Jeg er IKKE fornøyd med min nye flatskjerm!

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 3 1 2 3 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 49
    Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Jeg er IKKE fornøyd med min nye flatskjerm!

Har lest utallige tråder der brukere spør etter anbefalinger om hvilken flatskjerm de skal kjøpe, og mange anbefaler sin egen skjerm de har kjøpt. Det er jo flott, men gir lite nyansert feedback.

La oss få litt balanse i regnskapet: Er du misfornøyd med ditt flatskjermkjøp (uansett prisklasse) så ta det ut i denne tråden og begrunn hvorfor du er misfornøyd.

Alle flatskjermer kan jo ikke være "...den er så super...fikk den i går...og den har et så strålende bilde altså!"

Intermediate magnuswb sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,695
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er hvertfall NÅ det er på tide å kjøpe flat tv'r! Nå kommer jo 1080p'ene på rad og rekke!

Må også nevne at VGs artikkel om flatskjerm kjøp for en ukes tid tilbake var bra og meget nødvendig. Spesielt det at de understrekte at flatskjerm tv ikke garanterer perfekt tv-bilde. Noe folk tror... Enkelte trodde jo at de fikk se VM i HDTV på tv2 og nrk når de kjøpte seg HD-Ready flatskjem før vm...

Ok..da kan tråden fortsette ;-)

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,566
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Om du blir fornøyd med skjermen avhenger mye av hvilke forventninger du har. Alle flatskjermer har skavanker av ymse slag, så det gjelder å finne den skjermen hvis feil irriterer deg minst

Moderator HåkonN sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg kjøpte en Pioneer PDP-506XDE for snart et år siden og er misfornøyd.

-Ikke er den bærbar, så jeg får ikke tatt den med når jeg reiser. Nå ser jeg på en liten 20" hotell-TV det er ikke spesielt morsomt.
    -Jeg vil ha en til på soverommet, men det det har jeg ikke råd til.
    -Den bruker strøm, og er dersfor ikke gratis i drift.
    -Jeg solgte min gamle "High-end" CRT til min far for slikk og ingenting, og allikevel føler han seg nesten lurt når han er på besøk.

Nei, hold dere til CRT og slipp alle problemene med flatskjermer. :-D

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    71
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tiger
    Har lest utallige tråder der brukere spør etter anbefalinger om hvilken flatskjerm de skal kjøpe, og mange anbefaler sin egen skjerm de har kjøpt. Det er jo flott, men gir lite nyansert feedback.

La oss få litt balanse i regnskapet: Er du misfornøyd med ditt flatskjermkjøp (uansett prisklasse) så ta det ut i denne tråden og begrunn hvorfor du er misfornøyd.

Alle flatskjermer kan jo ikke være "...den er så super...fikk den i går...og den har et så strålende bilde altså!"
    Eg kan tenke meg 3 grunnar til at veldig mange skildrar den nye flatskjermen sin som super:
    • Vi har ofte eit behov for å forsvare vårt eige kjøp...etter å ha lagt ut 20 000 eller meir på ein ny TV er det vanskeleg å innrømme, både ovanfor seg sjølv og andre, at det ikkje var eit godt kjøp.
    • Når ein skal kjøpe noko sopass dyrt, bruker ein ofte å undersøke litt kva som er bra og kva som ikkje er bra, og då kjøper ein sjeldan noko som er heilt på trynet. Trur i alle høve dette gjeld folk som har funne fram til dette forumet.
    • Dersom ein går frå ein 6 år gammal CRT som i si tid kosta 5000, til ein splitter ny flatskjerm til 20 000, SER gjerne bilete på flatskjermen til samanlikning ganske rått ut.

Eg bestilte min første ikkje-CRT-TV tidlegare i dag, ein Sony Bravia V2000 40". Skal seie i frå dersom eg blir skuffa når han kjem.

Kay

Intermediate magnuswb sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,695
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    CRT er vel fortsatt ganske overlegent plasma/lcd.

Husker Phillips sin 36" Flat 100 Hz med Pixel Plus osv. som kom for noen år tilbake. Sykeste bildekvaliteten jeg har sett. Spesielt på gode satelitt tv signaler og dvd filmer fra gode dvd-kilde.

Men plasma serien til Pioneer er vel ikke langt fra. Gleder meg til å se den med 1080p

Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av KayAU
    Dersom ein går frå ein 6 år gammal CRT som i si tid kosta 5000, til ein splitter ny flatskjerm til 20 000, SER gjerne bilete på flatskjermen til samanlikning ganske rått ut.
    Rått som i større bildeflate på flatskjermen da eller? Eller rått som at CRT har bedre bilde?

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    71
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    "Rått" som i "heftig"/"imponerande".

Kay

Newcomer ErikNygård sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    16
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg kan ikke si at jeg er misfornøyd med noe på min Toshiba 37WL58P.
    Bildet er balansert og behagelig, faktisk synsvinkel imponerer, lyden er meget bra, og fjernkontrollen er logisk og ligger godt i hånda. 3 scart, 2 HDMI, komponent, VGA og S-video tillater at satelitt, XBOX, PS2, Gamecube, PC, 2 DVD-avspillere og 1 DVD-opptaker kan være tilkoblet samtidig. Hvordan kan jeg være misfornøyd? Det sier jeg ikke bare fordi jeg kjøpte den for 13500,- inkludert frakt. :-)

Min snart ett år gamle 26" Samsung LCD er jeg også meget godt fornøyd med.
    Den er mer sparsom på antall inn og utganger, men den har 2 scart, S-video, kompositt, PC og DVI. Det holder til normalt bruk. Fjernkontrollen er muligens litt knotete, menyene er derimot veldig brukervennlige. Faktisk synsvinkel er ikke så bra, men så sant man sitter foran tv'en er bildet sylskarpt og helt nydelig.

Intermediate norcad sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    3,641
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Min far gikk fra 28" Nokia 100Hz, til 27" LCD av billig type Samsung.
    Husker ikke typebetegnelse, men han ga 8000.- på "tilbud" hos Expert.

Ingen av oss er fornøyd med bildekvaliteten, sett i forhold til hans gamle CRT.
    Resultatet ble at jeg kjøpte meg ny 32" 100Hz CRT ops: nå i sommer!

Enkelt og greit fordi man får hva man betaler for, også når det gjelder flatskjermer, og 20-30,000.- lå ikke inne i mitt TV-budsjett.

Norcad

Newcomer ErikNygård sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    16
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det den helsorte typen?

Intermediate Ingeniør'n sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,104
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ingen er vel så dumme at de kjøper en flatskjerm til 15-30 000 uten å ha retur eller bytte rett. Ergo, hvis du er misfornøyd så enten bytter du den eller så reurnerer du den.

Selv har jeg en Viewpia 37" og var greit fornøyd - meget bra på film men ikke så bra på TV med UPC's analoge drittsignal. Etter at jeg skaffet parabol er alt toppers og alle skavanker rundt en 16:9 som ikke fylte hele skjærmen og billedkvaliteten er forsvinnet som dugg for solen :-D .

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    4,886
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av magnuswb
    Det er hvertfall NÅ det er på tide å kjøpe flat tv'r! Nå kommer jo 1080p'ene på rad og rekke!
    Jepp. Jeg håper at flest mulig ureflekterte mennesker skal "kreve" 1080p på 32-37" tv-er som de ser fra 3 meters avstand slik at jeg kan kjøpe en middels oppløst tv (768x1366) av god kvalitet for en slikk og ingenting =)

-k

Newcomer 123sub sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skrevet av HåkonN:"Nei, hold dere til CRT og slipp alle problemene med flatskjermer.:-D "

Dette var skrevet i ironi, men jeg gjør nettopp dette. Jeg kjører CRT, og slipper alle problemer med DAGENS flatskjermer som jeg ikke ville kjøpt så sant det ikke var et ikke eller ikke være for å se på TV. Jeg venter på bedre teknologi, eller i allefall til utvalget av 1080P blir større. Om jeg går glipp av noe, nei, ikke akkurat nå, men utvalget av HD vil jo bare øke, og da bytter jeg. Så bare se på 99% SD sendinger på dagens Plasma/LCD, god fornøyelse.

Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av 123sub
    Dette var skrevet i ironi, men jeg gjør nettopp dette. Jeg kjører CRT, og slipper alle problemer med DAGENS flatskjermer som jeg ikke ville kjøpt så sant det ikke var et ikke eller ikke være for å se på TV. Jeg venter på bedre teknologi, eller i allefall til utvalget av 1080P blir større. Om jeg går glipp av noe, nei, ikke akkurat nå, men utvalget av HD vil jo bare øke, og da bytter jeg. Så bare se på 99% SD sendinger på dagens Plasma/LCD, god fornøyelse.
    Reise-TV størrelse på 30" og vekt på 80kg jeg ferdig med...

Finnes flere plasma som begynner å bli gode på SD-sendinger også, selv om kvaliteten varierer endel. Må huske på at man faktisk blåser opp et bilde som i utganspunktet ikke er spesielt bra. (analoge PAL sendinger) Det eneste jeg savner ift min gamle CRT er sortnivået/kontrast, her mangler det fortsatt endel før jeg blir fornøyd. Men de andre tingene med plasma veier så mye mer, at jeg aldri kunne tenkt meg å gå tilbake. Smaken er som baken og det er bare IMHO.

Moderator roffe sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    9,330
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Personlig synes jeg de fleste flatskjermer har glitrende bilde når de viser kvalitetsvideo fra HD-streamer. Men når de samme skjermene skal vise TV-sendinger og lignende, så synes jeg en god CRT-tv jevnt over slår flatskjermene.
    Jeg tror rett og slett de fleste flatskjermene er optimalisert for å motta bilder via HDMI/DVI og at tuner-delen og bildebehandlingskravsløpene for analoge bildesignaler er en salderingspost i sammenhengen. Skulle jeg kjøpt flatskjerm, så måtte det være fordi den er flat, ikke fordi den gir bedre bilde. Så jeg venter med flatskjerm til de fleste bildekildene mine leverer HDMI.
    Før jeg slaktes: Ja det finnes sikkert gode flatskjermer med god analogprosessering også, men så langt har jeg ikke sett dette i de lavere prisklassene. På vanlige TV-sendinger er det rett og slett for mye digitalstøy i bildet.

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HåkonN
    Reise-TV størrelse på 30" og vekt på 80kg jeg ferdig med...

Finnes flere plasma som begynner å bli gode på SD-sendinger også, selv om kvaliteten varierer endel. Må huske på at man faktisk blåser opp et bilde som i utganspunktet ikke er spesielt bra. (analoge PAL sendinger) Det eneste jeg savner ift min gamle CRT er sortnivået/kontrast, her mangler det fortsatt endel før jeg blir fornøyd. Men de andre tingene med plasma veier så mye mer, at jeg aldri kunne tenkt meg å gå tilbake. Smaken er som baken og det er bare IMHO.
    Ja, smaken er som baken, og jeg er sikker på at vi begge er enige om at vi er uenige. Min CRT er 36", og større fikk en aldri kjøpt med flat CRT skjerm. 80kg., vel, min veier over 90kg! Jeg tror at med unntak av Loewe sin (ikke flate) CRT skjerm på 40", så er min den tyngste CRT WideScreen i europa.

Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av 123sub
    Ja, smaken er som baken, og jeg er sikker på at vi begge er enige om at vi er uenige. Min CRT er 36", og større fikk en aldri kjøpt med flat CRT skjerm. 80kg., vel, min veier over 90kg! Jeg tror at med unntak av Loewe sin (ikke flate) CRT skjerm på 40", så er min den tyngste CRT WideScreen i europa.
    Jupp, da har du vel ca. 33" bilde du da. Det er noe av det jeg syntes er ulempen med CRT. Bildet blir så lite.

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HåkonN
    Jupp, da har du vel ca. 33" bilde du da. Det er noe av det jeg syntes er ulempen med CRT. Bildet blir så lite.
    Det kan nok stemme det, men størrelsen passer bra i forhold til 99% av dagens billedstandard. Når jeg bytter TV, blir det høyst sannsynlig en 50", og det blir helt sikkert en 1080P TV.Akkurat dette venter jeg på!

Active
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    353
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Talking

Flatskjerm karuselle vil alltid gå fort, så er egentlig liten vits å vente på noe bedre siden det ikke tar lengre tid til noe enda bedre kommer på markede.

Jeg for min del synest at når jeg har ventet til nå, og har en oppegående 32" crt, venter jeg liksågodt til prisene på 1080p tvene faller, for det er de som begynner å trave inn på markede nå. prisene på 768p tvene vil vel falle drastisk som resultat av dette.

Første generasjon SED tver blir vel litt som første generasjon plasma/lcd, disse blir vel mye bedre når vi kommer ut et par generasjoner kan jeg tenke meg, men jeg håper at prisene på en stor (42" - 50") skjerm plasma elelr lcd med 1080p faller i pris rundt lanseringen av ps3 ^_^

Side 1 av 3 1 2 3 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •