Hva skjer på flat-tvfronten fremover?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 6 av 6
    Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    854
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Grunnen til spørsmålet er at jeg leste litt om div tver og brant meg litt merke til Sony V2000 el. Så ok ut og gode kritikker. Men begynte å lese litt om andre tver også, der var det Usb innganger, nettverk osv.

Usb er vel til minnekort med bilder ol, men nettverk? Kan man streame film ol fra pc?

Så det da lurer på, hva skjer fremover? Er vi fortsatt i spedbarnsstadie innen flat-tv eller kan man begynne å vurdere å kjøpe dersom man ikke vil ha en "avlegs" tv om 6 mnd?
    Så enkelt som Hdmi innganger, hvor mange trenger "Hvermansen" og hva er vanlig nå og antagelig om 1 år?

Skjønner hvor jeg vil?

Intermediate poppiuz sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    874
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan dessverre ikke svare på alt, men håper de kan lage nok innganger. Irriterte meg grenseløs på kun 2 scartinnganger i vanlige CRT.. Er det så vanskelig å lage to til liksom?? :twisted:

HDMI har iallefall kommet for å bli. De er oppe i vers 1.3 nå, og ettersom lisensen for å lage hdmi-kabler nylig har fallt 30% betyr det billigere kabler.. Tviler på at "hvermansen" er interessert i å betale 3-700kr for 1m kabel..

Newcomer Kimskey sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    150
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Angående hdmi-innganger så er vel 2 stk rimelig standard, men ser for meg at en trenger flere etterhvert.
    Man får jo hdmi-switcher, men de koster en del.

Tenker da at etterhvert blir det jo i tillegg til dvd-spilleren med hdmi nå også
    ps3 og\eller xbox 360, hdtv-tuner, PC-mediacenter. Kommer ikke på flere akkurat nå, men hdmi blir som scart en gang var - bilde\lyd i ett.

Ser for meg 3-4 hdmi kontakter på tv'er i fremtiden, eller tar jeg feil kanskje?

Edit: Jeg klarer meg forøvrig akkurat nå for øyeblikket da jeg har dvd-spiller og pc tilkoblet via hdmi,
    men jeg har parabol-tuneren via scart og ps2 via komponent - hva skjer når jeg får meg ps3 i slutten av året.. må ofre PC'n og gå via vga istedenfor. En hmdi-switch koster flesk - de jeg har kommet over hvertfall.

Edit2: Receivere har jo så smått begynt å komme med hdmi inngang\utganger nå og ved det så kan en jo koble 2-3 hdmi kabler inn i receiver og kun bruke 1 inngang på tv'n.

Intermediate poppiuz sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    874
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    4 hadde vært perfekt.. skulle holde til dvdspiller, satellittuner, konsoll, ?
    Switch er ikke så dyrt (så sant du ikke sammenligner med scart-switcher)..

http://www.hembiobutiken.se/produkt.asp?pgrpnr=115520

Newcomer Kimskey sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    150
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Se der ja, var ikke så dyrt nei, heldigvis
    Men hadde vært greiest med 4 kontaker i tv'en uansett

Moderator ask4me2 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,804
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tipper at flatskjermene etter hvert får innebyggd hardisk opptager DVD, HD-DVD og eller BD spiller og trådløst eller LAN nettverk multi media avspiller og ikke nødvendigvis trenger så mange HDMI innganger. Skal flatskjermer virkelig utnytte at de er flate, trengs det vel å gjøre en del med de forholdsvis store kilde avspiller boksene som nesten er like dype som en 32" CRT tv er i dag. En løsning med trådløs surround overføring til x antall aktive høytalere er kanskje også noe som kan gjøre oppsettene mer kabelfrie.

Slike oppsett alt integrert oppset strider kanskje litt mot det man ønsker seg hvis man stadig vil tweake og oppgradere som mange av oss avforum deltagere er aktive på, og produsentene vil tjene penger på å tilby eksternt tileggs utstyr og kabeler ol, men ser også for meg at det etter hvert trengs diverse salgstrick når flatskerm behovet etter hvert begynner å bli mettet, og da ser man kanskje litt av det samme som man f.eks har sett av utviklingen innefor mobil telefon markedet, men flere og flere tilleggs fungsjoner, så man til slutt begynner å lure på om man kan bruke mobilen til å ringe med....

Lignende tråder

1. Hva skjer under innspilling av høyttalere?
    By FantNo in forum Høyttalere
    Svar: 55
    Siste melding: 02-01-2009, 01:55
  2. DVD med harddisk Hva skjer med prisene?
    By Hans A in forum Produkt -og prisjakt Alt Annet
    Svar: 3
    Siste melding: 01-21-2004, 22:47
  3. Ehh, hva er det som skjer. Bytta ut Radeon 9600Pro med
    By Plasmaboy in forum Generell HTPC
    Svar: 2
    Siste melding: 01-18-2004, 20:41
  4. Hva skjer til høsten?
    By lygren in forum Digitale projektorer
    Svar: 28
    Siste melding: 09-17-2003, 11:39
  5. Svar: 12