Pioneer 436 serie

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 15 av 15
    Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    54
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Pioneer 436 serie

Har lest en del tester samt noe på dette forum og kommet til at jeg vil kjøpe Pioneer 436 FDE
    Tenkte jeg skulle kjøpe denne hos Hi-fi-centeret i Trondheim.
    Var en tur innom Elkjøp i ettermiddag og bli litt overrasket da de der fortalte at de har sluttet å produsere denne modellen slik at denne ikke kunne skaffes. Det ble også hevdet at etterfølgeren skulle komme i oktober visstnok en del forbedret i forhold til 436.
    Noen her innne som vet om dette er riktig?
    Er det dumt å kjøpe en slik utgående modell?

Moderator HåkonN sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jukris
    Var en tur innom Elkjøp i ettermiddag og bli litt overrasket da de der fortalte at de har sluttet å produsere denne modellen slik at denne ikke kunne skaffes. Det ble også hevdet at etterfølgeren skulle komme i oktober visstnok en del forbedret i forhold til 436.
    Noen her innne som vet om dette er riktig?
    Er det dumt å kjøpe en slik utgående modell?
    xx6 serien blir erstattet av xx7 serien. Akkurat når den dukker opp, og hvorfor Elkjøp ikke har den inne, ville jeg ikke tatt som sikker informasjon fra en Elkjøp-selger.

Arvtageren for verdens beste plasma er nok hakket bedre, sikkert billigere. Og mest sannsynelig kommer den i løpet av høsten. Hvor mye bedre, og når den kommer, må vi bare vente og se. Mest sannsynlig er den litt bedre på de fleste områder. Kommer du over en billig 436/506 og ikke har lyst til å vente, er det bare å kline til. Jeg har hatt min et år, og har forstatt tilgode å se en plasma med bedre bilde. Når det er sagt, så kan det være smart å vente dersom du har tolmodigheten.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    54
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HåkonN
    xx6 serien blir erstattet av xx7 serien. Akkurat når den dukker opp, og hvorfor Elkjøp ikke har den inne, ville jeg ikke tatt som sikker informasjon fra en Elkjøp-selger.

Arvtageren for verdens beste plasma er nok hakket bedre, sikkert billigere. Og mest sannsynelig kommer den i løpet av høsten. Hvor mye bedre, og når den kommer, må vi bare vente og se. Mest sannsynlig er den litt bedre på de fleste områder. Kommer du over en billig 436/506 og ikke har lyst til å vente, er det bare å kline til. Jeg har hatt min et år, og har forstatt tilgode å se en plasma med bedre bilde. Når det er sagt, så kan det være smart å vente dersom du har tolmodigheten.
    Ikke enkelt dette. Kan selvsagt vente...eller kan jeg egentlig det....hehe.
    Hører noen plages litt med feks fotballsendinger og etterslep/uklart bilde. Er dette et minus i forhold til konkurrerende produkter?

Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hører noen plages litt med feks fotballsendinger og etterslep/uklart bilde. Er dette et minus i forhold til konkurrerende produkter?
    Pioneer er vel en av de som ikke sliter med etterslep og uklart bilde. For å være helt ærlig, har jeg vanskelig for å tro at du blir noe annet enn svært fornøyd med xx6-serien, dersom du i det hele tatt har sett noen plasma-skjermer. En grunn til at samtlige europeiske blader (XX) som er medlem av EISA, konkluderte med at Pioneer nok en gang var verdens beste plasma. Men den koster endel, og som du selv sier kommer det en ny modell til høst/vinter, og den er helt sikkert enda litt forbedret på noen punkter. (Tør vi håpe på enda litt bedre sortnivå?).

Sørg i allefall å finn den til best mulig pris, slik jeg har forstått det på noen så varierer pris endel.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    54
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da ble det til at jeg kjøpte 436 FDE. Giddet ikke å vente på noen ny modell:-D

Veldig fornøyd så langt, men det skulle kanskje ikke særlig mye til ettersom den ble byttet med en 29` billedrørsTV.

Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da ble det til at jeg kjøpte 436 FDE. Giddet ikke å vente på noen ny modell:-D

Veldig fornøyd så langt, men det skulle kanskje ikke særlig mye til ettersom den ble byttet med en 29` billedrørsTV.
    Gratulerer med kongeskjerm. :-D Husk på å lek deg med instillinger og lær deg hva de forskjellige tingene gjør (less is more).

Invester gjerne i DVE (kalibrerings-DVD), og bruk Gorm`s utmerkede guide for enkelt å få enda bedre bilde. Ingen nødvendighet, men jeg syntes det var vel verdt det.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    54
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gratulerer med kongeskjerm. :-D Husk på å lek deg med instillinger og lær deg hva de forskjellige tingene gjør (less is more).

Invester gjerne i DVE (kalibrerings-DVD), og bruk Gorm`s utmerkede guide for enkelt å få enda bedre bilde. Ingen nødvendighet, men jeg syntes det var vel verdt det.
    -----
    Takk!
    Kjøpte samtidig Pioneer DVR 630H DVD/HD opptaker og betalte tilsammen 31.000 inkl bordstativ.

Har nå begynt såvidt å sjekke instillinger etc.
    Hvor får en kjøpt DVE og hva koster denne?

Intermediate
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    808
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei..Hva skal jeg søke etter for å få opp Gorm sin guide?

Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bestilte min fra Amazon. DVE bruker du etter plasma har gått 200 timer.

DVE på Avshop.no 299,- +frakt (?)

DVE på Amazon.com ca. 130,- +frakt

Husk å ta det easy de første 200 timene med hensyn til kontrast og lysstyrke. Kontrast på maks 25-30 og lysstyrke på 0 burde gjøre susen og fortsatt ha et greit bilde.

Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    DVE på Play.com ca. 150kr frakt inkl.

DVE på DVDStrax.no 217kr frakt inkl.

Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av dakjos
    Hei..Hva skal jeg søke etter for å få opp Gorm sin guide?
    Gorm`s DVE guide
    Denne er flott og bør følges til punkt og prikke. Enkel er den også.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    54
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bestilte min fra Amazon. DVE bruker du etter plasma har gått 200 timer.

DVE på Avshop.no 299,- +frakt (?)

DVE på Amazon.com ca. 130,- +frakt

Husk å ta det easy de første 200 timene med hensyn til kontrast og lysstyrke. Kontrast på maks 25-30 og lysstyrke på 0 burde gjøre susen og fortsatt ha et greit bilde.
    ----
    Takk for tipsene!
    Jeg har både analog kabel og digital parabol. Virkelig stor forskjell på biledkvaliteten.

Forøvrig ble jeg fortalt at Hi-fi centerkjeden vil tilby "profesjonell" kalibreringshjelp. Ansatte på de ulike kjedebutikkene skal nå kurses i dette. Det antydes en pris på ca 1000,- (ca 2 timers jobb) for dette.

Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Forøvrig ble jeg fortalt at Hi-fi centerkjeden vil tilby "profesjonell" kalibreringshjelp. Ansatte på de ulike kjedebutikkene skal nå kurses i dette. Det antydes en pris på ca 1000,- (ca 2 timers jobb) for dette.
    Sikkert ikke en dum pris det for folk som ikke har lyst til å gjøre kalibreringen selv. Spørs jo selvsagt hva de gjør og ikke minst hvordan utstyr de bruker, men får de god opplæring er det et godt tiltak.

Pioneer kan som eneste plasma kalibreres proft. via PC og dedikert Pioneer software. Har ikke hørt om noen i Norge som leverer denne tjenesten, og at grunnen er prisen på softwaren ift. markedet. Dette kan bekreftes raskt med en telefon til Pioneer vil jeg tro...

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    54
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sikkert ikke en dum pris det for folk som ikke har lyst til å gjøre kalibreringen selv. Spørs jo selvsagt hva de gjør og ikke minst hvordan utstyr de bruker, men får de god opplæring er det et godt tiltak.

Pioneer kan som eneste plasma kalibreres proft. via PC og dedikert Pioneer software. Har ikke hørt om noen i Norge som leverer denne tjenesten, og at grunnen er prisen på softwaren ift. markedet. Dette kan bekreftes raskt med en telefon til Pioneer vil jeg tro...
    -----
    Jeg ble fortalt (av hi-fi Centeret i Trondheim) at det er 1 person i Norge som kan levere dette nå og han skal neste helg kurse ansatte i Hi-Fi centrer kjeden på dette. Det var snakk om en bærbar pc med software som kjedebutikkene skulle "dele".

Tar forbehold om at jeg oppfattet dette korrekt:-D

Han jeg kjøpte min skjerm av hadde vært på ei messe der de hadde plassert en Pioneer med standardinnstillinger og en proft kalibrert skjerm siden av hverandre. Forskjellen var fryktelig stor!

Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    -----
    Jeg ble fortalt (av hi-fi Centeret i Trondheim) at det er 1 person i Norge som kan levere dette nå og han skal neste helg kurse ansatte i Hi-Fi centrer kjeden på dette. Det var snakk om en bærbar pc med software som kjedebutikkene skulle "dele".

Tar forbehold om at jeg oppfattet dette korrekt:-D

Han jeg kjøpte min skjerm av hadde vært på ei messe der de hadde plassert en Pioneer med standardinnstillinger og en proft kalibrert skjerm siden av hverandre. Forskjellen var fryktelig stor!
    Dette var spennende. Høres nesten ut som de har kjøpt korrekt software. Da får man nye instillinger på menyen til skjermen slik at man kan velge Day and Night instilling. 1000,- er ikke mye for 2 timer hvis det er tilfelle og de har riktig utstyr.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •