Skal ha ny TV, trenger tips!

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 7 av 7
    Newcomer Bjørn S. sin avatar
    Medlem siden
    May 2003
    Poster
    185
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Skal ha ny TV, trenger tips!

Har lenge hatt lyst på flat TV, men synes fortsatt bildet er best på CRT. Pris er ikke noe tema, vil bare ha best mulig bilde, både fra DVD og mitt analoge kabel-tv signal. Har eget hjemmekino rom med projektor, så det blir mest vanlig TV-titting her i stua.

Har tittet på Panasonic sin nye Acuity modell og også lurt på Sony's HQ100 modell, men dette er jo store beist. Finnes det enda ikke noe Plasma eller LCD som klarer samme skarphet og gode sortnivå? Det jeg her sett rundt omkring ser ikke bra ut. Skulle gjerne hatt en TV som så litt lekker ut (konefaktor:-)), og da er jo Plasma og LCD bedre egnet, men liker ikke å gå på akkord med billedkvalitet. Noe tips på markedets beste billedkvalitet uansett teknologi?
    B.

Active
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    341
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Beste billedkvalitet får du med vanlige TV'er.
    Men de blir store beist ja...

Av flatskjermer er det plasma som gir det beste bilde i dag.
    Og av plasma skjermer, er de nye modellene til Panasonic og Pioneer veldig bra.
    Du får Panasonic TH-42PA20 med tuner og høytalere for ca.40.000kr, og TH-42PW6 uten tuner og høytalere for 35000kr.

Disse modellene har vært mye omtalt i dette forum, og i utenlandske forum.

Roger

Guru Peakman sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    5,232
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    HQ100 er sikkert en bra TV. Har ikke fått sett den da ingen butikker i Trondheim fører den.

PA20 fra panasonic har god kontrast og sortnivå, men jeg syns det er fryktelig dumt at den kjører grå bakgrunn i 4:3. Tross alt så kan det skape innbrenning, siden 80% av TV sendingene sendes i 4:3

Har hørt om folk som har opplevd dette på Samsung som gjør det samme.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei, har samme problemet selv, og har hatt det et par måneder. I siste nummer av What HiFi går de gjennom endel plasmaskjermer
    og der er det vel (om jeg husker rett) Pioneer PDP-434 HDE som vinner. Den skjermen tar over etter 433 HDE (som vel koster ca. 60K
    her i landet). Sikkert en bra skjerm, men i tillegg til prisen er den nok fortsatt dårligere til vanlig TV enn de gamle gode billedrørene.

Men ta gjerne en kikk på den, frykter allikvel at dersom du skal handle
    før iallefall neste jul er nok CRT TV'e det du ender opp med. Og da
    er jo de to du i utgangspunktet nevner gode alternativ, evt. har jo Loewe
    en 40 tommer CRT skjerm dersom du vil ha noe enda større (men er ikke sikker på hvor bra denne er faktisk, da jeg ikke har sett den)

Selv har jeg nå nesten 100% sikkert :-) bestemt meg for Panasonic TX36PD30, men da er problemet mitt blitt TV-bord/stereo benk,
    e.g. TV'en veier over 80 kg og er ca 90 bred og 60 dyb, så om noen vet om noen brukbare benker i denne dimensjonen eller bredere
    som tåler 100kg + så hadde det vært fint om de sa ifra! ("originalebordet" som kan bestilles med TV'en er ikke aktuelt)

7r

Intermediate Frorrari sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    560
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har nettopp kjøpt meg "ny" TV og etter å ha sett på litt forskjellig gikk jeg for Loewe. Det ga helt klart best bilde i den prisklassen jeg var interessert i.

Endte opp på en brukt Loewe Vitros 32 og bildet er ikke like godt som på de dyreste, men det er ekstremt bra og jeg er veldig fornøyd. Det er utrolig bra detaljnivå og dybdefølelsen er eksepsjonelt...

Du bør se nærmere på Loewe i hvert fall, men er ikke sikkert det passer ditt behov.

Intermediate Evolved sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    772
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    HiFi Klubben har jo noen alvorlige tilbud på Loewe tv`er nå om dagen også, et kupp der er nok mulig!

Newcomer Bjørn S. sin avatar
    Medlem siden
    May 2003
    Poster
    185
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei!

Takk for tips så langt. Jeg har i helgen testet en Panasonic 32" PD30 Acuity(CRT) og en Philips 30" PF9975 (LCD). Pana'en var OK, men falt igjennom på billedprosessering - klarte ikke rette linjer særlig bra uansett om man kjørte 100Hz eller linjedobling. Kjørte inn progressivt komponent signal fra en DVD med Farodja chip og da så ting meget bra ut.

Phillipsen hadde et skarpt og klart bilde, men skjemmende mosquito effekt gjorde at valget heller ikke falt på den. Denne effekten sees best mot en himmel, med eller uten skyer, da ser det ut som det er fullt av insekter der. Dette kunne også sees i ansikt på folk, men mindre tydlelig der. Det tok tid før jeg oppdaget dette og lenge følte jeg at tross et litt svakt sortnivå, så kunne denne passert nåløyet.

Får ta å sjekke ut Loewe, så får vi se om vi kommer noe lengre med den. Plasmaene jeg har sett så langt, har alt for soft bilde. Har ikke sett Panasonic's modeller enda, så kanskje?

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •