Samsung 46" VS Sony 46" !!!!!

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 22
    Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    33
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Samsung 46" VS Sony 46" !!!!!

Hei !

Som så mange andre personer her inne sliter jeg med å velge meg TV. Har funnet ut at 50" blir litt stort så jeg går for 46". Jeg har klart å ned til 2 forskjellige TVer og lurer derfor på hvilken som er best. Sony koster noen lapper mere enn samsungen som ligger på 26000,- hos siba nå. Begge LCD skjermene er lekre synes jeg og det hadde vært fint med noen seriøse innspill ang problemet mitt.

Lurer også litt på om jeg skal vente på Sony 46" i X-serien da den kjører i enda høyere oppløsning. Koster 41000,- nå som er litt i det dyreste laget for meg.

Takker for svar

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2004
    Poster
    11
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Samsung 46"

Jeg har hatt Samsung LE46M51B siden påske og er meget fornøyd. Bruker den med UPC dekoder, DVD og Xbox via component og PC via VGA, fungerer utmerket til alt. Som med de fleste LCD TV'er er sortnivået variabelt, men bra nok til at man ikke irriterer seg over det. Sinnsykt bra bilde på HD fra PCen, så den vil være suveren når HD TV kommer om noen år. Lyden er også bra til å være innebygd. Merker ikke noe slep eller utflytende farger på f.eks. fotballkamper, og mørke filmer funker mye bedre en forventet. Hadde en philips 50" plasma (7320 modellen) i en uke før denne, og samsungen er utrolig mye bedre. Har ikke sett Sony sin, men syns Samsung er mye for penga (25690 hos euronics). PS. Samsung har en full HD 46" også hvis du vil bruke masse penger

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    33
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som finner Sony LCDen til billigere enn 28000,- hos stretto.no ?
    da tenker jeg V-serien altså.
    litt nysgjerrig på denne LCD
    Håper noen har noen linker til tester etter personlige erfaringer også !

takker !

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    33
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    er forøvrig ute etter en lcd skjerm på over 42" som skal brukes til vanlig tv-titting, xbox 360 og PC. I prisklassen opp til 30000,-
    Et forferdelig slit å finne seg en LCD synes jeg, men har hengt meg litt opp i 46" til samsung og sony

skal handle om ca 3 uker, men kan vente hvis det skjer noe bra i tiden fremover.

Takker for alle svar å trenger sårt hjelp

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    149
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg kan bare si at sony sin nye x serie er helt klart det beste jeg har sett av lcd og plasma.
    Meget bra på vanlige tvsignaler. Utrolig bra hvis du har en hd kilde.
    Før hadde jeg en pioneer xde, og sonyen banker pioneeren på alt.
    Planen var å kjøpe en tv til soveromet, men det blei å kjøpe en sony x2000 til stua, og sette pioneeren på soveromet. Så helt klart hvis du vil ha en tv som tar alt, så ville jeg kjøpt sonyen.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Lcd eller Plasma

Jøss da vil ha en Kul tv
    helst ikke over 20 høvdinger
    hadde tenkt med noe fra 37 eller 42
    SKal bruke tveen til FØlgende
    Game 360 , xbox ps2 og gc dreamcast Dvd og Tv har digital Dekoder et must det
    trenger hjelp Likte Samsung tveen ser så kule ut på Reklamen, er det like pene som de viser der?
    vil ha mange inspill om saken..

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    33
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    X-serien er den jeg har mest lyst på ja, men den koster jo flesk også da.
    Tenkte mere på erfaringer om V-serien jeg. Disse ligger på rundt 28000,- for en 46"

Noen må da vel ha erfaring med denne skjermen ?

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Wink Lcd tv SAMSUNG LE-40M51B LCD TV

LCD TV har ikke nevt no type og modell, fra forrige innlegg
    vil bare ha noe bra jeg

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    17
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Kdl-46v2000

Konge tv! Jeg har ikke sett x modellen enda, men sammenlignet med min Le-46m51 er det nesten tragisk. Sony overkjører Samsungen. Den nye serien til Sony er rå. Anbefaler deg 46v2000 på det varmeste.:-D

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    1,474
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Universe
    Konge tv! Jeg har ikke sett x modellen enda, men sammenlignet med min Le-46m51 er det nesten tragisk. Sony overkjører Samsungen. Den nye serien til Sony er rå. Anbefaler deg 46v2000 på det varmeste.:-D
    Hvordan fungerer den med PC over DVI / HDMI?

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2006
    Sted
    Kristiansand
    Poster
    100
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

46v2000

Sitat Opprinnelig postet av Universe
    Konge tv! Jeg har ikke sett x modellen enda, men sammenlignet med min Le-46m51 er det nesten tragisk. Sony overkjører Samsungen. Den nye serien til Sony er rå. Anbefaler deg 46v2000 på det varmeste.
    Jeg hadde tidligere nesten bestemt meg for le-46m51, men etter å ha lest dette ble jeg veldig nysgjerrig på 46v2000. Leste også tidligere at den nye V-serien til Sony har fått mye skryt i lyd og bilde. Etter å ha sjekket noen nettbutikker for å finne ut hvor mye denne skjermen ligger på ble jeg derimot en smule forvirret! Kan noen si hva som er forskjellen på disse to skjermene:

http://www.amentio.no/PartDetail.asp...0;c:36211;r:pg (28 668,-)
    http://www.amentio.no/PartDetail.asp...7;c:36211;r:pg (37 233,-)

Begge ser ut til å hete SONY KDL-46V2000AEP, men i en parantes mangler den ene AEP-betegnelsen. Jeg så også at det var flere andre nettbutikker som hadde noen tilsvarende modeller, men med mindre forskjell i pris.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    102
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Samsung

Hei,

Jeg har den 46 tommer Samsungen. Flott bilde på TV og DVD. Med HD blir det hjerteknuse bilder

Eneste jeg har å "klage på" er litt dårlig sortnivå. (men thats life med LCD)

Byttet den ut med en 2,5 år gammel 42 tommer Samsung Plasma. Gruser den på alle områder, selv contrast/sortnivå.

Dessuten, kjøper du logitech fjernkontroll kan du kontrollere alle inputs direkte. Det kan man ikke med den kontrollen som følger med

Erik

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    71
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dei omtalane eg har sett av V2000-TVane til Sony har vore veldig positive. Eg hadde nesten bestemt meg for å kjøpe 40V2000 i går...no er eg litt i tvil om eg skal velge den eller ein plasma (spesifikt ein LG 42PC1RR).

Her er dei omtalane eg har sett so langt:
    Dagbladet/Hjemmekino (6/6)
    TrustedReviews (9/10)
    DVD Times ("a BRAVIA LCD that's worth cheering about")

Kay

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2006
    Sted
    Kristiansand
    Poster
    100
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    For en som ikke har hatt noe peiling på flatskjermer fra før er det jammen nok å sette seg inn i. Har selv vekslet mye frem og tilbake mellom plasma og lcd, men tror jeg har bestemt meg for en lcd-skjerm nå. Dette mye pga at jeg gjerne vil "investere" i en ps3 når den tid kommer, men også pga mange fine ord om lcd.

Skulle fortsatt gjerne likt å visst hva forskjellen mellom disse to skjermene er:

SONY KDL-46V2000AEP 46IN LCD-TV 16:9 1000:1 480CD/M2 IN (KDL-46V2000) - http://www.stretto.no/PartDetail.asp...920667;c:36211

SONY KDL-46V2000AEP 46IN LCD-TV 16:9 1000:1 480CD/M2 IN (KDL46V2000AEP) - http://www.stretto.no/PartDetail.asp...936730;c:36211

Tror det er skjerm nr 2 jeg er ute etter, selv om jeg ikke helt vet hva som skiller disse (annet enn utseende). Håper jeg får spinket og spart nok til å slå til på en 46v2000, satser på det går greit så lenge bilen min ikke slår seg helt vrang under eu-kontrollen

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    1,474
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Støtter disse nye Sony modellene å kjøre PC med 1360 x 768 over DVI / HDMI? Sony har ofte vært elendig på dette og har derfor vært utelukket for meg.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    71
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tja, i følgje omtalen på DVD Times støttar dei i alle fall 1360x768 over VGA. DVI trur eg ikkje dei har, HDMI veit eg ikkje kva støttar.

Kay

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    1,474
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av KayAU
    Tja, i følgje omtalen på DVD Times støttar dei i alle fall 1360x768 over VGA. DVI trur eg ikkje dei har, HDMI veit eg ikkje kva støttar.

Kay
    VGA er ikke aktuelt for meg. DVI eller HDMI må det være.

Newcomer Ole Kristian sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    20
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg vurderte lenge samsung, men synes den har et litt plastikk utseende - smak og behag, men valget falt på sony 40v2000. 46v ble også vurdert, men jeg synes bildet blir for kornete og oppløsningen for lav i denne størrelsen. Da ville jeg i så fall valgt X serien, men den ble for dyr for meg i 46". Egentlig glad det ikke ble 46" da 40 tommeren min ser veldig mye større ut i stua mi enn den så ut i butikken. Kjøpte den for 23' på sony sjappa på Karl Johan, de garanterte også utbytte hvis det skulle være pixelfeil (noe de ikke hadde opplevd, men som det faktisk står i manualen at er "ikke en feil"...). Veldig fornøyd, har ikke prøvd dvi via HDMI, men vga funker glimrende!

- Ole Kristian

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    17
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dersom dere lurer på hva de siste bokstavene i modellbetegnelsen betyr, er det som regel samme skjerm, men små fargenyanser på de forskjellige modellen kan variere. ofte er en modell bestilt til en Stor europeisk kjede, og får derfor et litt annet navn. 40v2000 er bare 40v2000. Her i Norge heter den kdl-40v2000e e står for Europa.

Intermediate Spectre sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    938
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av T 2
    Støtter disse nye Sony modellene å kjøre PC med 1360 x 768 over DVI / HDMI? Sony har ofte vært elendig på dette og har derfor vært utelukket for meg.
    Etter det jeg har lest på andre forum så takler den 1360x768 kun på vga inngangen. En kan visst ikke få 1:1 pikselmapping på HDMI inngangen.

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •