LG 26LX2; Gammel teknologi, eller billig og bra?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 10 av 10
    Newcomer Afseth sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    114
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

LG 26LX2; Gammel teknologi, eller billig og bra?

Ser etter en TV å ha på datarommet, som kombinert DVD/TV/Dataenhet. Den skal altså takle både DVD spiller (tror ikke den har HDMI), vanlige kabelsignaler (ikke digitale) og PC-signaler via DVI.

Har blitt tipset om LG 26LX2, men ser at TV'en er godt over et år gammel. Jeg liker design og det jeg leser om den, men noen klager over sortnivå. Kan det ha noe å gjøre med at den er såpass gammel?

Den fås til 8400 på Elkjøp nå, og det er egentlig bittelitt over mitt budsjett, men ok. Finnes det TV'er til 8000 eller under som er bedre? Er litt skremt av at TV'en er så "gammel", men det er kanskje dumt av meg?

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    676
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette er fremdeles den beste tv'en LG har i 26" klassen. Ytelsen er nesten opp mot LB1 etter min mening

Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    114
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Leste litt erfaringer ellers om TV'en også, og den ser jo veldig bra ut. Tror jeg kjøper den fra Elkjøp da (har jo 30 dagers returrett).

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    1,474
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gammel? Det har ikke skjedd så mye på teknologisiden på 1 år. Den er fortsatt av de bedre LCD TV'ene på markedet.

Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    114
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av T 2
    Gammel? Det har ikke skjedd så mye på teknologisiden på 1 år. Den er fortsatt av de bedre LCD TV'ene på markedet.
    Ok Den er bestilt nå... så får vi bare vente på at Elkjøp får sendt den avgårde.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    31
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg ser på den TVen selv, gi tilbakemelding på den når du har testa den litt da

Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    114
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har TV'n vært i hus i noe over en ukes tid. Er ikke imponert så langt. Jeg har ikke testet den inngående, men synes sortnivået er for dårlig, langt dårligere enn mine foreldres Sony (de har 32" men tror ikke 26" koster så mye mer enn denne, tror de har V-serien. Prisforskjellen er verdt det).

Skarpheten på vanlig kabel-tv signal er også dårligere enn min gamle CRT tv på 32" (som står i stua), sideinnsynet er heller ikke å skryte av, det er ufattelig tregt på kanalskifte, skifte av kilde, skifte mellom skjermmoduser (16:9, 4:3 og så videre). Nei, jeg er skuffet over denne, etter alle gode omtaler. Skal sies at jeg kanskje er litt over middels kresen da jeg har deltidsjobb som tv-fotograf og har noe utdannelse innen tv.

Bildet fra PC er ikke så ille, men her er jeg vant til en veldig gammel 17" LCD skjerm. Bildet er skarpere enn på denne, men også her er kontrastforholdene litt merkelige. Ellers er designet pent, bortsett fra at høyttalerne burde vært plassert under. Da ville den ikke blitt så mye større enn nødvendig i bredden.

Min mening: Ja, teknologien i denne TV'n er utdatert. Det kan lønne seg å kjøpe en TV av noe nyere dato. Selv om den er en tusenlapp eller to dyrere, så er det så absolutt verdt det. Dessverre fikk jeg ikke muligheten til å teste denne TV'n før jeg kjøpte den, så jeg stolte på gode omtaler på nettet. Men alt er individuelt... desverre var det ikke samsvar mellom andres meninger og mine egne denne gangen.

Active
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    389
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hvordan har du kalibrert TVn? Det der hørtes ikke bra ut!

Intermediate Revox sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    4,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Heh det å sammenligne en LCD tv mot en god CRT tv vil gi deg en negativ opplevelse omtrent uansett. Ihvertfall på de signalene du gir den, Kabel er det nest dårligste for overføring av bilde som fins her i norge og når du da har en TV med dobbel så høy oppløsning som signalet vises i og i tillegg er signalet dårlig så er ikke regnestykket så vanskelig. Sort nivået har alltid vært LCD tv'ens største problem sammen med innsynsvinkelen.

Dessuten teknologien i den TV'en der er noe av det beste og fremdeles fremste på markedet. Faroudja DCDi samt EEFL bakbelysning finner du ikke hos så veldig mange andre produsenter.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    31
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

pris/ytelse?

Hva betalte du for tven? I overkant av 8 lapper? Hvordan ser du på forholdet mellom pris og ytelse..? Man kan jo ikke forvente seg all verden for den prisen, da de beste tvene gjerne koster det femdoble. Da er de riktig nok også en del større, men likevel..

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •