Trenger virkelig hjelp med å besteme meg!!

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 11 av 11
    Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    16
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Trenger virkelig hjelp med å besteme meg!!

Hei folkens,

dette var da enda en tråd om forskjeller mellom lcd modeller.. har kommet frem til disse :

32 lb1r
    32 lx2r
    32 m61
    32 r72

har lest en del om de på forumet, men får likevel ikke noe ordentlig svar der.

Hvilke av disse er best? da tenker jeg mest på bildekvalitet, siden design messig så liker jeg alle. prisen har heller ikke noe å si.. det går rett å slett på bildekvaliteten, lyden er heller ikke ekstremt viktig.

Ellers takk for at dere tar dere tiden til å svare og hjelpe meg!:-D

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    71
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Eg var nyleg på jakt etter ein ny LCD, og endte opp med å bestille ein Sony Bravia KDL-40V2000. Det er ein 40", men der er ein 32" i samme serie. Eg veit det ikkje er ein av dei du hadde på lista, men den bør kanskje vurderast, den har fått svært gode omtalar:
    Dagbladet/Hjemmekino (6/6)
    TrustedReviews (9/10)
    DVD Times ("a BRAVIA LCD that's worth cheering about")

I hardware.no sin prisguide ser eg at prisen på denne ligg ned mot 13 500 kroner.

Kay

Active Jano sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    388
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjøpte selv en LB1R i 32" for ca. 1 mnd. siden. Er så fornøyd med bildene den gir at jeg nå flytter denne ned på soverummet og kjøper en 37" i samme serie og setter på loftsstua. Må understreke at den bare er brukt til tvtitting (les fotball og nyheter) med digital parabol. Når film skal nytes er det fortsatt Barco og 110" lerret som gjelder. Lykke til.

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    1,474
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dersom du ønsker å benytte PC som signalkilde så ligg unna Philips, Sony, Samsung. Da er LG og Dell mye bedre valg.

Av de modellene du nevner vil jeg derfor anbefale LG fremfor Samsung.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    16
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jeg hadde tenkt å bruke den med mediacenter og har i tillegg en digital tv tuner fra upc, så bildene er bra nok i seg selv..men med tanke på at jeg vil også bruke den med mediacenter så blir det nok LG ja..

men hva legger du i at de andre merkene ikke er fult så bra til å brukes med pc? dårlig oppløsning, skarphet i bildet?

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    1,474
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av oscie
    jeg hadde tenkt å bruke den med mediacenter og har i tillegg en digital tv tuner fra upc, så bildene er bra nok i seg selv..men med tanke på at jeg vil også bruke den med mediacenter så blir det nok LG ja..

men hva legger du i at de andre merkene ikke er fult så bra til å brukes med pc? dårlig oppløsning, skarphet i bildet?
    De har problemer med å kjøre 1360 x 760 over DVI / HDMI.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    16
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hva mener du med problemer? og er det mulig å evt. bruke lavere oppløsning eller blir det kanskje litt for dårlig på 32"?

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    1,474
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av oscie
    hva mener du med problemer? og er det mulig å evt. bruke lavere oppløsning eller blir det kanskje litt for dårlig på 32"?
    Dersom du har et LCD panel med oppløsning 1366 x 768, så vil du naturligvis sette PC oppløsningen så nær dette som mulig for å få optimalt resultat. Det nærmeste en kommer denne oppløsningen på en PC er 1360 x 768. Da får du 3 sorte pixler på hver side og det kan en absolutt leve med. På Philips, Samsung og Sony går ikke dette og de må kanskje sette oppløsningen på PC'en til noe helt annet som ikke passer med oppløsningen til LCD-panelet. Det kan ofte være snakk om store avvik. Det betyr kanskje ikke så mye når du skal se film, men når du har desktop'en opp med PC applikasjoner så blir det ikke bra. Derfor hadde jeg automatisk utelukket LCD TV'er med slike problemer. Det burde være helt unødvendig å sende produkter med slike svakheter ut på markdedet. Jeg kan skjønne av vanlige "TV-folk" ikke legger vekt på dette, men for de som er vant til dataskjermer er dette merkelig.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    71
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er du sikker på at det er tilfelle for alle TV-ane frå Phillips, Samsung og Sony, T 2? V2000-apparata frå Sony støttar i alle fall 1360x768 over VGA. Eg har ikkje klart å finne noko info om kva som går over HDMI.

Nokon som har ein V2000, og kan fortelle oss kva oppløysingar som fungerar over HDMI-inngongen?

Kay

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    4,886
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg ville ikke ha "antatt" noe som helst ang pc-oppløsning og tvskjermer uten å teste det selv eller få direkte svar fra brukere.

Det er vill vest mhp på spesifikasjoner på produsentenes egne hjemmesider, og det lanseres stadig "1080p" skjermer som ikke er i stand til å ta inn 1080p signaler!

LG har fungert bra med både 1:1 pixel og forskjellige refresh-rater.

-k

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    1,474
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av KayAU
    Er du sikker på at det er tilfelle for alle TV-ane frå Phillips, Samsung og Sony, T 2? V2000-apparata frå Sony støttar i alle fall 1360x768 over VGA. Eg har ikkje klart å finne noko info om kva som går over HDMI.
    Kay
    VGA er absolutt ikke akseptabelt da dette er et analogt signal og vil derfor aldri kunne støtte HD innhold beskyttet med HDCP. Dette er kanskje ikke viktig akkurat idag, men jeg hadde ikke kjøpt en LCD TV med en slik velkjent mangel når det finnes andre modeller som fungerer.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •