Lcd eller Plasma ?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 8 av 8
    Active Ulven sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    359
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Lcd eller Plasma ?

Har en kompis som vil kjøpe flat tv til 12000.- og helst 42".. Hva anbefales i denne prisklassen og hva er prisene for tiden ?
    Eneste krav han setter er at den må ha dvi inngang (helst da)

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    1,474
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ulven
    Har en kompis som vil kjøpe flat tv til 12000.- og helst 42".. Hva anbefales i denne prisklassen og hva er prisene for tiden ?
    Eneste krav han setter er at den må ha dvi inngang (helst da)
    Best mulig bilde på film => Plasma

Best mulig PC kompatibilitet => LCD

Newcomer nicola sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Cool

jeg tviler på at han vil finne en lcd i den størrelsen til den prisen.Det vil i så fall være altfor dyrt.lcd er foreløpig anbefalt opp til 40",over det er det plasma som gjelder.Men 12000?plasma til den prisen har antagelig en oppløsning på 852-480.og det bør man ikke kjøpe.Det er fremdeles en stund til hdtv tar skikkelig av,men alikevel bør man tenke rett skjermoppløsning allerede nå.Hvis man da ikke vil kjøpe ny tv allerede om et par år.Men du får en 40" sony KDL40S2000 lcd som er bra for ca.18000,eller du kan få en ganske bra HD ready hitachi PD6600 42" plasma til ca.15000.Så er det jo opp til øye som ser.

Intermediate bomholt sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,420
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ikke mange valg i den prisklassen når man skal ha 42". Beste alternativet jeg kommer på er Panasonic PA60. Den er ikke HD-ready, men er HD kompatibel. Den har HDMI (ikke DVI), men det er bare å bruke en HDMI-DVI overgang. Personlig ville jeg heller ha kjøpt en god HD kompatibel skjerm som denne fremfor en dårlig HD-ready skjerm. Oppløsning er ikke alt på en skjerm.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    140
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kompisen din kan jo være heldig og finne noe på tilbud. f.eks. ble Sony 40" LCD solgt veldig billig en stund (12.000) og ble raskt utsolgt. Så kom den igjen på tilbud og ble igjen utsolgt. Den kommer sikkert på tilbud igjen

Her er tråden : http://avforum.no/forum/produkt-og-prisjakt-video/37185-sony-klv-s40a10e-til-13-000-a.html

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    159
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror T2 er inne på noe der gitt. Kommer helt ann på bruksområdet. Ingen av delene er "best".

Active Ulven sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    359
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av proturbo
    Kompisen din kan jo være heldig og finne noe på tilbud. f.eks. ble Sony 40" LCD solgt veldig billig en stund (12.000) og ble raskt utsolgt. Så kom den igjen på tilbud og ble igjen utsolgt. Den kommer sikkert på tilbud igjen

Her er tråden : http://avforum.no/forum/produkt-og-prisjakt-video/37185-sony-klv-s40a10e-til-13-000-a.html

Takker så jo kjekk ut til prisen da

Intermediate Joey1313 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    843
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis du hadde opprettet denne tråden i prissøk kategorien i stedet for en "teknisk" kategori så kunne folk ha gitt deg linker med gode tilbud hos spesifikke butikker. Som det står nå kan man bare gi deg råd i "generelle" termer dersom vi skal unngå å bryte forumets regler. Alternativet er at vi gir moderatorene masse ekstra arbeid og at de redigerer tråden i hjel etterpå.

Spesifikkt kan jeg si noe om Sony'en i tråden, jeg sikret meg en hos Lefdal til den prisen for min bror. Den er for øyeblikket absolutt verdt 12000,- (Ikke at det er særlig sannsynlig at den dukker opp så billig igjen.) Men jeg vil ikke karakterisere det som en god TV etter dagens standard. Sortnivået er forferdelig, så den bør helst ikke brukes i dempet belysning. Skal du ha en brukbar 40" LCD TV så må du opp i 17500,- for en Samsung LE40R7 serie TV. Hvis det ikke er et alternativ pga. pris ville jeg heller kikket på Plasma tror jeg. Gjør et prissøk på LG's 42PM1MA, det er også skrevet en del om den i dette forumet, hvor jeg selv har kommentert den tidligere. Det er til prisen en flott TV, selv om jeg kanskje ikke ga så tydelig utrykk for at det var min mening tidligere.

Ellers er jo denne verdt å vurdere: LINK. Mer TV for pengene er det umulig å få, men den henger ikke så bra på veggen.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •