Jeg er IKKE fornøyd med min nye flatskjerm! - Side 3

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 3 av 3 FørsteFørste 1 2 3
Viser resultater 41 til 49 av 49
    Intermediate jantoreg sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    731
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av 123sub
    Ja, smaken er som baken, og jeg er sikker på at vi begge er enige om at vi er uenige. Min CRT er 36", og større fikk en aldri kjøpt med flat CRT skjerm. 80kg., vel, min veier over 90kg! Jeg tror at med unntak av Loewe sin (ikke flate) CRT skjerm på 40", så er min den tyngste CRT WideScreen i europa.
    Puffsann, min gamle SonyFS70 veier 100kg, kanskje 99... Solgt den nå, for stor i en liten stue. Godt argument for å bytte til flatskjerm?

Newcomer 123sub sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jantoreg
    Puffsann, min gamle SonyFS70 veier 100kg, kanskje 99... Solgt den nå, for stor i en liten stue. Godt argument for å bytte til flatskjerm?
    Nei.

Expert
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    5,562
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HåkonN
    CRT er det nesten ingen som vil ha lenger, verken til data eller TV. Ikke lett å få solgt de da, og jeg har sett flere gode CRT til nesten gi-bort priser uten et eneste bud.
    tullball.
    de som driver med seriøs grafikk sverger bare til CRT. kontrastnivå på en LCD er så latterlig elendig. ubrukelig nærmest.
    selv 17" til 3-4000kr har et kontrastnivå på under 1000:1. nesten alle CRT på kloden gir 100.000:1.
    keiserens nye klær. når alle elektrobutikker på kloden syter inn i hue på folk at flattv er fremtiden og bedre blir det slik...

Active listen sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    382
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det han skriver er jo ikke tullball. Det er jo nesten ingen som vil ha CRT. Det er ikke lett og få solgt de. Han skriver ikke at de har elendig kontrast og at _ingen_ vil ha de.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    268
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    For å svare trådstarter:
    Jeg er fornøyd med min Pioneer PDP506FDE. Men den har sine issues:
    -Sortnivået er blandt markedets beste (på flatskjermer) men kan bli enda bedre.
    -Jeg kan se image retention etter lengre tids bruk på TV Norge eller NRK1. Vises best ved lyse bilder.
    -Jeg har sett graderinger (uten at det har vært plagsomt). Mulig dette kan være signalet (CD - parabol)?
    -Bildet er relativt skarpt, men kan sikkert bli enda skarpere.
    -Det er mulig å se etterslep ved raske panoreringer, men det er mulig dette er signalet?
    -Lysstyrken er bra men kan selvfølgelig bli enda bedre.

Misunner _kun_ sortnivået til CRT.

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    694
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg holder meg til CRT en stund til, har et Panasonic TX-32PD30 som jeg er svært fornøyd med. Fått mange kommentarer på bildekvaliteten.
    Hadde faktisk tenkt å importere den australske versjonen som støtter 1080i
    via komponent, men siden jeg har projektor så dropper jeg det.

HT

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    36
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

takke meg til crt...

Nå har jeg hatt hjemme 2 lcd tv og levert begge tilbake.( 30 dagers regelen på elkjøp) Testa først en philips32 tommer, bra bilde på dvd og digital signal men ubrukelig på mitt analoge kabeltv signal. Spinkel lyd og dårlig kontrast og sortnivå. etterpå prøvde jeg en 26 tommer lg, skulle være noe av det bedre i.flg selger på elkjøp. mye bedre enn philips tvn, men ikke fornøyd med den heller. Synes bilde og farge ser litt "unaturlig" ut. bedre enn philips på analog signal, men synes ikke det var noe å rope hurra for. Levert den tilbake også.
    Har nå vært og kjøpt meg en 32 tommer grundig rome mfw 82-7622 crt tv. nesten halve prisen (6995kr mot lcd tvens 12500kr) Knallbra, skarpe stødige bilder, meget bra kontrast og ikke minst MYE bedre lyd. Meget bra bilder selv på analog kabeltv signal. Tar riktig nok litt mere plass (b 80 cm*h 56cm* d 52 cm) men det skal jeg klare å leve med.Men noe av den penere crt tv på markedet i den prisklassen nå om dagen (min mening) Så jeg regner med å ha den noen år og så får vi se hva som skjer med lcd etterhvert.

Newcomer Ice T sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2006
    Sted
    Sandnes, Norway
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei, jeg sliter litt med å forstå dette med dårlig bilde på plasma. Selv har jeg en Panasonic model TH-42PA30EJ. Denne kjøpte jeg etter mye leting for rundt 3+ år siden. Hadde før det en Philip 29" CRT. Denne har nå naboen fått.

Jeg fikk plasmaen kalibrert av et lokalt firma som "kan slikt". Jeg har Lyse som leverandør på tv-programmene.

Så vidt jeg kan se på disse to tv'ene her, så er bildet på plasmaen iallefall ikke dårligere en det er på crt her - ser på TV2 og Rayanair-greiene her nå. Synes faktisk at fargene som plasmaen leverer er mer levende en hva Philip'en gir - den virker mer fargeløs - blass liksom. Sort er iallefall ikke noe mangelvare her på min Panasonic iallefall. Nå har jeg da også en plasma som ikke er HD-ready - har vanlig PAL-oppløsning. Til å se TV og DVD på - så synes jeg at denne plasmaen har for meg vært en oppgradering fra CRT'en som den erstattet. CRT'en ble kjøpt rundt et år eller to før jeg ville videre - fikk meg internett og TV fra Lyse og ville feire det med stort TV. Har ikke angret et sekund.

Naboen har takket for gratis 29" CRT - men sikler på plasmaen min støtt og stadig.

Eneste jeg har reagert på som plasmaen sliter litt med som jeg la mindre merke til på CRT'en - av og til ved filming mot sol og samtidig som bildet panorerer - så oppstår det av og til et lite øyeblikk hvor det istedenfor et flott bilde med perfekt bakgrunn, blir noen brede striper med firkantetet bokser. Kommer ikke på i farten hva dette heter - men når det skjer (og det skjer ikke ofte bare for å ha sagt det), så irriterer det på slike dyre skjermer ja.

Uansett, her er det enda en fornøyd plasmaeier - beklager på forhånd for å gjøre det motsatte av hva denne posten egentlig startet som - sorry!

Ha en fortsatt fin kveld alle sammen!

Mvh, Ice T.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    36
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

jeg snakka om lcd.

Nå var det ikke plasma jeg snakka om da. det var lcd jeg testa. joda plasma er nok bra, men plassmessig så starter de fleste på 36 og oppover og det er litt i største laget i forhold til sitteposisjon og stua vår. I tillegg må en nok legge en god del mere penger i en god plasma tv enn i en god crt. Men klart har men plass og råd så er nok plasma et godt valg.

Side 3 av 3 FørsteFørste 1 2 3

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •