Panasonic lanserer plasma-serie med 1080P - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 23 av 23
    Moderator HåkonN sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Som Alex sier, er det ikke store forskjellen om man har 720P eller 1080P på en 50". Har sett begge deler, og ved vanlig sitteavstand (2,5m +) er det IMO ganske vanskelig å se forskjell. Ville heller ha lagt vekt på andre kvaliteter, som flyt i bilde, farger, instillingsmuligheter, kontrast, tilkoblingsmuligheter, design, pris, HD Ready etc. Dette med oppløsning har blitt en hype, og det vet produsentene men desverre få forbrukere.

Syntes personlig det er ganske stor forskjell på 42" og 50" (alt er relativt, 100" er selvfølgelig bedre). 42" får jeg null kinofølelse med, mens 50" med normal sitteavstand får jeg i allefall litt kinofølelse. 50" ser også konge ut i stua...

Intermediate bomholt sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,420
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Må si jeg er veldig skeptisk til en skjerm med 1080p oppløsning som også skal brukes til TV. Vil tippe at bildet ikke blir spesielt bra med SD. Sånn sett synes jeg den vanlige oppøsningen som plasmaer har i dag er ideel. Fungerer bra til SD og blir glimrende med HD. Men det mulig jeg tar feil. En skjerm med full oppløsning må nok ha veldig påkostet elektronikk for å gi oppskalering og gode bilder med SD.

Spennende er det uansett at det kommer, men jeg tror det er minst 5 år for tidlig til vanlig TV bruk.

Intermediate DrErling sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    4,087
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av bomholt
    Spennende er det uansett at det kommer, men jeg tror det er minst 5 år for tidlig til vanlig TV bruk.
    Kanskje jeg kan være enig hvis utgangspunktet er vanlig TV bruk, da er 720p adekvat i noen år enda.

Men med utgangspunkt i produkter lansert dette året, og de som kommer i Q1 2007 så synes jeg helt klart at 1080p må sendes gjennom "barnesyken" slik at de er klar til slutten av 2007.

I slutten av 2007 tror jeg det er mange av oss her som koser oss med kilder i 1080p på ett eller annet vis.

DrE

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •