s-video på Panasonic pv60

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 8 av 8
    Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

s-video på Panasonic pv60

Hei,
    jeg har akkurat fått en Panasonic pv60E i hus. Foreløpig har jeg ikke dvd-spiller med hdmi eller komponent, så jeg tenkte å bruke s-videotilkobling så lenge.

Noen som vet hvorfor jeg ikke får bilde med en s-video til scarttilkobling?
    Har prøvd på AV2s og AV3s, men får et svart/hvit negativ bilde tilsvarende eldre crt-tv'er uten s-video funksjon.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    158
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har du ikke RGB på DVD spilleren? AV2 fikk ikke jeg til å fungere til noe fornuftig heller.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    233
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    du må gå inn i setup på dvd'en og fortelle den at den skal sende s-video signaler ut fra sin scart utgang, ellers får du bare S/H bilde.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for tipsene. Jeg skal se på set-up'en.
    Men utgangen er ren s-video, ikke scart.

Max: er litt usikker på hva du mener med RGB (fersk). Scart? Eller komponent?

Newcomer
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    158
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av mynona
    Takk for tipsene. Jeg skal se på set-up'en.
    Men utgangen er ren s-video, ikke scart.

Max: er litt usikker på hva du mener med RGB (fersk). Scart? Eller komponent?
    Scart. Den har jo både s-video og RGB. Jeg så stor forskjell på RGB og S-video. Jeg vil regne med at DVD spilleren din har RGB. Scart kabel koster jo ikke stort.

Btw. Hdmi er ikke nødvendigvis bedre enn feks komponent. Jeg ser så mange på forumet her som gleder seg til de får koblet tv'n via hdmi. Dette blir i noen tilfeller dårligere. Spesielt hvis tv og spiller ikke er av samme fabrikat.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    233
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    -- og likeledes er det ikke alltid bedre med RGB enn s-video (Sony TV f.eks.)

Beste er å prøve..

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå har jeg vært inne på set-up og stilt signalet til s-video. Det løste saken.
    Takk for hjelpen! Flotte greier dette forumet...

Jeg har flere scartledninger liggende, men trodde det skulle være bedre med s-video. Jeg får prøve meg frem og sammenligne.

Forstår jeg det riktig hvis RGB innebærer at fargene blir sendt i tre separate signaler? Og gjør det samme nytten som komponent?

Newcomer
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    158
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av mynona
    Nå har jeg vært inne på set-up og stilt signalet til s-video. Det løste saken.
    Takk for hjelpen! Flotte greier dette forumet...

Jeg har flere scartledninger liggende, men trodde det skulle være bedre med s-video. Jeg får prøve meg frem og sammenligne.

Forstår jeg det riktig hvis RGB innebærer at fargene blir sendt i tre separate signaler? Og gjør det samme nytten som komponent?
    RGB og komponent er ikke det samme. de overfører bildet på forskjellig måte.
    Man ser vel neppe så mye forskjell. Komponent kan overføre HD, noe RGB ikke kan.

"Is component video better than RGB? Well, yes and no, RGB provides the widest bandwidth and is the best choice for connecting audio visual devices like a Freeview box, digibox or Sky+ box to your TV, home cinema or home theatre system. DVD is however different, to reduce the amount of storage required DVDs are recorded using component video, it is therefore better to connect a DVD player via a component video cable to your TV, plasma or LCD TV etc."

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •