Dell W3706MC

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 12 av 12

Tråd: Dell W3706MC

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    17
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Cool Dell W3706MC

Hei,

Er det noen som har erfaringer og synspunkter på Dell W3706MC. Ser de kjører en kampanje nå på 13 100,- kr. Synes tilkoblingene og spesifikasjonene virker bra.

Jeg er ute etter en LCD TV i 37-40" klassen til rundt 15 000,- Skal brukes til Xbox, litt TV analog og endel DVD. HTPC er aktuelt i fremtiden.

(Gammel test av DinSide.no http://www.dinside.no/php/art.php?id=282334)

Mvh
    lbn

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    17
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Og hvis vi sammenligner denne mot f.eks Viewpia 37" LCD fra Elprice. http://www.elprice.no/Product/Produc...8486&cid=5716# Prisen er jo veldig hyggelig og specs. ser rimelig like ut.. 10 995,-

Mvh
    lbn

Active whitenr9 sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    482
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har hatt den selv siden januar nå, kjøpte den da for 17k, veldig fornøyd med tv'n, men kontrastene trekker ned. Får nok lcd-tv'er med bedre kontraster den dag i dag, men da må du kanskje litt opp i pris gjerne.

Ellers har jeg egentlig ikke no særlig å klage på. Tv'n er overraskende god på analogt signal, oser kvalitet fra ende til annen, godt med tilkoblingsmuligheter, brukervennlig og en lekker fjernkontroll. Ser pen ut gjør den også, kjekt at man kan ta av høyttalerne. Hos meg ligger de enda nedpakket i eska.

Men skulle jeg handlet tv den dag i dag hadde jeg nok tittet litt på Samsung LE-37R72B, ca 15 000,- fra shg.no

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    17
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for svar.

Jeg tenkte først også på Samsung, men det i 19-20 000,- klassen, men er litt bort ifra det nå. Vil ikke bruke så mye penger på en skjerm. Vil egentlig ha mest mulig for pengene. Og det i prisklassen --> 15 000,- Billigst mulig. Mange tilkoblinger. God kontrast. God på analog og HD.

Vanskelig skal det være.

Mvh
    lbn

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    1,474
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dell 37" til 13.000 er knallbra og er verdt hver eneste krone. Kjøpte selv denne TV'en i desember til ca 17.500,- og har ikke angret. Bruker Windows Media Center som signalkilde. Samsung er forøvrig ikke bra sammen med PC og DVI. Dell støtter PC og DVI 100%! På Samsung må du bruke den gamle analoge VGA koblingen fra PC.

Intermediate wotg sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    2,761
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjøpte min i desember til 18K
    Veldig bra tv med masse tilkoblinger, god tuner og stilig design.
    Kontrasten er ikke allverden, men plager ikke meg nevneverdig.
    Den er veldig fin til Xbox 360 og pcspilling. Alt i alt angrer jeg ikke i det hele tatt, vel anvendte penger.

Active whitenr9 sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    482
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    T2, dette problemet med samsung og DVI gjelder bare eldre samsung modeller såvidt jeg har forstått. Har hvertfall hørt at det skal funke knirkefritt på de nyeste modellene, uten at jeg har testet det selv da..

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    615
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    finner ikke dette tilbudet til 13k, jeg...

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    278
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gikk ut 2.august - Dell har kjørt det en stund nå i sommer. Kommer sikkert tilbake igjen litt senere. Kamerat av meg bestilte i går, får den over helga.

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    1,474
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av whitenr9
    T2, dette problemet med samsung og DVI gjelder bare eldre samsung modeller såvidt jeg har forstått. Har hvertfall hørt at det skal funke knirkefritt på de nyeste modellene, uten at jeg har testet det selv da..
    Da regner jeg med at noen som har forsøkt dette kan motbevise det? Er det noen her med nyere Samsung LCD TV'er som har forsøkt å kjøre 1360 x 768 fra PC over DVI / HDMI og som kan bekrefte at dette fungerer knirkefritt?

Hva med Sony / Philips? De har også vært notorisk dårlige på PC-kompatibilitet.

LG / Dell har vært meget bra på dette.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    278
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ok, kompisen min fikk tv'n sin på fredag. I dag koblet vi til xbox 360 og tunet litt på de analoge kabelsignalene han har akkurat nå.

xbox360: meget bra - knistrende bilder. også bra lyd på tv'n. kjapt spørsmål: kjøre 720p eller 1080i ut fra xbox'n?

analog kabel: ble meget positivt overrasket her. fotball på dårlig kanal så ikke spesielt mye verre ut enn på min 32" sony fx66. Kommer til å anskaffe dig.dekoder fra CD asap uansett. Har dette hjemme selv - en del bedre bilder på 95% av kanalene (er et par som fortsatt er analoge). Men ser at dårlig signalkvalitet avsløres fort uansett på praktisk talt alle LCD-TV'ene.

bare vente litt nå, så kommer jeg til å handle en slik selv. Håper Dell kommer til å kjøre kampanje igjen litt senere (prisen skvatt opp til 16.300 fra 13.104 nå).

Min mening: jeg har ikke sett 32-37 tommere i den prisklassen som er like bra. Nå har jeg ikke sett _alle_ skjermene på markedet men dog... Til 13.100 er det ingen som kommer i nærheten kvailtetsmessig.

Eneste andre kandidaten jeg har nå er Sony KDL-V2000 40" - har sett den ved 4-5 anledninger og den fortsetter bare å imponere meg. Den koster dog 7-8.000,- mer enn denne fra Dell

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    1,474
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, Dell 37" er en knallbra TV og den har et annet fortrinn: Den fungerer meget bra sammen med PC over DVI. Jeg har også testet LG som er bra.

Philips, Samsung, Sony er alle notorisk dårlig på dette.

Lignende tråder

1. Synspunker om Dell 37" LCD : W3706MC
    By jarlandre in forum TV-apparater
    Svar: 3
    Siste melding: 06-11-2006, 15:04
  2. Avstand til skjerm + DELL W3706MC
    By APP in forum TV-apparater
    Svar: 1
    Siste melding: 04-12-2006, 00:12
  3. Dell W3706MC og Haupauge 500MCE
    By ulfthomas in forum Generell HTPC
    Svar: 0