Er det dvd spilleren som er flaskehalsen?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 6 av 6
    Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Er det dvd spilleren som er flaskehalsen?

Har en cambridge dvd 77 og en hyundai q321 imagequest som jeg kjører prog.scan via komp.kabel. Og da får jeg bare 576p på den. Er det da dvd spilleren som er flaskehalsen, så jeg må skaffe en ny dvd spiller som oppskalerer? eller er det andre muligheter.

Ser ikke bort ifra at det blir en oppo spiller snart, hvordan er lydkvaliteten på denne?

Intermediate gonigogo sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    2,253
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror ikke dvd77 oppskalerer noe fra 576p, så her må nok skjermen gjøre resten til 768p som skjermen din har.
    Når det gjelder oppo'n er det skrevet i lange og brede om den her på forumet, så bare søk litt på http://avforum.no/forum/uhd-blu-ray-spillere.html

Intermediate John P. sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    1,753
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    DVD (PAL) er bare 576i / 576p, uansett. Oppskalering har du allerede i TVen, da den må oppskalere til 1366x768 som er skjermens oppløsning. Men oppskalering legger ikke til nye detaljer som ikke allerede er i kilden. Det blir ikke 'ekte HD' ut av det.

Men man kan få bedre bilde fra en oppskalerende DVD-spiller, men da må oppskaleringen i DVD-spilleren være bedre enn den som sitter i TVen.

Men selv da må skjermen gjøre om fra 720p til 1366x768 (evt. ned fra 1080i dersom du velger å sende ut det).

Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmm.noen tips om hvor det kan ligge i innstillingene til tv'n?eneste jeg kan komme på ang spilleren er at jeg har satt dn på wide.hehe.

Intermediate John P. sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    1,753
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    OK - nå har du 'lost me' fullstendig her. Kan du forklare hva du mener, eller rettere sagt hvordan det ser ut?

Mener du at bildet fra DVD-spilleren ikke fyller skjermen horisontalt, og at du har to sorte striper på sidene? I så fall er vel DVD-spilleren satt til 4:3 i menyen. Sett DVD-spilleren til 16:9 og TVen til Wide e.l., så skal det vel ordne seg.
    Dersom det er sorte striper oppe og nede på enkelte filmer, er det fordi de er spillt inn i et bredere format enn 1.78:1 16:9, og dermed vil det være sorte striper oppe og nede uansett (med mindre du zoomer inn bildet).

Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det var jeg som rotet, beklager

Men satt å så eurotrip i går, og merket meg plutselig at himmelen og lignende scenarioer var litt knudrete og urolig svartprikkete, er det komp.kabelen og prog.scan som gjør det? er jo en kabel til 100,- test kabel og selv om bildet ikke var så bra med scart syns jeg ikke huske at jeg hadde noen slike uroligheter.

Men er det mye som står på cambridgen akkurat nå? blir mer og mer kresen på bildet, så jeg spekulerer på om den kanskje får fyken snart. Vil det lønne seg ? eller må jeg opp i voldsomme prisklasse for at det vil bli slik jeg vil

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •