Panasonic TH42PV60E på gipsvegg?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 7 av 7
    Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    30
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Panasonic TH42PV60E på gipsvegg?

Jeg har endelig fått hjem min TH42PV60E og kjøpte universaloppheng fra SMS. Når jeg har montert skinnene bakpå TV'en måler jeg 55cm mellom "nøkkelhullene". Har noen tips om hvordan jeg skal treffe stenderne i gipsveggen? Er det en ide å snu skinnen slik at de vender utover? Tenkte å bruke franske treskruer - eller er det like greit å kjøpe gipsankere og glemme stenderverket? TV'en med opphengsjern veier 33kg. Glad for tips - TV'en skal på veggen i kveld!

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    207
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mange penger kun festet i gips har stort potensiale for kjipe øyeblikk.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    259
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bruk verktøy som kan finne stenderene i veggen, Black & Decker har et greit verktøy for dette.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    31
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    det du kan gjøre er å kjøpe skikkelige gipsplugger som ekspanderer i bakkant. Hvis du er nøye med å bore hull, så sitter dette bra.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    268
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Anbefaler følgende:
    Dersom du ikke har verktøy for å lokalisere stender kan du bruke en tynn spiker og prøvespikre gjennom gipsen like i overkant av gulvlista. Dersom det er stikkontakt på veggen som du skal henge TVen er boksen for stikkontakten spikret inn i sida på en stender inne i veggen. Nabostenderene står normalt 60 cm unna. Bruk vanlig lang treskrue, det holder i massevis. Trenger ikke noe fransk treskrue med mindre du skal henge opp bilen din på veggen :-)
    Jeg gjorde det samme med min TV som er tyngre, og den henger fint enda..

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    2,480
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Trenger som regel ikke noe verktøy for å finne stenderne. Ved å banke forsiktig med knokene finner en som regel disse lett...

Dersom avstanden mellom stenderne er større enn skrueavstanden på veggfestet kan en slå en plate mellom stenderne og henge veggfestet i denne platen.

Det styggeste som er ved veggmonterte flatskjermer er synlige kabeltrekk ned mot gulvet. En enkel og fin måte å skjule kabler på er å borre et hull rett i nærheten av veggfestet og ett hull nederst ved gulvet. Surr et lodd rundt kablene som skal skjules og trekk dem bak veggen. Skal en trekke kablene videre langs gulvet finnes det hule lister beregnet for dette...

Intermediate Mirage sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    2,057
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En "driva" tåler jo 18kilos trykk rett ned. Og "dou-max" tåler enda mer. Er ingen problem å feste tven i gipsvegg sålenge du har rette festematriell.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •