd.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Til harman kardon

Er spent på utfallet av reparasjonen. har du fått tven tilbake? Er gulsotet borte?

martin

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    96
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Martink
    Til harman kardon

Er spent på utfallet av reparasjonen. har du fått tven tilbake? Er gulsotet borte?

martin
    Har nettopp kommet hjem fra ferie og var og hentet tv en i går, de har skiftet hovedkortet så nå er gulsotet borte.
    Synes egentlig at tven hadde bedre / klarere bilde på fabrikk innstillinger med det gamle kortet, hvordan det nå kan ha seg.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Godt å høre at det var en feil som kan rettes opp. Du får sikkert justert instillingene til å bli bra.

Maritn

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    40
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har samme problemet med min m61. Det er utrolig irriterende. Det er ikke bare ansiktene til folk, men også sterke rød farger. En soldnedgang i spillet ESIV: Oblivion fks kan ikke håndteres av skjermen. Det ser ut som noen har kastet en malingbøtte med oransj over den røde fargen. Veldig dårlig!

Såååå! Jeg leverte den inn for reperasjon. Hvis den ikke er fiks da, så skal jeg ha ny!

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •