Problemer med å kjøre TV signaler gjennom Forsterker

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 9 av 9
    Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    49
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Problemer med å kjøre TV signaler gjennom Forsterker

Jeg har en litt "unknown" TV, Atec 37" HD-Ready.
    Og har nyligt gått i innkjøp av en Pioneer VSX-1016. Så vil jeg nå prøve og kjøre alt gjennom denne. F.eks kjøre X360en gjennom den. Så i dag kjøpte jeg meg en HDMI kabel med overgang til DVI, hvor jeg koblet HDMI i forsterkerens OUT og DVI inngangen i TVen, siden denne ikke har HDMI. Så koblet jeg x360en på INN i den ene INN utgangen. Sålangt har jeg vell gjort rett? Så stilte jeg inn på forsterkeren at den ene component utgangen var x360en. Mens OUT på HDMI var det ikke noe valg.

Jeg har aldri vert borti dette med å kjøre ting gjennom en forsterker så alt er nytt for meg. Så hva gjøre jeg nå? noe jeg har gjort galt eller har jeg bare kjøpt feil kabel? Må jeg kjøpe slikt Component kabel med 3 hoder i hver ende? og koble denne i OUT på forsterkeren og en i TVen?

Hva skal jeg så stille inn på? hvordan gjøres dette?

Intermediate Ingeniør'n sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Normalt må du inn i I/O konfigurasjonen til forsterkeren og konfigurere opsettet. Du er heldig om det virker direkte. Kjører Component switching på min Yamaha og det var litt mekking før det virket. Står i manualen hvordan det gjøres selv om de ikke altid er så lett å forstå.....

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    49
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ingeniør'n
    Normalt må du inn i I/O konfigurasjonen til forsterkeren og konfigurere opsettet. Du er heldig om det virker direkte. Kjører Component switching på min Yamaha og det var litt mekking før det virket. Står i manualen hvordan det gjøres selv om de ikke altid er så lett å forstå.....

Ja det virka med en gang her. Kjøpte nettopp en Component kabel (den med 3 kabler) Da funka det med en gang. Pga jeg fikk vite at en måtte ha en slik kabel om man skulle ha component inn skal en ha HDMI inn må en ha HDMI ut også.

Men nå funker det

Er bare en ting til jeg lurer på. Finnes det en kabel som jeg kan gjøre det samme bare med PC? vil gjerne koble PCen min slikt.

Newcomer Oyfinn sin avatar
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    268
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    49
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Oyfinn

Ikke den siste i vertfall for det er ikke component.

Men den der HDMI-DVI slik en har jeg som jeg kjører til TVen. Vil det da fungere å koble enda en slik i PCen på IN? Virka veldigt greit å slippe skifte kanal på forsterkeren

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    284
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mange forsterkere kan ikke konvertere fra en signaltype til en annen. Dvs at har utstyret som er koblet til brukt f.eks komponentkabler så må bildet sendes ut av forsterkeren med komponentkabler også.

Har du koblet til forskjellig utstyr med forskjellige kabeltyper må du benytte alle disse typene over til TV samtidig.

Noen nyere/dyrere forsterkere kan konvertere signalet slik at du kan få alt ut på f.eks DVI uansett hva du kobler til med mellom forsterker og diverse utstyr som DVD spiller, Videospiller etc.

Kjenner ikke eksakt til din forsterker når det gjelder dette men tviler på at den kan konvertere.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    49
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av oilar
    Mange forsterkere kan ikke konvertere fra en signaltype til en annen. Dvs at har utstyret som er koblet til brukt f.eks komponentkabler så må bildet sendes ut av forsterkeren med komponentkabler også.

Har du koblet til forskjellig utstyr med forskjellige kabeltyper må du benytte alle disse typene over til TV samtidig.

Noen nyere/dyrere forsterkere kan konvertere signalet slik at du kan få alt ut på f.eks DVI uansett hva du kobler til med mellom forsterker og diverse utstyr som DVD spiller, Videospiller etc.

Kjenner ikke eksakt til din forsterker når det gjelder dette men tviler på at den kan konvertere.
    Ja jeg fikk vite dette av en kar på elkjøp i dag, at den ikke gjorde dette. Men nå har jeg en component til TVen og en HDMI-DVI til TVen.

Men hvilken kabel skal jeg bruke om jeg vil koble PCen min gjennom forsterkeren?

Newcomer stigarve sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    299
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er jo avhengig av hvilken utgang du har på pc'n... De fleste skjermkort har jo DVI utgang.. Så da fungerer den gamle kabelen din.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    49
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av stigarve
    Det er jo avhengig av hvilken utgang du har på pc'n... De fleste skjermkort har jo DVI utgang.. Så da fungerer den gamle kabelen din.
    Ja eller jeg må kjøpe enda en slik kabel. siden en må gå til TVens DVI også.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •