Hva ville du valgt: Sony, Samsung eller LG LCD ?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 3 1 2 3 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 54
    Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    615
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Hva ville du valgt: Sony, Samsung eller LG LCD ?

Har endelig bestemt meg for å gå for LCD etter mye vurdering. Har etter hvert kokt ned til 3 alternativer, men klarer ikke å skille disse fra hverandre.

TV'en skal først og fremst brukes til vanlig TV-titting (CD Parabol), litt DVD, og kanskje (?) etterhvert koble PC eller konsoll til.
    TV'en skal henges på vegg.

Her er alternativene:

Samsung LE-40M71B (eller M61 hvis godt tilbud...)
    Sony KDL-40V2000
    LG 42LB1R

Hvilken ville DU kjøpt, og hvorfor? Jeg kjøper til helgen, så da håper jeg at jeg er overbevist....

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    1,474
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg ville kjøpt LG. Samsung og Sony fungerer ikke optimalt med PC.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    10
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sony fungere perfekt med PC, støtter 1:1 pixelmapping, 1360x768 oppløsning, søk litt på forumet så finner du flere som bekrefter dette.
    Sony har vunnet de fleste testene i det siste har 7g panel med bedre innsynsvinkel enn LG sine 6g panel, samt 14bit paneldriver, mens Samsung bruker 10bit, usikker på LG på det område.
    Les siste nest siste DVD & Hjemmekino der har de testet alle sammen, og Sony hadde den beste LCD tven i testen med 40V2000.
    Sony vant jo også Eisa pris nå...

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    1,474
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av trinitrond
    Sony fungere perfekt med PC, støtter 1:1 pixelmapping, 1360x768 oppløsning, søk litt på forumet så finner du flere som bekrefter dette.
    Via HDMI???

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    71
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Når eg kjøpte meg TV for ei veke's tid sidan, falt valget på 40V2000, noko eg so langt er svært godt nøgd med. Grunnen til at eg valgte han var først og fremst at han hadde fått veldig gode omtalar. Her har du nokon:
    Dagbladet/Hjemmekino (6/6)
    TrustedReviews (9/10)
    DVD Times ("a BRAVIA LCD that's worth cheering about")
    I tillegg likte eg utsjånaden.

Å kople han til PC-en fungerar bra gjennom VGA-kontakta. Du får som nemnt ovanfor ei oppløysing på 1360x768, og biletet er svært bra.

Kay

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    4,886
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av trinitrond
    Sony har vunnet de fleste testene i det siste har 7g panel med bedre innsynsvinkel enn LG sine 6g panel, samt 14bit paneldriver, mens Samsung bruker 10bit, usikker på LG på det område.
    Les siste nest siste DVD & Hjemmekino der har de testet alle sammen, og Sony hadde den beste LCD tven i testen med 40V2000.
    Sony vant jo også Eisa pris nå...
    http://avforum.no/forum/tv-apparater/39745-oversikt-og-flatskjermer-med-1-1-pixelmapping-egnet-pc.html

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Lg!

lb1-serien er meget gode skjermer! personlig synes jeg de er bedre enn de to andre in question.

Intermediate LL sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    2,897
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av T 2
    Via HDMI???
    Nei, via VGA tilkoblingen.

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    1,474
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av LL
    Nei, via VGA tilkoblingen.
    Ja, det er som forventet fra Sony. Støtter ikke 1:1 pixelmapping via DVI / HDMI. Ikke godkjent!

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    71
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Eg har denne TVen heime. Med VGA har eg eit svært bra bilete og 1:1. Godkjent!

Kay

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    1,474
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av KayAU
    Eg har denne TVen heime. Med VGA har eg eit svært bra bilete og 1:1. Godkjent!

Kay
    Men, du vil aldri kunne se kopibeskyttetede HD filmer fra PC. Ikke godkjent.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    71
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er ikkje sikkert enno, og vil uansett ikkje vere eit problem for meg, sidan eg vil bruke PS3 som Bluray-spalar. Godkjent.

Kay

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    1,474
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er ikkje sikkert enno, og vil uansett ikkje vere eit problem for meg, sidan eg vil bruke PS3 som Bluray-spalar. Godkjent.

Kay
    Godkjent PC-kompabilitet fordi du ikke kan benytte PC'en som BlueRay spiller og vil benytte en PS3 istedenfor? Det høres mer ut som ikke godkjent på PC-kompatibilitet, men godkjent sammen med PS3.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    71
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    No ER der andre bruksområde for ein PC enn som Bluray-/HD-DVD-spelar. For mitt behov, og eg vil tru for mange andre sitt, er eit godt bilete i 1360x768 over VGA tilstrekkeleg for at denne TVen dug som PC-skjerm. Å avfeie alle TVar som ikkje heiter LG eller Dell som ubrukelege saman med PC, fordi dei kanskje ikkje vil kunne vise BluRay/HD-DVD spelt av frå PC, synest eg berre ikkje er riktig.

Kay

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    1,474
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    No ER der andre bruksområde for ein PC enn som Bluray-/HD-DVD-spelar. For mitt behov, og eg vil tru for mange andre sitt, er eit godt bilete i 1360x768 over VGA tilstrekkeleg for at denne TVen dug som PC-skjerm. Å avfeie alle TVar som ikkje heiter LG eller Dell som ubrukelege saman med PC, fordi dei kanskje ikkje vil kunne vise BluRay/HD-DVD spelt av frå PC, synest eg berre ikkje er riktig.

Kay
    Det er riktig, men det er mange som ikke er klar over at en del produkter har slike idiotiske mangler, så da er det greit å informere om det. Dersom man med åpne øyne er klar over dette, så er det jo ikke noe problem.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    4,886
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    for en stor del av kjøperne så er dette sikkert problemer som man aldri støter på. For mange andre er det sikkert noe man kan leve med.

For min egen del vet jeg at ville ergre meg fryktelig over at tv-en enten fjerner start-knappen i windows (når jeg driver med oppsett av min HTPC) eller at fontene ble fuzzy. Jeg ville irritere meg over konturer som får artefakter. Og jeg ville irritere meg over å måtte trekke to kabler mellom PC og TV, en VGA for å få 1:1 pixel av PC ting med en oppløsning tweaket i driverne, og en annen kabel over HDMI hvor jeg kan spille av HD-DVD på lovlig vis med et annet oppsett av desktop oppløsning etc. Alt dette pga noen 10talls linjer kode i tv-en som leverandøren hardnakket nekter å putte inn..

Det ville irritere meg å fikle med codecer, post-prosessering og alt for å levere et skarpt og støyfritt bilde ut avpcn for så å støte på et helt unødvendig kvalitetstap i tven.

Alt dette irriterer meg mye mer enn dårlig sort-nivå som tross alt skyldes at det er vanskelig å lage lcd-skjermer med godt sortnivå/kontrast.

Men jeg forstår at tv-titting er veldig mye mer enn PC og 1:1 pixel. Jeg angriper ingen for å velge Sony tv og dere trenger heller ikke å forsvare deres kjøp=) Hvis tven ellers er så mye bedre at det veier opp for slike ulemper vil jeg selvsagt vurdere f.eks en pioneer plasma selv om det er oe herk å koble opp PC.

-k

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    615
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ok, da var Sony'en diskutert (ihvertfall ved bruk av PC selv om dette kanskje ikke engang er aktuelt....)
    Som sagt er det i all hovedsak TV og litt DVD TV'en skal brukes til.
    Noen som har kommentarer om de nevnte TV'er med hensyn på disse bruksområdene?

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    33
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei, jeg har tenkt å bruke XBOX 360 som extender til å spille av filmer fra Media center PCn min. Vil jeg få problemer med SONYen da ? vet det finnes triks får å få spilt av divx osv.

Intermediate audunth sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    1,410
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg skal og ha meg ny LCD og har 99% bestemt meg for Sony'en. LG er jo de eneste som støtter 1:1 via HDMI, og de har for stygt design med høyttalerne på siden. Dessuten har Sonyen ifølge tester vanvittig bra justeringsmuligheter, bl.a. kontoll over baklyset som gir det beste sortnivået som ihvertfall en av testerne har sett på LCD hittil. Og som nevnt fikk jo 32"-versjonen EISA-prisen for årets beste LCD-tv.

Jeg tar det for 99.99999% sikkert at å se HD-materiale fra PC via VGA ikke blir noe større problem enn å kopiere en kryptert DVD-plate. Skulle det bli det får jeg heller trekke 2 kabler. Scaleren i Sony'en skal jo uansett være utrolig bra. Og skal man spille av kryptert HD-materiale på "lovlig" måte fra PC vil man antakelig ikke kunne sende det ut fra skjermkortet i noe annet enn standard HD-oppløsning heller, dvs. at man uansett må bruke en patch for å kunne scale bildet i PC'en og utnytte 1:1 pixelmapping via DVI/HDMI.

For mer info om Sony'en sjekk denne testen: http://www.dvdtimes.co.uk/content.php?contentid=61818

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    41
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Hdmi

Hei

Jeg har en HTPC som jeg kjører alt av filmer igjennom. Divx og DVD. Jeg har tenkt å kjøpe Sony 40V2000. Jeg skjønner ikke dette helt. Men vil det si at jeg får problemer å se filmer hvis jeg kjøper Sony.

Side 1 av 3 1 2 3 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •