Nytt og Flatt

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 3 av 3

Tråd: Nytt og Flatt

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Nytt og Flatt

Halloen, jeg er ny her og trenger noen råd om flat-tv.
    Jeg har vært å tittet på diverse LCD og plasma. I helgen endte det med at jeg kjøpte en 37" Amoi LCD, men nå ser det ut til at jeg bytter denne inn på Elkjøps 30 dagers bytterett. Amoi skjermen har et lekkert design, men den gir rett og slett alt for mye speilbilde i skjermen (pga. glassplate på front) + har for dårlig kvalitet i mørke partier. Ser mest TV, Film og har pr. idag ikke tenkt å koble data/gamekonsoll på TV. Mulig at jeg kjøper xBox eller Playstation når barna blir litt større, men per idag ikke. Jeg har forstått at kanskje Plasma vil passe bedre enn LCD for mitt bruk???
    Det er ca 3 meter fra tv til sofa. TV bør helst være i sort (pianolakk) da mitt sorround er i sort pianolakk. Jeg har idag tatt meg en ny runde og sett på mest plasma, og komme frem til disse alternativene:
    1. LG 42PC1R
    2. Hitachi 42PD6600
    3. Hitachi 37LD6600 (37" LCD)
    4. Beholde 37" Amoi...

Siden jeg er ganske så ny i den flate verden, setter jeg pris på tips og råd fra dere med peiling.... Budsjettet er rundt 18 store.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

42 LG Plasma

Ingen som svarte meg på innlegget, men det endte med at jeg handlet LG 42PC1R Plasma på Expert. Sålangt må jeg si jeg er storfornøyd. Kjører Canal Digital, og det blir veldig greie bilder selv med en standard Scart kabel. Fra Pioneer DVD spiller har jeg prøvd både med scart og Komponent. Komponent blir veldig skarpt og fint, så dette lover bra. Ellers ser det også veldig bra ut mht. sortnivå. Prøvde en Amoi 37" LCD som jeg ikke var fornøyd med, selv med komponent, ble dårlig overgang fra sort i forhold til LG plasma ihvertfall, samt veldig reflekser i skjermen på Amoi.

Har jeg mye å tjene på å kjøpe en dyrere scart-kabel til bruk mellom tv og satelitt-tuner?

Kjøpte også en LG RH188 opptaker, noen som har erfaringer med denne?

Newcomer 123sub sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Bassmann
    Ingen som svarte meg på innlegget, men det endte med at jeg handlet LG 42PC1R Plasma på Expert. Sålangt må jeg si jeg er storfornøyd. Kjører Canal Digital, og det blir veldig greie bilder selv med en standard Scart kabel. Fra Pioneer DVD spiller har jeg prøvd både med scart og Komponent. Komponent blir veldig skarpt og fint, så dette lover bra. Ellers ser det også veldig bra ut mht. sortnivå. Prøvde en Amoi 37" LCD som jeg ikke var fornøyd med, selv med komponent, ble dårlig overgang fra sort i forhold til LG plasma ihvertfall, samt veldig reflekser i skjermen på Amoi.

Har jeg mye å tjene på å kjøpe en dyrere scart-kabel til bruk mellom tv og satelitt-tuner?

Kjøpte også en LG RH188 opptaker, noen som har erfaringer med denne?
    Madamen i huset bryr seg overhodet ikke om brunevarer, og så lenge det er en form for lyd&bilde så er hun fornøyd.Men når jeg byttet fra "Byggmix"scartkabler til et 2 sifret beløp til Monster3 (kjøpt på eBay pga høy pris i Norge), så kommenterte hun flere ganger det samme som jeg så, bildet var mye bedre. (Gode kabler virker bedre jo bedre utstyret det skal brukes til er)

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •