Samsung, vanilla xbox og 720p

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 7 av 7
    Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Samsung, vanilla xbox og 720p

Nå begynner jeg etter et halvt års sparing og vurdering å nærme meg et kjøp. Valget går mot Samsung LE-40R72B, men jeg har et spørsmål til folk som eier denne allerede, eller evt andre som måtte vite.

Jeg har blant annet tenkt å koble TVen til en vanlig xbox (altså ikke 360). For å få 720p skjønner jeg at man for det første må benytte komponentkabel, men også stille xboxen til NTSC-modus. På produktarket til R72 står det at den støtter PAL, SECAM-B/G, D/K, I, I/I, L/L. Men altså ingen ting om NTSC.

Betyr dette at jeg vil slite med å få xboxen min opp i 720p på denne skjermen? Noen som har gjort det jeg beskriver, og kan opplyse meg litt?

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    227
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    NTSC Modus er ikke det bare forsjellen mellom 50 Hz og 60 Hz bilde ???
    Jeg har denne TVen forutenom i blå...

Iallefall du burde Sjekke her:
    http://avforum.no/forum/forumdisplay...prune=-1&f=102

Trur ikke TVen er så mye problem nu trenger du bare å vite hvordan du velger den modusen...

Foresten, kjøp den en 360 også hvist du ikke allerede har d :grin:
    Jeg har desverre feil med min så den er til Reperasjon, jaja, gleder meg til å få den tilbake og gleder meg til å kjøpe Playstation 3 også... det blir digg å spille i HD...

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    92
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vanlig xbox vil hvertfall slite med å spille av 720p video via XBMC. Har prøvd den på en film med 720p komprimert i divx eller xvid og ac3 5.1 lydkodek, det hakket som f... (Den har jo en 700MHz pentium 3 prosessor, så det er kanskje ikke veldig rart.) Trodde ikke at det var noen spill til den som støtter mer enn 576p?

Newcomer
    Medlem siden
    May 2003
    Poster
    59
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Flere sone 1 spill som støtter 720p på den gamle gode xboxen. Soul Calibur, Fifa 06, Fifa Street for å nevne noen.
    Går glatt det i forhold til 720p avi.filer

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    92
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av rikkmund
    Flere sone 1 spill som støtter 720p på den gamle gode xboxen. Soul Calibur, Fifa 06, Fifa Street for å nevne noen.
    Går glatt det i forhold til 720p avi.filer
    Okei, var sikkert dårlig komprimering på den jeg prøvde. Filmen jeg fikk nevnte resultat med var Gladiator, 2x4,7GB avi filer

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av martin0958
    Vanlig xbox vil hvertfall slite med å spille av 720p video via XBMC. Har prøvd den på en film med 720p komprimert i divx eller xvid og ac3 5.1 lydkodek, det hakket som f... (Den har jo en 700MHz pentium 3 prosessor, så det er kanskje ikke veldig rart.) Trodde ikke at det var noen spill til den som støtter mer enn 576p?
    Det er greit nok. Men den klarer å oppskalere DVD, og xbmc vil både se bedre ut i 16:9 og gi en hel del bedre plass til låttitler i 720p. Ellers har jeg testet avspilling av HD-materiale med xbmc allerede, og wmv takler den svært dårlig. Dog så det ut til at en av avi-ene jeg foret den med gikk helt fint (1280x720).
    1080i-materiale var bare helt ute ;-)

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av da_znake
    NTSC Modus er ikke det bare forsjellen mellom 50 Hz og 60 Hz bilde ???
    Jeg har denne TVen forutenom i blå...
    Nei, NTSC er et fargesystem. Men jeg tror jeg har kommet nærmere et svar selv nå. NTSC/PAL/andre vil ikke ha noe å si når TVen fores med SCART RGB/komponent/S-video. Kun i forhold til tuner og antennesignal. Så det ser ut som jeg slipper å bekymre meg.

Noen som kan bekrefte?

Iallefall du burde Sjekke her:
    http://avforum.no/forum/forumdisplay...prune=-1&f=102

Trur ikke TVen er så mye problem nu trenger du bare å vite hvordan du velger den modusen...

Foresten, kjøp den en 360 også hvist du ikke allerede har d :grin:
    Jeg har desverre feil med min så den er til Reperasjon, jaja, gleder meg til å få den tilbake og gleder meg til å kjøpe Playstation 3 også... det blir digg å spille i HD...
    Har allerde klart hvordan jeg skifter modus, så den er også grei. 360 blir det ikke på en god stund, siden jeg stort sett aldri spiller. Kanskje en gang når de blir solgt til skammelig rimelige priser.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •