Kalde føtter etter kjøp av plasma tv

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 10 av 10
    Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    10
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Kalde føtter etter kjøp av plasma tv

Som topicen sier. Jeg kjøpte en Panasonic TH42PV60E på elkjøp når de var på tilbud til 16995,-. Er i utgangspunktet strålende fornøyd med tv'n, men jeg kjøpte den først og fremst for å se tv og spille konsoll (X360) på. Har lest en del om denne tv'n og ser at det er delte meninger om innbrenningsfaren o.l, men jeg velger å satse på lcd i stedenfor siden jeg da forhåpentligvis slipper den problemstillingen i og med at det blir en del spilling på tv'n.

Spørsmålet er da om dere har noe forslag til kjøp av LCD i 17000,- klassen (har allerede kjøper på plasmaen og får igjen det jeg ga for den).Skulle jo gjerne hatt 42", men det tror jeg blir vanskelig, men minimum 37", helst 40".Må ha VGA, HDMI og Komponent innganger.Noen forslag?

På forhånd takk.

Expert AndreWerdenskrieg sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,368
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvorfor i all verden vil du ha en annen TV hvis du er strålende fornøyd med den du har? Og hvis du ikke har hatt noen problemer med den? Jeg tror ikke du finner noen LCD som behandler TV-signalet så bra som denne TV'en.

Edit:
    Bruk søkefunksjonen så finner du massevis av tråder med info om TV'er.
    XTZ 99.26 | Yamaha CX-A5000 | 4 x SEAS L26ROY | Aoda MA-600 | Oppo | Marantz MM8003 | Antimode | LG 65"

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    10
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AndreWerdenskrieg
    Hvorfor i all verden vil du ha en annen TV hvis du er strålende fornøyd med den du har? Og hvis du ikke har hatt noen problemer med den? Jeg tror ikke du finner noen LCD som behandler TV-signalet så bra som denne TV'en.

Edit:
    Bruk søkefunksjonen så finner du massevis av tråder med info om TV'er.
    Nja, det var jo som jeg sa for mest å slippe tenke på innbrennings problematikken i det hele tatt.Gidder ikke sitte å spille konsoll og samtidig være redd for at det kan skje, er det jeg gjør nå, og da er kosen ved det hele borte, enkelt og greit.

Har søkt litt om lcd på forumet, men får vel søke mer da.

Newcomer Kimskey sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    150
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    På denne tv'n er innbrenningsfaren tilnærmet null da, kjør med lav lysstyrke\kontrast de første ukene og ikke tenk over det i det hele tatt!
    Hadde aldri byttet tv hadde jeg vært deg

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,566
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis det kun er for innbrenningens skyld tror jeg ikke det er nødvendig å bytte det ut i et LCD. Jeg spiller selv 1-4 timer lange sesjoner på mitt PV60 uten at jeg har sett noe mere enn retention som forsvinner i løpet av 1 minutt

Expert Pogwaq sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    5,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg spiller ikke så ofte, men når jeg først gjør det blir det gjerne hele natta...null problemer med min PA50.

Moderator HåkonN sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser ikke på burn in som noe problem på nyere plasma lenger. Vis aktsomhet de første 200 timene, og ikke sett på skyhøye kontrastinstillinger. Min Pioneer 506 brukes for alt den er verdt, og står ofte lange kvelder med bare et mediacenter bilde eller internet explorer. Som nevnt ovenfor, må man regne med litt redention men det er neppe noe problem.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    24
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ball3
    Som topicen sier. Jeg kjøpte en Panasonic TH42PV60E på elkjøp når de var på tilbud til 16995,-. Er i utgangspunktet strålende fornøyd med tv'n, men jeg kjøpte den først og fremst for å se tv og spille konsoll (X360) på. Har lest en del om denne tv'n og ser at det er delte meninger om innbrenningsfaren o.l, men jeg velger å satse på lcd i stedenfor siden jeg da forhåpentligvis slipper den problemstillingen i og med at det blir en del spilling på tv'n.
    SKulle du finne på å bytte ut PV60'n, så send meg en mail. Jeg er i markedet for en sånn. Gjerne brukt.

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    676
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kimskey
    På denne tv'n er innbrenningsfaren tilnærmet null da, kjør med lav lysstyrke\kontrast de første ukene og ikke tenk over det i det hele tatt!
    Hadde aldri byttet tv hadde jeg vært deg
    Vet om noen som fikk en pen innbrenning av bilde etter ca time med stillestående bilde på normal modus

Newcomer stearic sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    260
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva kan gjøres med en innbrenning ? Jeg går ut i fra at det ikke er noe man kan ta på garantien da det selvforskyldt, men ville en reparasjon av dette være nesten like dyrt som TV'en da eller ?

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •