Samsung LE-40M61 vs LE-40R71B

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 7 av 7
    Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Samsung LE-40M61 vs LE-40R71B

Hei!

Har fått mulighet til å kjøpe enten Samsung LE40M61 eller LE-40R71B for 19000 kr i butikk. Er veldig usikker på hvilken jeg skal velge, er det noe særlig forskjeller på disse to? Rent bortsett fra design.

Selgeren sa at spesifikasjonene va forholdsvis like, bortsett fra at R71 hadde flere farger. Men det som gjør at jeg er litt usikker er at fra tester jeg har sett får M61 mye bedre kritikk enn R71B. Er dette fordi M61 testene var på et tidligere tidspunkt, og testerne har blitt mer kritiske, eller vil dere si at M61 er en bedre TV?

Synspunkter?

Newcomer
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    284
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det finnes flere tråder her som omtaler disse modellene. Men hovedforskjellen er at M serien har bedre billedelektronikk i forhold til R serien.

Men 7x serien er nyere enn 6x serien, så det blir en avveingssak om hva som er viktigst. Personlig hadde jeg kjøpt nyeste R71 eller liknende. Eller legg i ekstra kroner og kjøpe M7x som også vel har kommet.

Eller snu helt og kjøp en 42pv60 fra panasonic. Angrer ikke et sekund. Med pc tilkoblet er bilde helt sykt.

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    1,474
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dersom du har tenkt å bruke en HTPC koblet opp til TV'en så ville jeg ikke valgt Samsung. Da er LG LB1 et mye bedre valg.

Active Wolf2 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    346
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvilken er best...? Selv er jeg ikke i tvil om at M61 er i en klasse over R71:
    M-serien er toppserien til Samsung, mens R-serien er et hakk under...samtidig som 71 er en nyere modell enn 61...
    Har du råd, bør du derfor titte på splitter nye M71, som du nå får til ca. 22.500...!
    Husk uansett på at mhp. TV-titting og DVD er fortsatt plasma bedre enn LCD.
    Good luck!

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av T 2
    Dersom du har tenkt å bruke en HTPC koblet opp til TV'en så ville jeg ikke valgt Samsung. Da er LG LB1 et mye bedre valg.
    Ok, har egentlig ingen umiddelbare planer om det, men jeg tenkte å koble PCen opp mot TVen rett som det er, derfor jeg heller mest mot LCD. Men hvorfor er Samsungen et dårlig valg om jeg en gang skulle bestemme meg for å bruke HTPC opp mot TVen?

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Wolf2
    Hvilken er best...? Selv er jeg ikke i tvil om at M61 er i en klasse over R71:
    M-serien er toppserien til Samsung, mens R-serien er et hakk under...samtidig som 71 er en nyere modell enn 61...
    Har du råd, bør du derfor titte på splitter nye M71, som du nå får til ca. 22.500...!
    Husk uansett på at mhp. TV-titting og DVD er fortsatt plasma bedre enn LCD.
    Good luck!
    Ok, takker for svar. Strekker meg egentlig litt over det jeg tenkte med 19K, men fant ut at det var bedre å bruke litt ekstra for å få en ordentlig TV når jeg først skulle kjøpe.

Angående plasma TV, så regner jeg med å koble den til PC en del, samt spille mye konsoll på den, og har forstått det slik at da er LCD et bedre valg med tanke på faren for innbrenning og kvaliteten på bildet.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    227
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Faren er blidd mindre på plasma i løpet av tiden og teknologien som er kommet, men kan absolutt annbefale Samsung LE40R71B...

Til Xbox 360, DVD, PC er den helt Knallegod...

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •