LCD bedre på hdsignaler/sendinger?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 15 av 15
    Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    18
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

LCD bedre på hdsignaler/sendinger?

Har studert lcd og plasmatv'er og har rivet meg i håret opp til flere ganger. Hva skal velges utifra mitt bruk nå og samtidig med tanke på framtiden....

Synes at bildene som vises på elkjøp og bonus +++ er et sorgens kapitell. De viser bilder analogt eller hd fra en hd spiller. Analoge signaler takler ikke noen av flattv'ene jeg har sett noe bra. Den beste tv'en har da vært Pioneer sin, men bildene er er heller ikke noe å skryte av. Fjerner sikkert mye støy fra signalene og bildet blir utydelig og ser ut som et akvarellbilde. Kanskje bedre enn andre bilder som er full av støy???? Lcd tv,ene er helt håpløse synes jeg...

Mitt gamle CTR tv er myyyyyyye bedre uten tvil!!!!

En kompis av meg har et billig lcd tv til 13 tusen og har digital parabol. Har enda ikke sett et bilde (utenom hd) som er bedre enn hans... Da lurer jeg på hva jeg skal velge??? Det er latterlig at butikker ikke kan vise tv bilder der de får skikkelige signaler(ikke hd). Er jo umulig å velge da!!!!
    Synes LCD tv'ene er skarpere i bildet, og bildet hos min kompis var uten noe støy(ihvertfall som ikke som jeg så/plaget meg) Det var skikkelig skarpt og klarte bevegelser mye bedre enn de lcd'tvene jeg har sett i butikker. HD bilder på butikker der er LCD tv'er klart bedre enn plasma. Mye skarpere uten tvil!!!!

Jeg har ikke tenkt å ha analoge signaler på mitt kommende tv! Hva er da best å kjøpe? ER jo bedre med lcd skjemenes skarpe bilde enn plasmaens duse... Bevegelser er jo mye bedre på LCD nå enn før... Synes skarphet er mye viktigere enn at svartnivået er 100% Dette er ikke noe som vil plage meg så mye som et uskarpt bilde....

Bør jeg kanskje velge tv utifra hva tv som klarer HD sendinger best???

mvh
    Christian

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    18
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ingen som vil gi se ut på en diskusjon LCD mot plasma?

Hvorfor velger mange folk å kjøpe Plasma når bildet på LCD er MYE skarpere? Bildet jeg har opplevd på LCD på digitale signaler er MYE bedre enn på plasma. Jeg vet at LCD ikke er like bra på sortnivå som plasma, men er det ikke skarpe bilder folk er ute etter???

Har folk hengt seg opp i tester fra tid tilbake, der det ble slått fast at plasma var best? Jeg mener at LCD er best opptil 42 tommer...

Noen uenig? Provoserer og setter ting litt på spissen, men er kanskje på tide med en diskusjon rundt dette temaet! Noen tenker gjerne at dette har vært diskutert mange ganger, men hva som var "fakta" for noen mnd siden kan ha forandret seg... Har LCD blitt så gode at de vil overta mer i områder der plasma for ikke så lange siden var klart best. I området 37-42 tommer.

mvh
    Christian

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    1,474
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En 42" LCD TV har som regel minst 33% flere pixler enn en plasma, så det er helt klart at en LCD TV'en kan ha et mye skarpere bilde. I tillegg er plasma TV'er nesten ubrukelige sammen med PC, så for min del er valget helt krystallklart: LCD.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,566
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det finnes heldigvis de der bedre enn meg kan forklare hvorfor plasma fremdeles er suverent

http://www.recordere.dk/forum/forum_posts.asp?TID=11057

og der er mere i den her tråden

http://www.recordere.dk/forum/forum_...TID=14114&PN=1

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    18
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er ikke ute etter hva andre mener....i tester eller forum. Er interessert i hva DU mener er best, så begrunne dette.

Mener krystallklart bilde er noe av det viktigste...mye viktigere enn sortnivå.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    233
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har "studert" LCD / Plasma dilemmaet i lengre tid, og har saumfart foretningene og tittet på bildene.
    Tidlig slo det meg at LCD'ene hadde problemer med blurr i bildet når kamerabevegelsene ble kjappe. Dette problemet slet også de rimelig 100HZ TV'ene med i sin tid. For meg personlig er dette et irritasjonsmoment, og jeg vente meg mot plasma. Responstidene på LCD er pt 6-8ms mens plasma er ca 0,10ms. Dette vil bli forbedret på lCD med tiden. LCD har visstnok færre antall fargernyanser.(Har selv jobbet i TV forretning i 3 år tidligere, så jeg er vel litt sær)

Hvis du søker på nettet, med søkeord "LCD VS plasma", vil du få mange oppstillinger over fordeler og ulemper med de to typene. Begge er bra til hvert sitt bruk (LCD ->PC, Plasma ->film).

Velg det som passer best for ditt bruk.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    18
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Velge til mitt bruk er noe som jeg har hørt lenge. Har hørt film er bedre på plasma mens data er best på lcd. Jeg mener det ikke kan sies så lett som det! Jeg skal ikke bruke mitt tv til data, men skape bilder er noe som jeg setter høyt på prioriteringslisten. Plasmaskjermer synes jeg gir duse bilder i forhold til LCD.

Jeg er klar over problemer med responstid på lcd tv'ene, men synes ikke disse er så ille som før. Er ikke plaget med dette når jeg ser på LCD bildet hos min kompis.

mch
    Christian

Newcomer 123sub sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis din CRT is up and running, så vent på SED.LCD/Plasma is piece of shit på SD bilder.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    18
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    SD bilder?

Har et bra CRT-tv, men blir ikke så pent med en stor svart boks i leiligheten jeg skal flytte inn i.

Christian

Newcomer 123sub sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av christianb
    SD bilder?

Har et bra CRT-tv, men blir ikke så pent med en stor svart boks i leiligheten jeg skal flytte inn i.

Christian
    Hadde du byttet til et nytt stilig kjøleskap hvis det ikke kunne bli kaldere enn 8 grader? Å bytte inn et fungerende 16:9 CRT TV og kjøpe en LCD/Plasma og gå ned i kvalitet på omtrent alt en ser på pr. i dag, og bruke den klassiske unnskyldningen om at den er så stor............Idioti mener nå jeg, men med tanke på alle som gjør dette så er det mange kjøtthuer.

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    1,474
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av 123sub
    Hadde du byttet til et nytt stilig kjøleskap hvis det ikke kunne bli kaldere enn 8 grader? Å bytte inn et fungerende 16:9 CRT TV og kjøpe en LCD/Plasma og gå ned i kvalitet på omtrent alt en ser på pr. i dag, og bruke den klassiske unnskyldningen om at den er så stor............Idioti mener nå jeg, men med tanke på alle som gjør dette så er det mange kjøtthuer.
    Bruksverdien av min 37" Dell LCD TV er langt høyere enn min gamle 32" CRT TV (Philips 100Hz). CRT TV'en var ubrukelig sammen med PC. På den nye TV'en kan jeg se på digitaler bilder fra PC'en, kjøre musikk / DVD / se TV fra Windows Media Center, surfe på Internet, spille spill etc. DVD- / HD-filmer fra PC ser langt bedre ut på LCD TV'en enn DVD filmer gjorde på CRT TV'en og HD innhold kunne ikke CRT TV'en vise i det hele tatt. I tillegg ser LCD TV'en bra ut og jeg kunne ikke drømme om å ha det "gamle droget" inn i stua igjen. CRT har dårlig oppløsning og er basert på utdatert analog teknologi.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    18
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Til data er det vell udiskutabelt at LCD har en god bruksverdi og fungerer meget bra. Jeg er usikker når det kommer til tv titting?

Jeg er enig med at en god CRT tv, er bedre til vanlige sendinger enn plasma/lcd. For de som ikke har Hd signaler, går billedkvaliteten ned ved kjøp av flattv. Ihverfall de tv'ene jeg har sett...

Jeg må dessverre kjøpe nytt tv i løpet av 2 mnd, og det er klart at da kjøper jeg meg en flattv. Ikke pga jeg kommer til å få så mye bedre kvalitet på bildene, men pga jeg må ha en tv på over 40 tommer og at tv'en ikke er en 16.9 tv.

KUnne sikkert kjøpt en brukt CRT tv brukt, men vil tenke litt fremover, og HD er kommet, og vil få større utbredelse enn det har idag.

Med tanke på at bildene på vanlige signaler er dårligere med LCD og plasma tv'er, enn på de "gamle" CRT tv'ene , så bør jo valget av flattv stå på hva teknologi som viser HD best. For meg er dette helt klart LCD, og da er det vell smartere for folk å kjøpe LCD, enn plasma. Plasma er jo ikke best på noen av signalene billedsmessig..

Noen uenige??

Christian

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    1,474
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg synes TV-bildene på min 37" LCD fra HTPC er på høyde med min 32" CRT. Nå er jeg generelt ikke så opptatt av hvordan TV-bildene ser ut. TV er i utgangspunktet min dårligste signalkilde (har digital parabol), men jeg ser lite på TV. Film ser jeg stort sett via DVD på HTPC. De meget få HD filmene jeg har er mye bedre enn noe jeg har sett på CRT.

Jeg tror idag det ikke nødvendigvis er smart å kjøpe det som er "best" (og dermed sannsynligvis dyrest). Med den teknologiske utviklingen og det faktum at prisene faller, så er det smartere å kjøpe en TV du synes du har råd til å bytte om 1-2 år. Du får sannsynligvis en bedre TV for 15.000 om 2 år enn du får for 30.000 idag.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    4,886
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av christianb
    Er ikke ute etter hva andre mener....i tester eller forum. Er interessert i hva DU mener er best, så begrunne dette.

Mener krystallklart bilde er noe av det viktigste...mye viktigere enn sortnivå.
    Jeg tror du er ganske alene om dette. "Godt bilde" består av mange parametre som alle må være gode:
    *Sortnivå
    *Kontrast
    *Bevegelser/etterslep
    *skarphet/oppløsning
    *støy

Hvis du kun ser på skarphet tror jeg du vil bli skuffet - spesielt ettersom 99% av materialet du putter inn vil ha veldig lav oppløsning/skarphet i enda mange år...

-k

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    18
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Knutinh: Hvis du leser en gang til hva jeg skriver, så skriver jeg ikke krystalklartbilde/skarphet er det eneste som er viktig. Jeg skriver "det er noe av det viktigste". Og det tror jeg ikke jeg er aleine om å mene!!!
    Jeg vet det er flere "ting" som må være på plass for å ha et godt bilde...men noe er viktigere en andre ting...

Christian

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •