PDP-507XD og PDP-507XA - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 3 FørsteFørste 1 2 3 SisteSiste
Viser resultater 21 til 40 av 44
    Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    I følge mange brukere på avsforum er prisforskjellen mellom Panasonic PV-600 og 507 liten. Men det er i utlandet, hva som skjer i Norge er vel enda uvvist (selv om prisene i følge Pioneer skal gå ned med 20 % i forhold til xx6-serien).

Intermediate bomholt sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,420
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Slik jeg ser det bør valget stå mellom to skjermer; Pioneer eller Panasonic. Panasonic 50PV600 vant Eisa pris for beste High-end plasma. Pioneer fikk Eisa med PDP-5000EX for beste HD-component.
    http://www.eisa-awards.org/history/2006-2007/video.html
    Så spørs det hvordan Pioneer 507 blir.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    4,886
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    EISA-prisen er vel bransjen selv som klapper seg på ryggen? En god del kalkuner har fått EISA prisen, jeg ville heller ha sett på faktisk ytelse.

-k

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei. Er helt ny her men lurer på et par ting.

PDP-5000EX har oppløsning på 1920 x 1080 pixler, og den nye 507 har 1366x768.. Hvordan vil forskjellen utarte seg på disse to.. Si f.eks på nye playstation 3 eller hd filmer fra blue ray?

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    1,474
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av *Håvard*
    Hei. Er helt ny her men lurer på et par ting.

PDP-5000EX har oppløsning på 1920 x 1080 pixler, og den nye 507 har 1366x768.. Hvordan vil forskjellen utarte seg på disse to.. Si f.eks på nye playstation 3 eller hd filmer fra blue ray?
    PDP-5000EX vil kunne være litt skarpere.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    altså mere detaljert?

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    1,474
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    altså mere detaljert?
    Ja

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    4,886
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    altså mere detaljert?
    Tenk deg digitalkamera med 1 megapixel kontra ett med 2 megapixel.

-k

Newcomer MontyBurns sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    211
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette er sikkert et veldig dumt spørsmål, men hva er egentlig den praktiske forskjellen mellom 506xde og 506fde?

Intermediate a|ex sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ta deg et søk på forumet, så finner du svaret.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    21
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Post XA vs XD?

hmmm...Hva er egentlig forskjellene på disse to modellene? Så vidt jeg kan se, ligger bare XA versjonen ute på Pioneer.no.

EDIT: ja da fant også JEG ut at det kun var den digitale tunerboksen som er analog på XA versjonen.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av lygren
    Jeg må bare igjen understreke at jeg synes det er totalt merkelig at Pioneer velger å følge budsjettstrømmen ved å fjerne den eksterne tunerboksen. Hva er vel mer praktisk enn å ha en slik boks tilgjengelig eksternt slik at alle ting og tang en kobler fra og til gjøres super-enkelt? Spesielt for oss som monterer TVen på veggen med skjult kabling er det jo helt avgjørende å slippe å legge ny kabel for hver gang en skal koble til eller fra noe, og de av oss som faktisk bruker en del utstyr vet jo at en bytter kabler og utstyr støtt og stadig...

Jeg beholder i det minste min 506 lenger grunnet dette, hadde garantert byttet til nyeste modell hvis boksen hadde vært på plass så da sparte jeg endog litt penger...!
    Akkurat det jeg tenkte. Ekstern boks er genialt! Mange som er innom meg og spør "hva gjør den boksen?" (jeg har ganske mange bokser ....) kommenterer at det er "helt genialt", og at sånn skal de ha når de kjøper seg tv.

Desverre ser det ut som at de må lete lenge etter en ny tv med ekstern media/tunerboks :/

(Dessuten, om tv'n datt i gulvet akkurat nå, hadde det nok blitt 5000EX)

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hentet fra www.pioneer.no :
    42" Plasma-TV

Alt du leter etter i en high-end Plasma-TV, nå med bedre bilde og avanserte justeringsmuligheter. PDP-427XA har all videobehandling integrert i selve skjermen, og er utstyrt med både PC inngang og 2 HDMI innganger.

TV’en er basert på vårt nyeste panel med blant annet med de forbedrede teknologiene:
    PUREBLACK Panel 2 og Direct Colour Filter 2. Resultatet er blant annet forbedret kontrast og lysstyrke.
    Ellers finner du ny bilde i bilde funksjon og forbedret ISF-kalibreringsmulighet, hvor en profesjonell kan reise hjem til deg å tilpasse TV’en til dine lokale forhold.
    De nye Plasma-TV’ene støtter opp til 1080/24P video format, perfekt digital filmformat som du blant annet vil finne på BluRay og andre HD-media.

PDP-427XA har den velkjente slanke pianolakk rammen og vil passe perfekt i ethvert elegant interiør. Du kan velge om du vil kjøpe til sidemonterte eller undermonterte høyttalere.

NexTView EPG (elektronisk programguide) fungerer for tiden ikke i Norge.

* Setningen om støtte opp til 1080p, noen som kan utdype den?
    Lurer vel egentlig på hva slags støtte det er snakk om... Er tven såkalt "true HD-klar"?

Moderator HåkonN sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av CowboyBebop
    * Setningen om støtte opp til 1080p, noen som kan utdype den?
    Samme som 506/436. Den takler 1080P på HDMI-inngangen, men skalerer ned til panelets/skjermens native oppløsning. For å få en ekte 1080P skjerm, må du opp på Pioneers toppmodell.

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takler 506/436 1080p/24fps på HDMI-inngangen altså? Det visste jeg ikke. Trodde det var en av nyhetene ved 7.-generasjon.

Intermediate pmo sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    560
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Vedr intergrert tuner

Snakket med Pioneer vedr. tuneren. Den er bygget inn for å spare penger. Hvis man bruker forsterkeren som koplingsboks og den har video switching/konvertering vil du kunne klare deg med en HDMI kabler samt Antenne og power kabel. Bør bli ok

Jeg har 503 med ekstern tuner og sønnen min har nettopp fått sin 507. Kjempe fin TV men synes faktisk at min 503 har like bra bilder. Det ble ikke Wooow dette var jammen en forskjell. Må nok stille de opp ved siden av hverandre for å se noe forskjell. Et tankekors, det er jo 4 generasjoner i mellom de.

506 er utsolgt hvis noen lurer å det. Har ikke butikken 506 kan den ikke skaffes.

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har jeg vært på lefdal i sandvika og hentet med en 507XA til den nette sum av 31 000,-

Kunne fått den til nesten 2000,- billigere fra fyndbørsen, men så var det ventetid og surr osv med DHL og bla bla bla.

Skuffelsen var imidlertid stor da jeg pakket opp, og det ikke fulgte med noen fot. Jeg spesifiserte det både for selger og lagergutt, noe som også sto på kvitteringen, men dette hadde de tydeligvis ikke greie på. Altså må man få enten fot eller veggoppheng separat. Det betyr en tur til inn dit imårra, og ingen testing på meg i dag

Intermediate Trond B sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,548
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Question

Sitat Opprinnelig postet av pmo
    Kjempe fin TV men synes faktisk at min 503 har like bra bilder. Det ble ikke Wooow dette var jammen en forskjell.
    Har hatt både 435 og 436 og synes det var enorm forskjell mellom disse to. Mye bedre svartnivå og mere smell i fargene på 436.
    ​Hi-Fi: Accuphase E-460 | LINN Akurate DS/1 | PMC twenty.26/22/C | REL R-528
    Head-Fi: SONY TA-ZH1ES | SONY MDR-Z1R | AudioQuest DragonFly Red | Bowers & Wikins P7 Wireless | Bowers & Wikins P9 Signature
    AV: SONY KD-65A1 | DENON AVC-A1HDA | SONY UBP-X800

Intermediate partyboynr1 sin avatar
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    1,014
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av zidane
    hmmm...Hva er egentlig forskjellene på disse to modellene? Så vidt jeg kan se, ligger bare XA versjonen ute på Pioneer.no.

EDIT: ja da fant også JEG ut at det kun var den digitale tunerboksen som er analog på XA versjonen.

Hvis jeg bestiller en fra Sverige (fyndborsen) Bør jeg gå for XD??
    Tenker da på att vi får digitalt bakkenett neste år her i Norge....

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tipper du må ha en separat digital dekoder tilpasset norske forhold allikevel.

Side 2 av 3 FørsteFørste 1 2 3 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •