Sony V2000

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 16 av 16

Tråd: Sony V2000

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    276
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Sony V2000

Sjekket litt på nettet på priser på 40" versjonen av denne og komplett.no kom faktisk best ut. Med pris på ca 21000 med frakt så var det faktisk like før jeg trykket på bestill-knappen. Men, for meg, så er dette veldig mye penger selv om jeg er i full jobb, så derfor sjekket jeg litt hvor mye det hadde blitt dersom jeg skulle ha tatt det i avbetaling. Og komplett.no har en slik ordning at man betaler litt over 800 kr i måneden, så tenkte jeg, hmmm...det er jo ikke så ille, det kan jeg leve med, men når de skal ha det i tre år så regnet jeg meg frem til at man betaler nesten 30 laken for hele greiene.

Får nesten ikke sove på grunn av det der. Har så lyst på ny tv og siden jeg har vært en tilnærmet ihuga Sonyfan siden jeg var liten unge, så har jeg alltid villet vente til de kommer med en slik modell som V2000, men så er det det med bildekvalitet og oppløsning som kanskje ikke er helt i toppsjiktet og dersom man venter så blir det billigere og bedre og blablabla....

Er det noen der ute som har kjøpt denne og hva synes dere? Er dere fornøyd med den? Er det noen som tenker slik som meg at dersom man venter et år eller tre så får man tilsvarende modell med 1080p oppløsning for en billigere penge?

All this is a matter of time and money...
    Pioneer LX86, Dali Evidence 470, Dali senterhøyttaler Suite C0.8, Bakhøyttalere: Amadeus Jubileum, Sony WX900 Subwoofer, Sony 46W4000 Tv, Sony CD-spiller CDP-X55ES ifra 1990 og en Sony BDP-S550

Intermediate LL sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    2,898
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    21K er jo tross alt en del penger. Du har helt rett når du sier at du om noen år vil kunne få en bedre TV til samme pris, men til gjengjeld sitter du uten TV i tre år. Det har en pris det også... TV markedet er i rivende utvikling og det skjer hele tiden noe nytt. Uansett kan det være lurt å legge litt penger i kjøpet og sikre seg det en har virkelig lyst til. Da får en større eierglede. Dessuten er det mye plastikk TV'er på markedet for tiden og en skjerm so for eksempel Sony'en er i hvert fall skikkelig. Selv om det kommer ny teknologi, så vil du kunne ha den i mange år.

Avbetaling er generelt ikke noen god ide. Det koster deg mer, ofte mye mer. Det som kan være en ide er såkalt betalingsutsettelse i f.eks. 2, 4 eller 6 måneder. Kan lønne seg om du VET at du har penger når regningen kommer. Hvis ikke blir også det dyrt!

Intermediate Spectre sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    938
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg kjøpte denne TV'en nå i juli (40" utgaven). Er veldig fornøyd med den, fungerer veldig bra på DVD, media center og Xbox 360. Den takler også analog kabel ganske bra etter min mening. Standard innstillingene på TV'en er ikke så veldig bra, men etter en rask runde med DVE (etter oppskriften til Gorm her på forumet) og nedjustering av bakgrunnsbelysningen så ble det bra. Jeg pleier å justere ned bakgrunnsbelysningen på det svakeste på kveldstid og ha den på middels nivå på dagtid hvis det er veldig mye lys i stua. Har aldri følt behov for å ha belysningen på maks.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    276
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Spectre
    Jeg kjøpte denne TV'en nå i juli (40" utgaven). Er veldig fornøyd med den, fungerer veldig bra på DVD, media center og Xbox 360. Den takler også analog kabel ganske bra etter min mening. Standard innstillingene på TV'en er ikke så veldig bra, men etter en rask runde med DVE (etter oppskriften til Gorm her på forumet) og nedjustering av bakgrunnsbelysningen så ble det bra. Jeg pleier å justere ned bakgrunnsbelysningen på det svakeste på kveldstid og ha den på middels nivå på dagtid hvis det er veldig mye lys i stua. Har aldri følt behov for å ha belysningen på maks.
    Takker for svar! Så den fungerer godt på dvd-spillere som ikke oppskalerer bildet også? Godt å høre du er veldig fornøyd med den altså!
    Pioneer LX86, Dali Evidence 470, Dali senterhøyttaler Suite C0.8, Bakhøyttalere: Amadeus Jubileum, Sony WX900 Subwoofer, Sony 46W4000 Tv, Sony CD-spiller CDP-X55ES ifra 1990 og en Sony BDP-S550

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    938
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Jan Mandelid
    Så den fungerer godt på dvd-spillere som ikke oppskalerer bildet også?
    Jepp, har ikke noe å utsette på bildet med min Sony 930 dvd spiller som sender ut progressivt (576p/480p) komponentsignal.

Active andosten@start.no sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    363
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Her ser du en oversikt over priser og en prishistorikk:

http://prisguide.hardware.no/product...roductId=44870

Prishistorikken viser at produktet har faktisk blitt solgt til under 20k. Nå ser det ganske stabilt ut.

Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    2,898
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker for svar! Så den fungerer godt på dvd-spillere som ikke oppskalerer bildet også? Godt å høre du er veldig fornøyd med den altså!
    Det er jo helt feil å tro at en trenger en DVD-spiller med oppskalinger. Det trenger du egentlig bare til kjipe flatskjermer, som gjør en dårlig oppskalinge internt. I de fleste tilfeller vil du nok oppleve at bildet blir bedre uten oppskaling på en TV i denne prisklassen. Husk for mye skalinger opp og ned ikke lønner seg. Det introduserer bare flere feil i bildet.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    276
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av LL
    Det er jo helt feil å tro at en trenger en DVD-spiller med oppskalinger. Det trenger du egentlig bare til kjipe flatskjermer, som gjør en dårlig oppskalinge internt. I de fleste tilfeller vil du nok oppleve at bildet blir bedre uten oppskaling på en TV i denne prisklassen. Husk for mye skalinger opp og ned ikke lønner seg. Det introduserer bare flere feil i bildet.
    Okei. Det visste jeg faktisk ikke. Trodde faktisk det var en fordel i og med at man fikk overført signalene digitalt via HDMI også, men okei, da vet jeg det!

Til Spectre som har denne skjermen. Er det mulig å heve selve skjermen i forhold til foten? Grunnen til at jeg spør er at jeg er tenkt å ha en senterhøyttaler foran på samme hylle som tv'en.

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    938
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Til Spectre som har denne skjermen. Er det mulig å heve selve skjermen i forhold til foten? Grunnen til at jeg spør er at jeg er tenkt å ha en senterhøyttaler foran på samme hylle som tv'en.
    Nei, ikke uten modifikasjoner. Jeg har satt min TV oppå senteren, min senterhøyttaler er akkurat like stor som TV-foten.

Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    2,898
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Okei. Det visste jeg faktisk ikke. Trodde faktisk det var en fordel i og med at man fikk overført signalene digitalt via HDMI også, men okei, da vet jeg det!
    Det kan være en fordel å få overført signalet digitalt via HDMI eller DVI, men dette er ikke det samme som oppskalering. Alle DVD-spillere med HDMI og oppskaling kan også settes til å gi ut 576p, altså et progressivt bilde med likt antall bildelinjer som er lagret på platen. Noen kan også gi ut 576i, som er det formatet som ligger på DVD-platen. Dette er en fordel for dem med ekstern videoprosessor, men kan også være greit om en vet at en har TV med bedre signalbehandling enn det som sitter i DVD-spilleren. Dette er dog sjeldnere på dagens TV'er, i hvert fall om en har en grei DVD-spiller.

Det er fast høyde på foten. TV'en kan ikke justeres opp og ned på denne, så da må du eventuelt ha et veggfeste eller plassere center på en annen måte (om denne skulle være for høy og komme opp i bildet altså).

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    276
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker for gode svar her. Da er det bare å begynne å spare!

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    516
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hvis du kan gå opp til 962,- pr mnd så får du skjermen på 24 mndr avbetaling, og totalprisen blir 23570...det er da inkl 45 pr mnd i fakturagebyr, og 495 i etableringsgebyr. ingen nominell rente.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    276
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av veggiss
    hvis du kan gå opp til 962,- pr mnd så får du skjermen på 24 mndr avbetaling, og totalprisen blir 23570...det er da inkl 45 pr mnd i fakturagebyr, og 495 i etableringsgebyr. ingen nominell rente.
    Og hvor er dette?

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    516
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hvis jeg sier det så bryter jeg forumets retningslinjer, så du får nesten finne det ut selv.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    276
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fant ut av det. Glimrende løsning, forresten.

Et spørsmål: Har denne TV'en memorystick inngang?

Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    2,898
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Et spørsmål: Har denne TV'en memorystick inngang?
    Nei, det har den ikke.

Lignende tråder

1. Pioneer forsinker Blu-Ray player
    By Esp1 in forum HD hardware - generelle tråder
    Svar: 3
    Siste melding: 06-15-2006, 17:09
  2. Sony sparker 10 000 og legger ned fabrikker
    By Esp1 in forum Generell video
    Svar: 5
    Siste melding: 09-29-2005, 20:10
  3. Sony May Unite Blu-ray Disc, HD-DVD
    By HighDeff in forum UHD Blu-ray-spillere
    Svar: 7
    Siste melding: 04-01-2005, 14:17
  4. Sony SRX-R110 Kino projektor
    By hamtor in forum Digitale projektorer
    Svar: 2
    Siste melding: 07-12-2004, 13:56
  5. Ny spiller: Sony DVP-NS430 eller Sony DVP-NS730 ?
    By Morty in forum Produkt -og prisjakt Video
    Svar: 4
    Siste melding: 10-13-2003, 08:55

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •