Problem...

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 6 av 6

Tråd: Problem...

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    227
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Problem...

Jo mere jeg har drevet å sedd nu på filmer med mere mørke scener virker det som min Samsung LE40R71B har ujevn belysning eller noe, har ikke merket det spesielt tidligere, men har jo for det meste spilt og da med lys på og spill som har endel lys...

Men synes det virker som den iallefall har litt rar belysning, noen som kan si noe om dette, skal den være sånn eller ?

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    131
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har samme problem med en Samsung på soverommet, en 27 tommer. Men trodde det var pga. en billig dvd-spiller som er koblet opp der.. Du mener det kan ha noe med TV'en å gjøre?

Intermediate Revox sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    4,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nesten alle LCD tv'er sliter med ujevn belysning. Er vel kun LG sine LED panel som har en jevnt over belysning. Samsung bruker dynamisk bakbelysning men det betyr bare at hele lyset dimmes eller forsterkes i scener med mye lite lys eller mye. Minsker problemet med gjennomskinn men fjerner det absolutt ikke. Du kan prøve å dempe lysstyrken din når du ser på film i mørke rom, det hjelper ofte men ellers så er det bare å ha på litt lys i rommet. I kino sammenheng er det plasma som gjelder, ikke LCD.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    227
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Synes min har plagdes litt med å få lyset riktig bare når jeg ser film, det ser helt ok ut når jeg spiller, men film er det en helt annen sak så lurer på om jeg kunne hadd nytte av en Bedre DVD spiller eller bedre Kabel til DVD spilleren min...

Ser allerede når den DVD spilleren starter opp med bare standard bilde så flimrer den, har en LAANG S-Video Kabel til den, vanlig ikke gull, er vel 10 meter lang som jeg brukte før til gamle Projektoren...

Trur en bedre S-Video Kabel bare 1 meter i gull, monster hadde vært perfekt, men anyway, blir vel ikke å merke noe av dette problemet sikkert når jeg bare spiller 360n min når den kommer hjem igjen snart fra reperasjon, blir likevel å spare til HD Projektor etterhvert så da blir det det som jeg blir å bruke til Film i tillegg til en Oppskalerende DVD spiller og HDMI, mens TVen da blir fortsatt brukt til spilling generelt...

Newcomer colgol sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    276
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ikke ment for å henge ut deg da_znake, men kan ikke folk lære seg å skrive mer informative overskrifter på innleggene sine....

Å skrive "Problem....." som overskrift er rett og slett direkte irriterende, og ødelegger faktisk litt seriøsiteten på dette forumet synes jeg... Dette er noe som har irritert meg over lang tid, så ikke ta det personlig da_znake. Det må da være interessant for dere å få mest mulig svar på problemene deres, og jeg er ihvertfall en av de (Antagelig vis veldig mange) som av prinsipp ikke svarer på meldinger med denne typen overskrift....

(Puh! Vet at dette var off topic, og beklager dette, men måtte bare få det blåst ut!)

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    227
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    faktisk det er en grunn til at jeg skrev bare "Problem", jeg skrev egentlig at jeg hadde problem med min LE40R71B av lyset, men i natt var det problem for meg å få postet, så når jeg endelig fikk postet så kopierte jeg meldinga, men skrev bare "Problem" bare for å få ut meldinga...

Foresten, det virker som det faktisk er bedre å se film med belysning på, litt kjedelig da, men men kan vel trøste seg med at man blir mindre trøtt iallefall, får duge til man kjøper HD-Ready Projektor, da blir det kun den som blir brukt til Film og TVen kun til spilling...

Lignende tråder

1. Problem med statisk elektrisitet på platespiller
    By Asbjørn in forum Generelt audio og HiFi
    Svar: 5
    Siste melding: 09-14-2005, 00:55
  2. Et problem med min Philips 32PW9308
    By 2die4 in forum TV-apparater
    Svar: 10
    Siste melding: 01-02-2005, 02:56
  3. Infocus X1 - Lite problem - Noen som har en god løsning?
    By marjusen in forum Digitale projektorer
    Svar: 7
    Siste melding: 12-17-2004, 15:39
  4. Generelt HTPC problem - volumkontroll
    By LL in forum Generell HTPC
    Svar: 1
    Siste melding: 09-21-2003, 15:59
  5. Komp. XGA problem på X1
    By warelf in forum Digitale projektorer
    Svar: 9
    Siste melding: 03-27-2003, 14:34

Stikkord for denne tråden