Digital tuner

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 7 av 7

Tråd: Digital tuner

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Digital tuner

Hei!

Jeg er virkelig en nybegynner på området, så beklager hvis noen synes jeg er litt techno-blond... ops:

Jeg har lest en del tester av flat-TVer, og jeg ser det ofte blir påpekt som et minus at enkelte TVer ikke har innebygd digital tuner. Hva er egentlig det, og hva har det og si i praksis?

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    4,886
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Heihei og velkommen. Hvis du skriver de rette nøkkelordene inn i søkefeltet til høyre så vil du finne en lang rekke diskusjoner rundt dette og beslektede tema.

Nøkkelord:
    "DVB-T"
    http://avforum.no/forum/search.php?searchid=730243

"bakkenett"
    http://avforum.no/forum/search.php?searchid=730248

"digital tuner"
    http://avforum.no/forum/search.php?searchid=730251

Ellers så har jeg skrevet noen korte guider som kanskje kan være noe å titte på:
    Hva er HD? Hva er HD-ready? Trenger jeg HD?
    http://avforum.no/forum/guider-video/26515-hva-er-hd-hva-er-hd-ready-trenger-jeg-hd.html

Bildeoverføringsstandarder. eller: Hvordan koble kilde X opp til display Y?
    http://avforum.no/forum/guider-video/25205-bildeoverf-ringsstandarder-eller-hvordan-koble-kilde-opp-til-display.html

mvh
    Knut Inge

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    4,886
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det lange svaret (quotet fra noe jeg har skrevet tidligere)

"En gjenganger på dette forum er:
    Jeg skal kjøpe tv med innebygd digital tuner. Betyr det at jeg kan/ikke kan bruke den på analogt/digitalt kabel/parabol/bakkenett?