Dvd avspilling, PC/MAC vs DVDspiller

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 6 av 6
    Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    22
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Dvd avspilling, PC/MAC vs DVDspiller

Jeg har en gammel og dårlig dvd-spiller som ikke leverer det flatskjermen min fortjener. Det frister lite å kjøpe ny på dette tidspunkt, ettersom blu-ray og HD-dvd ikke er så altfor langt unna.

Mitt spørsmål går på om avspilling fra bærbar MAC (med DVI/HDMI) vil gi gode bilder på flatskjermen sammenlignet med en tradisjonell dvd-spiller? Vil det muligens bli problemer med forskjellige oppløsninger?

Jeg har prøvd med avspilling fra bærbar PC via VGA, og ble skuffet over resultatet, faktisk dårligere enn min gamle dvd-spiller (som bare har scart)... Vil avspilling fra mac'en (nyeste macbook pro) være noe bedre?

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    1,474
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Min erfaring er at DVD avspilling fra PC oppkoblet via DVI er bedre og mye mer fleksibelt enn dedikerte DVD-spillere.

Kan du ikke bare prøve det?

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    22
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tenkte eg skulle forhøre om andres erfaringer før jeg går til innkjøp av HDMI/DVI kabel. De koster jo gjerne litt...
    Det er de dårlige resultatene av PC med VGA-tilkobling som gjør meg litt skeptisk. VGA skal jo også være en god tilkobling, og forskjellen til DVI er vel ikkje SÅ veldig stor...(?)

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    4,886
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvilken skjerm har du?

-k

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    22
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hitachi 42 PD6600.

Newcomer Nilka sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    92
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Min erfaring er at dette blir meget godt bilde. Jeg har en vanlig macbook jeg bruker til dette, men da til prosjektor, bildet blir milevis bedreenn på min dvd-spiller og når jeg nå skal kjøpe ny dvd-spiller ender jeg opp med å heller kjøpe en mac mini til dette formålet. Jeg har prøvd min gamle 12" powerBook på Sony KLV tven til pappa med dvi-hdmi kabel og det blir milevis bedre enn noe annet jeg har prøvd. Men har ikke pøvd med den skjermen du nevner der så jeg vet ikke hvordan det vil fungere med den, men ser ingen grunn til at det skulle være noe dårligere resultat der.

Mvh Njáll

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •