Fjerne riper på lcd tv.

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 11 av 11
    Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    20
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Fjerne riper på lcd tv.

Hei, da min lille prinsesse på 3 år har funnet det for godt å bruke vår lcd tv som lerett for sin kunst med kulepenn trenger jeg litt hjelp...

Er det noen som har tips til hvordan man kan få fjernet riper etter en kulepenn på et lcd tv.
    Er det kansje noen firma som har peiling på dette?
    Har vasket skjermen med noe rensemiddel beregnet for lcd tv, dette hjalp litt på selve blekket...

Ripene er slik at man kjenner de litt med negelen og man kan jo da også se dem.

Tv'en er et SAMSUNG LE-46M51B

Mvh.
    Steinar

Newcomer SaiKoPaTT sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    92
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er du fornøyd med Tv`n bortsett fra ripene dine? vurdere samme tv nemmelig.. håper på snarlig svar

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    104
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Tips!

Heisann! Synd med det så har skjedd. En ripe vil jo si en slags grop i skjermen, kanskje viss du forhører deg hos en forhandler så finns det kanskje et slags middel du smører på for å "fylle ripen" slik at skermlaget blir jevnt og ripen ikke syns mer. Må si jeg aldri har prøvd før, men syns det virker logisk iallefall. lykke til!

mvh Svein

Active unIQue sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    412
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Var innom på Spaceworld i Haugesund her en dag. Der så jeg de solgte et middel som var basert på riper i mobiltelefon skjermer. Det var et stoff som du smurte på over ripene, og etter en stund så tørket du vekk overskuddet. Det kan jo være at dette stoffet også kan brukes på LCD skjermen din?

Intermediate fhl sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    1,869
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av unIQue
    Var innom på Spaceworld i Haugesund her en dag. Der så jeg de solgte et middel som var basert på riper i mobiltelefon skjermer. Det var et stoff som du smurte på over ripene, og etter en stund så tørket du vekk overskuddet. Det kan jo være at dette stoffet også kan brukes på LCD skjermen din?
    Her er en test av noe sånt: http://www.amobil.no/tester/tilbehor...efjerner/26595

Frode

Active unIQue sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    412
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe, det var ikke akkurat topp kritikk på det produktet nei.....

Intermediate Ingeniør'n sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Bruk varme - meget forsiktig.

Belegget på en LCD skerm er vel en eller annen form for termoplast. Termoplaster har den egenskap at de kan formes ved oppvarming og noen typer har en minne effekt slik at de går tilbake til utgangspunktet ved oppvarming. Du kan forsøke forsiktig med litt varme fra en hårføner eller enda bedre en elektrisk luftbasert sveisepistol med munnstykke og termo styring. Vær veldig forsiktig og prøv et område først - øk varmen etterhvert til du ser en effekt.

Stoffer som reparerer display på mobil gir vel en blank overflate - ikke lurt på LCD som er matt.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    20
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for svarene
    Sjekket etter en uke, men ingen innlegg.
    Men bedre sent en aldri

Ja, jeg er rimelig fornøyd med skjermen, spesielt fra xbox 360.
    Men er også bra bilde når man kjører via tuner.
    Med analoge signaler kommer det litt ann på avstanden man sitter på...

Har vasket tv'en nøye med lcd rensegreier, ripene vises bare når det er veldig lys bakgrunn.

Tror ikke jeg tør å varme opp, noe sier meg at skjermen kommer til å bli værre

Har sendt mail til Samsung får å høre om det går ann å bytte "glasset", skal legge inn svaret jeg får.

Takk igjenn.
    Steinar

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg håper du får et positivt svar og at du poster det her!

Jeg har to stk. 3.5 åringer som "glad i" Samsungen min. Det har resultert i noen stygge riper..

Mvh.
    Jon H

Newcomer Nidaros store sønn sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    70
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av lemop
    Hei, da min lille prinsesse på 3 år har funnet det for godt å bruke vår lcd tv som lerett for sin kunst med kulepenn trenger jeg litt hjelp...
    Hva er det med små prinsesser og LCD-TV Nå har min lille 2 åring begått en håndflate stor ansamling av riper midt på skjermen. Veldg sjenerende når det er lyst i rommet eller lyst bilde. Når jeg ser Blu-ray vil jeg ha et perfekt bilde og dette er jo bare så irriterende..

Ett par år har gått siden Lemop opprettet denne tråden og fikk svar og tips. Jeg lurer nå på om det er noen siden den gang som har klart å "rette ut" skraper/ riper i skjermen eller om det har kommet noen nye mirakelmiddler på markedet.

TV'n er forøvrig et par år gammel Sony.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    23
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan dette være et alternativ?
    Riper i glass - Profesjonell Bedrift Tjeneste
    (Fjerning av riper i glass - Husholdet: Vi kan reparere riper, merker och sprekker i alle produktene som er nevnt under: - Tv & data skjermer)

Har ikke testet selv, men har fått et par riper (i en gammel crt) som jeg sansynligvis bare lar være. Googlet litt i forbindelse med det.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •