Ny TV (PHILIPS 32PW9618)

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 21
    Newcomer Robert sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    97
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Ny TV (PHILIPS 32PW9618)

Generelt
    Produkttype TV - farge
    Bredde 84.7 cm
    Dybde 53.9 cm
    Høyde 54.9 cm
    Vekt 59.3 kg
    Innbyggingsfarge Skarp sølvfarge
    Lokalisering Europa

Fjernsyn
    Serier MatchLine
    Teknologi CRT
    CRT Type Real Flat Black Line S
    Diagonal størrelse 32"
    100 Hz Ja
    Bildets sideforhold 16:9
    Widescreen-modi Zoom 14:9, Zoom 16:9, Subtitle Zoom, WideScreen, Picture Tilt, Conventional 4:3, Auto Wide, Zoom, Dobbel skjerm (bilde og tekst)
    Kamfilter Digital
    Lydkontroller Lydmodus, balanse, bass, diskant
    Fargetemperaturkontroll Ja (Varm/Middels/Kald)
    Bildeinnstilling Myk/naturlig/fyldig/multimedia/personlig
    Egenskaper Velocity Modulation Scanning, Dynamiske fokuseringskretser, videostøyreduksjon, Automatisk avslåing, Øvre kontrollpanel, skjermmeny, Aktiv kontroll, dynamisk kontrast, krystallklar, Pixel Plus

TV-kanalvelger
    Kanalvelgerantall 2 kanalvelger(e)
    Forhåndsvisning av flere kanaler Delt skjermbilde, bilde i bilde (PIP)
    Mottakssystem PAL, SECAM
    Stereomottakssystem NICAM
    Kanal antall 100 kanal(er)

Videofunksjoner
    Teletekst Ja
    Teletekstminne 1200 sider
    Kanalmerking Ja
    Frys notat Ja
    Skjermprogramveileder NexTView
    Foreldrekanallås Ja
    NTSC Playback on PAL TV Ja

Fjernkontroll
    Type Universal fjernkontroll - infrarød
    Støttede enheter Radio, CD-opptaker, VCR, satellitt-TV-system, kassettspiller, DVD-spiller, CD spiller
    Egenskaper Fargekodede knapper, kompatibel med flere merker

Lydsystem
    Lydmodus Surround Sound
    Innebygde dekodere Dolby Pro Logic II, Dolby Digital
    Surround Sound-effekter 3D Surround
    Lydeffekter Midnight Theater-modus
    Digital Sound Processor (DSP) Ja
    Equalizer Ja (5 bånd)
    Høyttalere inkludert Sender, 5 høyttalere, subwoofer
    Utgangseffekt 90 watt
    Høyttaler(e) 2 x kanalhøyttaler, høyre/venstre - innebygget - 15 watt
    1 x senterkanalhøyttaler - innebygget - 15 watt
    1 x basshøyttaler - innebygget - 15 watt
    2 x bakre kanalhøyttaler, høyre/venstre - ekstern - 15 watt

Forbindelser
    Kontakttype 1 x hodetelefoner ( minijack stereo 3.5 mm ) - side
    1 x kompositt video/lyd-inngang ( RCA phono x 3 ) - side
    1 x S-Video-inngang ( 4 pin mini-DIN ) - side
    2 x SCART (RGB) ( 21 pin SCART ) - bak
    2 x SCART ( 21 pin SCART ) - bak
    2 x SPDIF-inngang ( RCA phono ) - bak
    1 x SPDIF-utgang ( RCA phono ) - bak
    1 x fast/variabel lydutgang ( RCA phono x 2 ) - bak
    1 x basshøyttaler-utgang ( RCA phono ) - bak
    1 x antenne ( IEC-kontakt ) - bak
    1 x bakre kanalutgang ( RCA phono x 2 ) - bak
    1 x bakre kanalutgang ( click-fit x 2 ) - bak

Diverse
    Tilleggsutstyr inkludert FM-sender

Strømforsyning
    Strøminnretning Strømforsyning - intern
    Strømforbruk ved beredskap / hvile 1 watt
    Strømforbruk ved drift 172 watt

Pris ca. 20 000,-

Har tenkt litt på å kjøpe meg ny tv,
    siden jeg ikke har muligheten til å legge ut 60 på en plasma tv,
    blir det nok gode gamle bilderør som gjelder.
    (Skulle jeg gå til en slik investering ville jeg nok nå i første omgang gått
    for en prosjektor :wink
    De har jo uansett fortsatt best bilde...

Jeg har ta tenkt litt på PHILIPS 32PW9618 og
    lurer da på om noen har noe å si om denne tven... :?:

Guru Peakman sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    5,232
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Philips har noen gode teknologier og noen dårlige teknologier.

Natural motion er noe alle produsenter burde hatt for at det gjør at denne TV'n får jevnere bevegelser.

Pixel Plus og Crystal Clear er desverre en annen historie.

På TV sendinger får man en rekke digitale artifakter som gjør at detaljer forsvinner. På film fra DVD så ser det kanskje bra ut, men det gjør egentlig ikke det. For Pixel Pluss/Crystal Clear gjør at ting som regisøren aldri har ment skulle være klart blir det. Man mister helt filmfølelsen og man føler f.eks at To Tårn er filmet med DV kamera eller at det er en dårlig australsk TV serie.

For å enkelt se hva Pixel pluss gjør så stikker du innom en butikk som har både 9955 og 9965 utstilt. Så får du gjort opp din egen mening om det.

Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    97
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Når har jeg lest mye bra om PixelPlus teknologien til Philips,
    t.d. i DVD & Hjemmekino og Lyd & Bilde.
    Jeg har selv ikke hatt muligheten til å sjekke dette selv siden butikkene via har i nærheten ikke er så alt for flinke til å stille ut "toppmodeller", ei heller så mange av dem.

Har du selv testet dette hjemme, eller bare sett det fremvist i butikk, skal ha en annen innvirkning på bildet når du får den med deg hjem og har litt mer kontroll over plassering mm.

Guru Peakman sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    5,232
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har selv testet i butikk og hos kompis som har en av toppmodellene til Philips.

Jeg får helt noya når jeg må se film hos han. Blir 3daktig.

Et eksempel jeg så når jeg sammenlignet 9955 og 9965 var værmeldingen. Der hadde presentatøren en stripet dress. Disse stripene forsvant på tv'n med pixel pluss. Dette var på vanlig antennesignal. (ikke helt optimal kvalitet), som svært mange skal bruke.

Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    97
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har hørt at den ikke skal være ideel på dårlige signalkilder, men desto bedre på t.d. DVD ol. mulig at dette kan variere noe fra film til film, men som sagt jeg har ikke samenligningsgrunnlag som deg. Riktignok er vel det en større fordel med kretser/teknologier som PixelPlus i aparater som er litt større enn 32".

Guru Peakman sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    5,232
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Min oppfatning er at jo større TV'n er jo mere ser man Pixel pluss problemene. 9965 er 42".

Active Kjottolf sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    333
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis du virkelig ønsker å satse på masse på lyd i TVen så er dette et meget godt valg! Hvis du likevel kobler apparatet på et stereo- eller surroundanlegg er dette nærmest å kaste bort flere tusen kroner. Da kan du heller kjøpe 32PW9308 til 13 995,- Den har samme bilde, standard tv-lyd på 30 watt, men kun 2 scart.

Ellers er jeg overhodet ikke enig med Peakman. Crystal Clear 3-pakken(blant annet digitalt kamfilter) er flott teknologi. Digital Natural Motion skaper en annen dybdefølelse i bildene. Når jeg ser Ringenes Herre på min tv uten Pixel Plus får jeg en helt annen dybdefølelse enn på andre TVer. Natural Motion skaper en dybdefølelse da "lagge-effekten" mer eller mindre er eliminert. Når bilder ikke hakker vil det også gjøre det enklere å se mer detaljer i bildet. Mange entusiaster vil nok kritisere DNM for å fjerne noe av kinoeffekten da bevegelsene er så bra! Jeg hadde min TV lenge før jeg begynte å bruke DNM mens jeg så på film.

Pixel Plus er en omstridt teknologi. Den gir riktig nok en bedre dybdefølelse. PP er en bildebehandlingskrets som gir flere punkter horisontalt og flere linjer vertikalt. En svakhet i dette systemet har vært at kvaliteten på dårlige signaler forverres. Det vil m.a.o. ikke være noen bra kombinasjon med en PP-TV og en bordantenne.
    Nå har derimot Pixel Plus 2 blitt lansert. Det heter forsatt kun Pixel Plus utad, men nå tilpasses styrken automatisk etter kvaliteten på signalet. 32PW9618, 32PW9308 og andre TVer med PP som er lansert i år, har PP2..
    Her tilpasses også styrken på DNM automatisk. Hvis du velger funksjonen Movie Plus under digitale valg vil også DNM tilpasses automatisk. Du unngår da de digitale side-effektene som DNM hadde fra før av. Det gjelder spesielt en viss "aura" som kunne komme rundt bevegende objekter.

Under Digitale valg i bildemenyen har du på begge de nevnte TVene mulighet for å velge vanlig 100HZ Digital Scan og linjedobling(50hz).

Min vurdering at Philips har de beste bildene per i dag, men man burde holde et øye åpent for Panasonic. Problemet her er i all hovedsak bevegelsene og designet. Sistnevnte er en meget subjektiv vurdering. :wink:

Gå så og kjøp deg din nye TV!

Guru Peakman sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    5,232
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Slik jeg har forstått det så har 9308 den gamle versjonen av Pixel Pluss.

Uansett så har jeg sammenlignet den med PX10 og den taper glatt. Eneste er natural motion.

Men stikk innom en butikk å sammenlign selv. Mange foretrekker Pixel Pluss selv om man mister filmfølelsen.

Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    97
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå har det seg slik at jeg nok fortrekker Philips foran Panasonic.
    Jeg har ikke noe anlegg å snakke om så jeg må nok ta til takke med tv-lyd en stund til fremover. Da det koster å invistere i brukbar sur.

Uansett nå er TVn bestilt, og skal vistnok komme over helga. Får bare håpe at Kjottolf har rett og at den har PP2 nå da

(En litt underlig sak er at jeg ikke finner tvn på philips nettsider...)

Gleder meg uansett

Guru Peakman sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    5,232
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du får nok en av de beste apparatene på markedet ja. Gratulerer med nyinvesteringen. Du kommer sikkert til å bli fornøyd.

Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    333
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Peakman: Du virker veldig bestemt også på andres vegne at man mister filmfølelsen av PP. Det er ganske mange som uenig med deg og selvfølgelig andre som har samme holdning.
    Jeg ser PX10 og 9308 hver dag og er ikke enig i konklusjonen der heller. Ingen tvil om at PX10 er en bra tv dog.
    9308 og 9618 har PP2...

-Kjetil-

Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    333
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Robert
    (En litt underlig sak er at jeg ikke finner tvn på philips nettsider...)
    Sjekk ut denne adressen: http://www.consumer.philips.com/glob...Id=32PW9618_12

-Kjetil-

Guru Peakman sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    5,232
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg skal være enig om at man mister filmfølelsen av å bruke pixel pluss er en subjektiv følelse. Men jeg så de kommenterte det senest i siste Lyd og Bilde.

Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    97
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan hende jeg har feil, men mener ikke DVD & Hjemmekino det motsatte.

En artig sak er at Lyd & Bilde har litt forskjellig mening når de testet 32PW9767 og 36PW9767 på 32" var de litt tilbakeholdne og på 36" litt mer positive

Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    333
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du får rapportere om hva du synes når vidunderet er i hus!

Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    97
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da var den her!

Har ikke fått stilt den inn ordentlig eller testet så mye, men har allered fått muligheten til å ergre meg over Philips Zoom funksjon for 4:3 bilder, når en ser på NRK2 virker det som rulleteksten, den som viser sanger en kan stemme på, går i en bue. Slå av zoom funksjonen og borte er det, det er bare med denne zoom funksjonen at fenomenet oppstår.
    Effekten av dette er bare plagsom når det er snakk om tekst, eller er den ikke noe spes. merkbar.

Har prøvd meg med "Jurasic Park III", men passer ikke helt med PP på denne filmen nei, spesialefektene kommer litt vel tydelig frem. Byttet til "Livets Lyse Side", her passet det bedre.
    Men nå har det jo seg slik at jeg hadde en billig 20" TV før, forandringen er merkbar!

Men som sagt, jeg har ikke fått testet den ut så mye enda.

Guru Peakman sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    5,232
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Regel nr 1: Bruk aldri noen ZOOM funksjon på 4:3 bilder. 4:3 skal sees med sorte striper på sidene.

Når det gjelder zooming av letterbox så forsvinner som regel deler av teksten siden tv stasjonene ikke klarer å plassere teksten i bildet/høyt nok.

Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    97
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå har jeg stilt og styrt, må si meg godt fornøyd med bildet. :P
    Benytter Movie Plus både på TV og DVD visning.
    Virker riktignok ikke som den er spesielt glad i horisontal bevegelse, tekst ol. som forsvinner over skjermen blir uklar/diffus og kan ikke leses. :?

Bra lyd i boksen er det i allefall, kan ikke klage på den. :wink:

Det som mangler er riktignok muligheten til å lagre instillinger for visse bilderforbedringskretser (tenker da på DNR, Digital valg osv.) for de forskjellige tilkoblingene, irriterende å måtte inn i menyen hver gang jeg skal se på film for å slå av DNR. Skulle også vert mulig å lagre egne instillinger for lyd, men men er nå ikke akkurat første TVn med disse manglene da :roll:

Må nok si meg fornøyd. 8)

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    160
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har hatt 9308 i et lite halvår nå, og jeg kjenner meg overhode ikke igjen i de negative sidene ang denne modellen. Det eneste som er å si;
    Har du bordantenne VHS eller annet dårlig signal (kanskje på tide å bytte), styr unna denne tv'en hvis formålet er å bruke PP2. Dette er rett og slett fordi denne TV'en leverer et bilde som er overlegent. Dette er FREMTIDENS TV. Nærmere HDTV kommer du ikke. Dette blir som stereoanlegg. Man kjøper seg ikke høyttalere til 30k og en forsterker til 995 kroner :lol:
    Har du derimot bra digital parabol og DVD, er jeg ikke tvil i min sjel, jeg har fått mange hakeslepp når jeg har satt igang diverse DVD-filmer. Bildet er perverst bra. Det er så naturtro at følelsen av at du er på settet har slått meg flere ganger. Helt utrolig. Detaljgjengivelsen er så bra at hvert minste hårstrå skiller seg fra hverandre.
    En annen ting som er bra med denne TV'en er at du har mulighet til å slå av PP2 hvis du føler for det.

Har funnet EN negativ ting og det er at det bare er en stk scart med RGB.

Ha en riktig God Jul alle sammen med eller uten PP

Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    97
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har kabel-tv, og en brukbar DVD spiller (Philips DVD-958). Signalet er ikke direkte dårlig, men et nytt selskap har tatt over telenors kabeltv system og driver med oppgradering (bredband og telefoni, alt i et =o))

Jeg er enig med deg i at detaljgjengivelsen er MEGET bra. Og er generelt sett meget fornøyd med TVn. Men nå er det da engang slik at jeg ikke har mulighet til å sette opp en parabol, siden vi har noe på vestlandet som heter fjell (ikke vondt ment :lol. Men jeg har lagt merke til som jeg skrev tidligere at den er følsom for tekst o.l. som kommer inn fra siden og kaver seg over skjermen. Noen av de verste eksemplene er på disse chat greiene som NRK2 og TVNorge sender på dagene, denne rullende teksten i bunnen. Heldigvis pleier jeg ikke å se på disse programmene, men allikevel...

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •