FSC Myrica P50-2H og pixelmapping

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 8 av 8
    Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    116
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

FSC Myrica P50-2H og pixelmapping

Heisann.

Jeg kjøpte en Fujitsu-Siemens P50-2H 50" plasma for litt siden, og sett i forhold til prisen (18000,-) er jeg meget fornøyd.
    Nå går jeg rundt og vurderer om jeg skal kjøpe meg en DVDO scaler.

Har ikke så mye greie på det, men har fått med meg at hvis man skal få mest mulig ut av denne, er det en fordel at plasmaen støtter 1:1 pixelmapping over HDMI/DVI. Nativ oppløsning på plasmaen er 1366x768.

Noen som vet om denne støtter dette? Eller hvordan jeg finner det ut?
    Står ingenting i databladet om dette.

Med Hilsen

TommyL

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    1,474
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det finner du lett ut ved å koble en PC til DVI / HDMI kontakten på plasma-skjermen og deretter skal du kunne sette PC-oppløsningen til 1360 x 768 og da skal desktopen på PC'en vises perfekt på skjermen. Klarer den ikke det, så takler den ikke 1:1 pixelmapping.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    116
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Okay. Har prøvd med mitt X800XL på 1360x768, men bildet blir ikke riktig.....
    På den annen side ble det ikke riktig på 1280x720 heller, og det skal den vel klare? Fikk bare til 1280x1024 og 1024x768....

Får prøve litt til, kanskje med et annet kort.

Takker for svar!

MVH

TommyL

Intermediate John P. sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    1,753
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Prøv både 1366x768 og 1360x768 ved 60Hz. Det er litt enklere med en DVDO, fordi man da har full kontroll og kan fininnstille mange parametre.

Enkelte paneler som er 1366 eller 1365 vil av en eller annen grunn allikevel først godta 1:1 pixel mapping ved 1360, selv om man da nødvendigvis mister et par kolonner med pixler på siden(e).

Siden du vel ser mest PAL materiale, vil det beste være om du kan få til 1:1 pixelmapping ved 50Hz, men det er tvilsomt om det funker over HDMI/DVI. Det gjør sjelden det, men er verdt et forsøk.

1:1 pixelmapping er vel egentlig bare ønskelig når kilden gjør en bedre jobb med skalering og lignende enn TVen selv gjør.

Intermediate John P. sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    1,753
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmm... Fant et datablad på nettet, og det viser seg at selv om denne TVen har en oppløsning på 1366x768, godtar den kun noen få oppløsninger inn, og bare ved 60Hz eller 75Hz. Den godtar 1280x1024, 1280x768, 1280x720 og et par lavere.
    Dersom dette stemmer, vil ikke denne TVen egne seg til å koble opp til en videoprosessor, ihvertfall ikke dersom man kjøper prosessoren for skaleringsegenskapene (og det gjør man jo gjerne).

PDF datablad.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    116
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Akkurat ja. Det var jo synd. Men man får vel det man betaler for....

Takker for hjelpen!

MVH

TommyL

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    116
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bare i tilfelle noen er interessert, så poster jeg mine erfaringer så langt.
    Nå har jeg testet en god del, og det viser seg at denne plasmaen godtar en god del flere forskjellige oppløsninger enn bruksanvisningen sier.
    Jeg får perfekt pixelmapping over DVI->DVI med 1368x768 50 og 60 Hz). Bruker da testpattern fra avsforum.com. Bildet er sylskarpt, og ingen "linjer" i testpattern'et.På 1360x768 får jeg vertikale linjer.
    Plasmaen rapporterer det som 1366x768, men det er nok ikke riktig.
    Skulle gjerne prøvd 1366x768, men tror ikke mitt ATI Radeon X800XL klarer det, fikk det ikke til i Powerstrip. Skal prøve med et Nvidia kort senere, da disse visstnok skal klare det.

MVH

TommyL

Newcomer geirvb sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    22
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tommy72
    Jeg får perfekt pixelmapping over DVI->DVI med 1368x768 50 og 60 Hz). Bruker da testpattern fra avsforum.com. Bildet er sylskarpt, og ingen "linjer" i testpattern'et.På 1360x768 får jeg vertikale linjer.
    Plasmaen rapporterer det som 1366x768, men det er nok ikke riktig.
    Skulle gjerne prøvd 1366x768, men tror ikke mitt ATI Radeon X800XL klarer det, fikk det ikke til i Powerstrip. Skal prøve med et Nvidia kort senere, da disse visstnok skal klare det.
    Jeg har samme Myrica'en som deg. Den fungerer fint, men jeg er svært misfornøyd med den innebygde scaleren / tuneren. Over 1:1 pixel mapping fungerer den fint.

Har nå funnet ut at den ikke støtter HDCP korrekt, da Grundig bakkenett dekoderen ikke gir bilde over HDMI>DVI. Har også hørt at PS3 brukere har samme problem på denne tv'en.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •