Panasonic TH-42PV60E vs. LG 42PC1RR ?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 32
    Newcomer yallaman sin avatar
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    32
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Panasonic TH-42PV60E vs. LG 42PC1RR ?

Jeg skal meget snart kjøpe meg plasma-TV, og er derfor svært interessert i kommentarer på to modeller jeg tror passer meg og lommeboka (max 18.000 kr) bra. Jeg beklager sterkt om noe av dette har vært dekket i andre tråder her, men jeg har rett og slett ikke tid å lese gjennom alt her. Kravene er 42", HDMI og HD-oppløsning.

* Panasonic TH-42PV60E: vant testen i Hjemmekino, og er garantert et trygt og godt valg. Refleksjoner fra frontglasset, spesielt i dagslys, kan være et problem.

* LG 42PC1RR: visstnok uten (!) frontglass, noe som gir mindre problemer med refleksjoner (samt mindre varme og lettere vekt). Dessuten innebygd HD-opptaker!

Begge fås for drøyt 18.000 kr pdd.

Er det noen her som vet om tester eller har erfaring med LG-plasmaen? Panasonic'en føler jeg at jeg har kontroll på God støyreduksjon og evne til å gjengi standard TV-signaler fra vanlig kabel-TV er også meget viktig!

Så kommentarer, tips, linker etc. tas imot med gedigen takk!

Newcomer J O sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    60
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har ikke erfaring med LG'en , men vil komme med en korreksjon ang. PV60 og refleksjoner. Jeg har ikke TV'en stående rett mot noe vindu, bare så det er sagt. Jeg opplever ikke at dagslys er noe problem. Minimalt med refleksjoner. Et mye større problem er kunstige lyskilder som står slik til at de reflekteres i skjermen. Dette synes MEGET godt og kan bli et stort irritasjonsmoment om du ikke har mulighet til å flytte lamper, dimme etc.

Intermediate Joey1313 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    843
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    LG'ens HDD opptaker og "refleksfrie" fremvisningsflate er i min bok sterke argumenter for å velge den. Desverre er den bare marginalt bedre i designet enn Pana'n.

Active Wolf2 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    346
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Wink Kan vi tilføye PC1R

Heisann!
    Er splitter ny i dette forumet: Jeg siklerops: /sirkler meg også inn mot min første flatskjerm... og har som dere andre i tråden også disse fra Pana og LG som mine favoritter akkurat nå. Men - jeg håper det er mulig å diskutere PC1R fra LG samtidig: Den har IKKE harddisken som PC1RR har, men den har 2 HDMI og litt annet design - høyttalerne på sidene er sorte.

Håper altså at det er noen der ute med synspunkter eller linker til tester!!

Intermediate jantoreg sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    731
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Heisann!
    Jeg har PC1RR og er MEGET fornøyd!
    Ett ektra argument må være at det er null viftestøy, da den er viftefri (pga frontglasset som er tatt bort)
    Fantastisk også¨som dataskjerm.
    Panaen er er meget bra TV den og, men jeg ville gått for LGen.
    Sjekk hvilke tilbud www.fyndborsen.se har, evnt www.prisjakt.nu.
    Send mail dersom du lurer på noe ang LGen!

Medlem siden
    May 2006
    Poster
    32
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei igjen og takk for kommentarer! Jeg er latterlig opptatt denne uka, men håper å kunne bestemme meg for kjøp ila. kort tid, spesielt etter å ha lest flere tilbakemeldinger og tips. Veldig godt å høre brukermeldninger om LG'en. Og vi kan selvsagt diskutere LG-modellen 42PC1R i tillegg til 42PC1RR

42PC1R (altså den uten HD-opptaker) er faktisk dyrere enn 42PC1RR. Noen som vet noe om kvalitetsforskjeller mellom disse apparatene? Og hvordan er LG'ene på støyfiltrering og visning av standard (analoge) TV-signaler?

Newcomer
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    158
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du kan jo også ta en titt på PC3R. Det er samme tv'n som PC1R, men en Elkjøp modell hvis jeg ikke tar helt feil.

LG'n har et ganske labert sortnivå og ferre farger i forhold til PV60. Jeg har prøvd Panan, men den gikk tilbake pga at den hadde problemer med å få med seg bevegelser ved små fargenyanser. Det er tydligvis ikke alle som ser dette ettersom det er veldig mange som er extremt fornøyde med denne skjermen. Den har oxo 2 scart med RGB mot LG som har 1 RGB.

Har du ikke noe imot litt dårligere sortnivå og kansje noe støy fra strømforsyningen (har lest det er mange som har det) er nok LG et bra valg.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    615
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Max Power
    Du kan jo også ta en titt på PC3R. Det er samme tv'n som PC1R, men en Elkjøp modell hvis jeg ikke tar helt feil
    PC3R er samme TV, men et mye bedre design enn PC1R. (synes nå jeg da...:-D

Active Wolf2 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    346
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker for svar!
    Men - lurer fortsatt om noen sitter på noen linker til tester av LG-modellene?? Og hva mener dere ad analoge signaler - er det Pana eller LG som er best??

Newcomer
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    158
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Wolf2
    Takker for svar!
    Men - lurer fortsatt om noen sitter på noen linker til tester av LG-modellene?? Og hva mener dere ad analoge signaler - er det Pana eller LG som er best??
    Du må nesten ta deg en tur i butikk og se hva du synes selv. Ser du ikke feilene på PV60 er den klart best mener nå jeg. Den har veldig gode farger og godt sortnivå, men sliter som sagt med sitt. Jeg mistenker at det er opp og ned skaleringen den har problemer med (opp til 1080 og ned til 720 igjen), så ikke se hvordan de er på HD, men med DVD eller noe. Legg merke til mørke scener og huden i ansiktet på folk som prater. PV'n er henger gjenre igjen ett bilde eller to.

Hvis du har muligheten til det burde du gå for digitale signaler. Det er en grunn til at det heter analog

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    731
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker for svar!
    Begge to er bra på analoge signaler.
    Jeg oppdaget LG når jeg så hvordan deres gamle PX3R takler vanlig bordantenne signal. Her er faktisk 42PC1RR fantastisk. Den er ikke mer kresen en den gamle CRT skjermen min.

Active Wolf2 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    346
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da sier jeg takk for gode tips og råd så langt!
    :Men jeg får nok ikke bestemt meg helt før jeg får sjekket ut Samsung LE40M71 (LSD...), og Pioneers nye XX7-serie som visstnok kommer nå i høst (meget spent på prisen!)

Medlem siden
    May 2006
    Poster
    32
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Var innom Elkjøp og Expert i går og sjekka ut Panasonic TH-42PV60E og LG 42PC1R. Butikkbetjeningen bekreftet at TV'ene bare kjørte med standardinstillingene, men ut fra dette ble jeg rimelig overbevist om at Panasonic'en er en bedre skjerm enn LG'en. Men igjen, mulig de kunne fininnstilt LG'en bedre :???: Jeg heller plutselig mot PV60...

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    731
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av yallaman
    Var innom Elkjøp og Expert i går og sjekka ut Panasonic TH-42PV60E og LG 42PC1R. Butikkbetjeningen bekreftet at TV'ene bare kjørte med standardinstillingene, men ut fra dette ble jeg rimelig overbevist om at Panasonic'en er en bedre skjerm enn LG'en. Men igjen, mulig de kunne fininnstilt LG'en bedre :???: Jeg heller plutselig mot PV60...
    Både PV60 og LGen vil nok bli mye bedre med å fikse innstillingene. På LGen "renner" rødfargen ut en del før du stiller inn fargene. Skarpheten må også justeres kraftig. Spør om du kan få låne fjernkontrollen på Elkjøp og still litt selv... Jeg bruke kalibrasjons DVD for å stille inn min TV.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    158
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av yallaman
    Hvis du er redd for designen, så gjør den seg MYE bedre hjemme i stua enn i butikken. I tillegg tror jeg PV60'n er bedre når det gjelder innbrenning.
    Blir du ikke fornøyd kan du jo bytte den i LG'n eller få pengene tilbake.

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    731
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Max Power
    Hvis du er redd for designen, så gjør den seg MYE bedre hjemme i stua enn i butikken. I tillegg tror jeg PV60'n er bedre når det gjelder innbrenning.
    Blir du ikke fornøyd kan du jo bytte den i LG'n eller få pengene tilbake.
    Vel å merke om du har muligheten til å frakte et beist på 42 tommer... :-)
    Går ikke så bra med buss!

Newcomer
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    158
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jantoreg
    Vel å merke om du har muligheten til å frakte et beist på 42 tommer... :-)
    Går ikke så bra med buss!
    Sant. Det går dårlig med stasjonsvogn oxo (V70).

Newcomer
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    158
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da sier jeg takk for gode tips og råd så langt!
    :Men jeg får nok ikke bestemt meg helt før jeg får sjekket ut Samsung LE40M71 (LSD...), og Pioneers nye XX7-serie som visstnok kommer nå i høst (meget spent på prisen!)
    Skal du bruke TV'n til tv og film titting, eller PC og spill?

Active Wolf2 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    346
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hadde jeg bare visst dét... :I utgangspunktet til TV og DVD...men jeg har et par gutter på 5 og 8 som ikke blir mindre gira på spill etter hvert som årene går...
    Plasma: Har blitt litt skremt mhp. snakket om reflekser da TVen min må stå et sted hvor det pga. vinduer og lamper blir mye gjenskinn.
    LSD...: Er klar over at de ikke er like gode som plasma på sortnivå; men mindre problemer med gjenskinn + at M71 ser sykt lekker ut rent designmessig (synes jeg) trekker opp.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    158
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Pana'n har mye reflekser. Jeg vet ikke hvor mye LG har. Man får desverre ikke i pose og sekk. Jeg ble veldig skuffet da jeg så LG 37" LCD-TV 37LP1R i en normalt belyst stue på kvelden. LCD egner seg ikke som TV ennå imo. De har en lang vei å gå. Vær også obs på at denne "pianolakken" ofte er noe bulkete pga dårlig støping av plasten. Det kan faktisk se litt billig ut.

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •