Samsung le-40R72B eller Sony KLD 40V2000??

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 11 av 11
    Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Samsung le-40R72B eller Sony KLD 40V2000??

Kjøpte meg en LE-40M61B fra siba. Viste seg at det var noe galt med tv'en og jeg skulle få bytte den inn. Da var selvsagt denne modellen gått ut av produksjon. Så nå må jeg velge meg en ny tv.

Lurer på disse 2 modellene
    Samsung le-40R72B
    Sony KLD 40V2000

Hva bør jeg velge?
    Eller er det noe annet jeg bør velge fra Siba?
    Prisen ligger rundt 20000

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    278
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    vel smaken er som baken, forhåpentligvis delt. Hadde jeg vært deg -> 40V2000. Men hvis du likte den forrige Samsung'en så blir du sikkert like godt fornøyd med en R72B. Jeg synes bare at Sony'n ser penere ut enn Samsungen, samt at 40v2000 gjennomgående har fått mye skryt i det siste.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvordan er en Sony KLD 40V2000 mot Samsung LE-40m61b???

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    278
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vel, V2000 har noe de kaller LCC (live colour creation) som _sies_ å gi mere mettede og dypere farger. I noen reviews roses dette opp i skyene, og i et par andre anbefales det nesten å skru av dette. Uansett så har V2000 fått mye skryt for hvordan skjermen takler "grums" i bildet. M61B er også en meget bra skjerm (en kollega av meg har denne) - men hadde jeg kunnet velge så hadde jeg som sagt gått for en V2000.

På høyoppløst materiale så sies V2000 å være bedre enn Pio 436, og det må være et meget bra argument. Virker som Sony har fått dreisen på Bravia-modellene sine nå, også mtp analoge signaler. Men så klart - desto bedre signalkilde, desto bedre resultat. Har du digital kilde på TV (kabel / parabol) så tror jeg det går mest på design etc. Jeg tror (uten å ha kunnet sammenligne Samsung og Sony side-by-side) at Sony er hakket kvassere på analoge signaler. Dessuten har Samsung i noen tester i det siste fått litt pepper for at det er vanskelig å få skrudd av DNIe, man må nemlig inn i servicemenyen og det anbefales ikke fra min side ihvertfall.

Hvis du har muligheten til å velge enten R72B eller V2000 uten noen form for pristillegg el.lignende så hadde jeg valgt V2000. Hvis prisen på V2000 er lavere enn det du gav for M61B'n din så hadde jeg bedt om å få med veggfeste eller noe slikt noe i tillegg

Active Wolf2 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    346
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Hei! Jeg ville absolutt gått for Sony! :Har ikke sammenlignet den med M61, men mener absolutt at det er en "divisjon" mellom bildekvaliteten på Samsung M61 og R72. Dessuten fikk Sonyen terningkast seks i testen til bladet Hjemmekino i juni i år. Det største ankepunktet til testerne var at skjermen er kresen, og derfor ikke leverer særlig bra på analoge signaler.
    Er det kun snakk om digitale signaler, DVD og spilling virker denne til å være en av de absolutt beste LCD-skjermene i prisklassen.
    Om du derimot har noen kroner å legge imellom, burde du absolutt vurdere M71, som er Samsungs oppfølger til M61 (utrolig bra design etter mine øyne...:-D )

Intermediate Joey1313 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    843
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av wideload
    Vel, V2000 har noe de kaller LCC (live colour creation) som _sies_ å gi mere mettede og dypere farger. I noen reviews roses dette opp i skyene, og i et par andre anbefales det nesten å skru av dette.
    Så vidt jeg har forstått så er LCC et fargefilter som ligger utenpå hvert Pixelelement i samme farge som pixelelementet. Så det lar seg ikke skrus av sånn uten videre.

Det finnes i dag ikke noen TV som er "best", den TV'en som er best for hver enkelt må velges ut fra bruksområde. Jeg synes også Sony har gått litt overbord med fargene på sine siste modeller, og det stiller veldig strenge krav til signalkilden, hvis ikke blir alt seende ut som tegneserier litt sånn som forrige generasjon LG TV'er. Fantastiske på spill og HD matriale, men ikke så bra til vanlig TV bruk i Norge.

Forrige generasjon Sony går det ikke ann å kople til PC på VGA inngangen og få 1:1 pixelmapping, vet ikke åssen det er med den nye modellen, men hadde sjekket dette før jeg hadde gjort et valg dersom du planlegger å kople til PC.

Jeg har selv LE40R7xx og synes det er det beste kjøpet jeg har gjort, men den har også noen meget uforsonlige trekk. Det går hovedsakelig på knotete meny, men også plasseringen av kontaktene bakpå, den er ikke beregnet for veggmontering for å si det sånn. HDMI inngangen kan heller ikke koples til PC for 1:1 pixelmapping, det må gjøres via VGA inngangen. Men Sony'en som de fleste av Samsungs konkurenter kommer ikke i nærheten av Samsungs sortnivå, noe som gjør Samsung til det klare valget til filmbruk med dempet belysning. Samsung har også "Gaming mode" som putter litt ekstra smell i fargene med spillkonsollbruk. Så designmessig og billedmessig er dette den beste allround TV'en i prissegmentet på markedet IMHO.

Apropos pris, jeg brukte en prisguide, ringte dem som var billigst og ba om et tilbud. Slo til på flekken på 16300,- inkl. porto. De nyeste Sony'ene er vel rimelig vanskelig å finne under 20000,-

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    71
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jau, du får 1360x768 over VGA med V2000, ifølge omtalen til DVD Times. Fargane har eg òg lest forskjellig om...reknar med eg kan stille på ting til eg er nøgd.

Kay

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    11
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

porter?

det som ummiddelbart taler for samsungen er 2x hdmi porter.. - kortleser og usb-port er kult det og :-D

har selv M71b, men da jeg ikke engang har sett Sony sin har jeg lite grunnlag for å si noe.... - annet enn at m71b er fin tv..

-ser forøvrig sammenlikning imellom de to tv'ene.. sony sin koster 20 995 imens samsung sin koster 22 504 i kontrast har samsung 6000:1 dynamisk.. - sony opplyser bare 1300:1 så de kan ikke bruke dynamisk (eller gjør de?) - hva som er best av de to vet jeg ikke.. - men sony opplyser 14bit signal for fargedybde og samsung bare 12..

ellers så kan jeg ikke se så mye mer i forskjell imellom de to..

Active Wolf2 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    346
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hey!
    Mulig dette er litt OT, men hvor i all verden får man tak i M71 til den prisen, Plutoo???

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    71
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ...forøvrig vurderte eg òg desse to modellane, og valgte til slutt Sony-en, som ser ut til å ha fått betre omtalar. I Dagbladet/Hjemmekino-testen fekk Samsung terningkast 4, og Sony terningkast 6. Utan at det trenger å tyde at du vil like Sony-en best. Eg har sett Samsungen på Hifiklubben, med forskjellige signal, og synest den òg ser veldig bra ut.

Kay

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    11
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Wolf2
    Hey!
    Mulig dette er litt OT, men hvor i all verden får man tak i M71 til den prisen, Plutoo???
    > jeg sjekka bare protuktsøk hos www.hjemmekino.no - forøvrig www.shg.no som ligger som billigste pris... (dem jeg nettopp fikk min M71 ifra)

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •