Hva ville du valgt: Sony, Samsung eller LG LCD ? - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 3 FørsteFørste 1 2 3 SisteSiste
Viser resultater 21 til 40 av 54
    Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    102
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Jeg har Samsung M61 og er meget fornøyd! Ville aldri byttet ut denne med noe annet. Ville også holdt meg unna Sony på LCD-skjerm, tror sortnivået deres varierer en hel del, og treghet i bildet! Gå for Samsung sier jeg bare! LG er heller ikke noe dårlig alternativ (selv om Samsung har MYE bedre design)

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    1,474
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Bache83
    Jeg har Samsung M61 og er meget fornøyd! Ville aldri byttet ut denne med noe annet. Ville også holdt meg unna Sony på LCD-skjerm, tror sortnivået deres varierer en hel del, og treghet i bildet! Gå for Samsung sier jeg bare! LG er heller ikke noe dårlig alternativ (selv om Samsung har MYE bedre design)
    Samsung designed er greit, men jeg synes det er litt mye plastikk-følelse. Spesielt så kunne de ha spandert på en metall-fot. Den sorte blanke plastikk-foten ser meget billig ut.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    4,886
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ladsi
    Hei

Jeg har en HTPC som jeg kjører alt av filmer igjennom. Divx og DVD. Jeg har tenkt å kjøpe Sony 40V2000. Jeg skjønner ikke dette helt. Men vil det si at jeg får problemer å se filmer hvis jeg kjøper Sony.
    Nei. Men 1:1 pixel er en betydelig fordel for å koble opp HTPC til flatskjerm.

På Sony får du bare 1:1 pixel over VGA såvidt jeg vet. Derfor anbefales å bruke VGA.

Forøvrig er HDMI->HDMI en oppkobling som vel skal "garantere" at man får bilde. Den er jo laget for å gjøre det enklere for "selv far" å koble opp HD utstyr.

-k

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    19
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg fikk min Sony KDL-32V2000 rett før helga. Foreløpig er jeg veldig fornøyd! Kan ikke skjønne at det er noe å si på sortnivået hvertfall (som kommentert litt over her). Veldig sterke og klare farger (som kan tones ned om man synes det blir for mye).

Har ikke prøvd å koble på pc enda, men ser ikke helt poenget. Har en 20" dataskjerm med bedre oppløsning uansett.

Valget mitt stod til slutt mellom Sony'en og Samsung 32M61. Synes Sony'en var mye finere å se på (liker ikke pianolakk), og tror den er verdt de ekstra kronene forhold til bildekvalitet..

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    4,886
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av eivindw
    Har ikke prøvd å koble på pc enda, men ser ikke helt poenget. Har en 20" dataskjerm med bedre oppløsning uansett.
    Jeg har også en 20" dataskjerm med høyere oppløsning. Men den er litt liten til tv-bruk.

Grunnen til at jeg (og mange andre) bruker PC fast tilkoblet tv-en er fordi jeg har en mediacenter-pc som spiller av musikk, film, tv, radio etc. Jeg har faktisk kastet ut alle andre lyd og bildekilder. Da er det selvsagt viktig å få så bra bilde som mulig mellom PC og tv. Enkelte tv-produsenter velger å forvrenge dette bildet helt unødvendig.

-k

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    1,474
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mange bruker PC som signalkilde med f. eks Windows Media Center. Da er musikk, DVD, TV, Internet etc. integrert.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    31
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har brukt Sony 40V2000 i 5 uker i sommer og kan bekrefte som mange allerede har gjort at det er en fantastisk tv.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    19
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av T 2
    Mange bruker PC som signalkilde med f. eks Windows Media Center. Da er musikk, DVD, TV, Internet etc. integrert.
    Ah, ja selvsagt. Jeg har foreløpig bare brukt en gammel xbox til dette. Den støtter alt unntatt tv. Xbox Mediacenter har veldig bra bilde på Sony tv'en i hvertfall, men dette går jo via RGB scart. TV blir uansett litt kluss, siden jeg har digital kabel fra upc.. :cry: For internet foretrekker jeg laptop eller pc-skjerm, som begge har bedre oppløsning enn tv.

Mister man noe ved å måtte bruke VGA for å koble opp pc forresten? Hva er det som brukes ellers? Skjermkort med HDMI-utgang? Blir det bedre enn DVI? Skulle jo tro at så lenge man får 1:1 mapping er det ok?

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    1,474
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mister man noe ved å måtte bruke VGA for å koble opp pc forresten? Hva er det som brukes ellers? Skjermkort med HDMI-utgang? Blir det bedre enn DVI? Skulle jo tro at så lenge man får 1:1 mapping er det ok?
    Det vanligste idag er DVI som er digitalt, men det er noen skjermkort som har fått HDMI. Du kan forøvrig få tak i DVI -> HDMI kabler, så det er greit om skjermkortet har DVI og TV'en HDMI. Ved å kjøre den gamle analoge VGA-standarden, så vil du aldri kunne spille HD-filmer som er beskyttet med HDCP.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    4,886
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Et annet poeng er at krypterte HD-formater kun vil komme som 720p og 1080i/p.

Med mindre du har et display som tilsvarer nøyaktig denne opplsningen så må bildet uansett skaleres dersom du vil fylle hele skjermen. Jeg vil tippe at sikkerheten ved lovlig avspilling på pc blir såpass paranoid at det er vanskelig å kjøre ting som ffdshow. Altså at man bare kan sende ut f.eks 720p for 720p materiale over HDCP-beskyttet DVI eller HDMI. Da vil skjermen uansett måtte skalere materialet.

For PC-desktopen og HD-materiale som er ubeskyttet vil derimot VGA med 1:1 pixel være en ypperlig bærer, og DVI med 1:1 kanskje noe bedre.

mvh
    Knut

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    71
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ok, berre for å få det heilt klart:
    So lenge eg har ein DVI-utgong på PCen (har faktisk 2 ), vil eg kunne køyre kryptert materiale på V2000, med DVI->HDMI, ikkje sant?

Kay

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    4,886
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av KayAU
    Ok, berre for å få det heilt klart:
    So lenge eg har ein DVI-utgong på PCen (har faktisk 2 ), vil eg kunne køyre kryptert materiale på V2000, med DVI->HDMI, ikkje sant?

Kay
    Nei.

HDCP (kryptering) må støttes av HDMI enheter mens det er opsjonelt på DVI enheter.

Såvidt jeg vet finnes ingen PC-skjermkort med DVI og HDCP samtidig, og knapt noen med HDMI.

-k

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    71
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ok, so eg måtte i sofall ha eit nytt skjermkort?

Kay

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    4,886
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av KayAU
    Ok, so eg måtte i sofall ha eit nytt skjermkort?

Kay
    Ja. Dette er veldig i startgropen så det er vanskelig å gi garantier.

Men Nvidia vil ha drivere som fungerer med HDMI-utrustede skjermkort og skal kunne spille av HD-DVD/BR såvidt jeg forstår.

Jeg sitter litt på gjerdet...

mvh
    Knut

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    71
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ok, takk for svar.

Kay

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    31
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg brukte denne Sony 40V2000 svært mye når jeg var på 5 ukers ferie i sommer. Den er HELT suveren altså. Beste i sin prisklasse vil jeg påstå. Koblet til laptop via VGA, noe som fungerte supert (spill, lysbildepresentasjoner, webtv osv). DVD og "vanlig TV" var også upåklagelig.

Vil anbefale og trikse litt med innstillingene, det kan forbedre bildet en god del.

Jeg synes hvertfall Sony'en var helt konge, om noen andre synes noe annet så skal de få lov til det.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    615
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av audunth
    Jeg tar det for 99.99999% sikkert at å se HD-materiale fra PC via VGA ikke blir noe større problem enn å kopiere en kryptert DVD-plate.
    Mulig jeg har g[tt glipp av noe, men kan man ikke spille av HD materiale via VGA?

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    1,474
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jarlandre
    Mulig jeg har g[tt glipp av noe, men kan man ikke spille av HD materiale via VGA?
    Det stemmer (om det er kopibeskyttet). Kun digitale innganger som støtter HDCP kan spille HD materiale.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    137
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå ble det litt nye pixelmapping og hdmi for meg (ikke at det er uviktig). Noen som har såpass peiling eller baller nok til å lage en liten oppsumeringspost (feks alle inn/utganger på TV'ene, oppløsning, hvilke som antagligvis passer best til kabel/mediacenter/dvd).
    Jeg for min del driver å småtitter litt på samsung og LG (spesielt LG 37" og noe lb1r??).

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    615
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser at Sony & Samsung er anbefalt av sine eiere. Hva med LG sin modell? Er det ikke noen som har erfaring med disse 3 nevnte tv'ene til TV/DVD bruk? Helst erfaring med 2 forskjellige modeller (eller gjerne alle 3 :-D ). Og dette me PC-bruk og pixelmapping er ikke så viktig.... For min del er det desidert TV og DVD som er bruksområdet.

Side 2 av 3 FørsteFørste 1 2 3 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •