Problemer med Samsung LE-40M61B

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 5 av 5
    Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Problemer med Samsung LE-40M61B

Har akkurat kjøpt meg en Samsung Le-40m61b. Kobla den på , men får forrstyrrelser på skjermen min.
    Med forstyrrelser mener jeg at det er snø på skjermen i de mørke områdene. vel å merke så er "snøen" rød.

Jeg bruker en digital dekoder fra CanalDigital og en dvdopptaker fra Hitatchi. Det er snø på begge disse når jeg prøver bilde fra dem.
    Har også prøvd å koble fra alt sammen og ta antennen rett fra veggen og i tv'en uten at det hjalp.
    Det er ikke snakk om mye støy, men det er uansett veldig irriterende for en tv til 20000.

Jeg kobla forresten Xbox360'en min på og kjørte HD signaler fra den, også her får jeg litt støy, men mye mindre enn på tv og dvd.

Noen som har noen tips???

Prøvde forresten også spille en DVD. Ringenes Herre. Fikk snø der også, men ikke så mye som på tv sendingene. Har kjøpt bra kabler også, så jeg skjønner ikke helt dette. Er det noe galt med tv'en??

Kan vel også nevne at når jeg trykker på still bilde knappen, så får jeg fremdeles snø.

Takker for alle svar.

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har du prøvd å kalibrere skjermen? Dersom det ikke virker, så send den på service.

Intermediate John P. sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    1,753
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dersom du ikke har en kalibreringsplate, eller ikke vet hva kalibrering er, kan du i første omgang velge noe annet enn Dynamic i menyen til TVen dersom du ikke allerede har gjort det. Velg Custom.

Så kan du skru ned kontrast en del, og kanskje også fargeintensiteten.

Dersom ingen slike justeringer hjelper, kan det tenkes at du bør levere den inn. Jeg har ikke sett disse, så det kan tenkes de bare er sånn uansett, men det er vel usannsynlig egentelig.

Active totto sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    450
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har akkurat den tv'en utstilt på jobben og det er IKKE normalt med snø på den. Jeg ville ringt ABC Electronic ( 22 80 44 80 ) i Oslo, og hørt med de. Det er nemlig de som tar service på Samsung tv'er. De kan som regel fortelle deg hva som er feil pr telefon. Uansett så er jo dette en garanti sak så det skal ikke koste deg noe. Har den vært sånn siden du fikk den så ville jeg nok kanskje hørt om å få en ny fra butikk...
    Mvh
    Tor J.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ok. Godt å høre at det ikke skal være sånn.
    Skal ringe Siba imorgen og høre hva jeg skal gjøre. Satser på at jeg får ny TV. Gidder ikke sende en tv som er 1 uke gammel på service. Blir litt for teit om Siba forlanger det også.
    Oppdaga også at det var endel døde pixeler.

Lignende tråder

1. Merkelig problem med Samsung LE-40M61B?
    By the viking in forum TV-apparater
    Svar: 9
    Siste melding: 12-02-2005, 23:24
  2. Hvor kan jeg handle kabler!
    By hildrum in forum Produkt -og prisjakt Alt Annet
    Svar: 24
    Siste melding: 12-20-2003, 00:14

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg