Reparasjoner. Kontakte forhandler eller produsent ?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 7 av 7
    Newcomer stearic sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    260
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Reparasjoner. Kontakte forhandler eller produsent ?

Hei!
    Bare et par kjappe spørsmål.

1. Jeg går ut i fra at hvis jeg kjøper en plasmaTV som tar kvelden henvender jeg meg direkte til forhandler ?
    2. Har noen peiling på hvor Panasonic sitt serviceverksted er ? Evt. navnet på firmaet som kan ta garantireparasjoner på panasonic plasma tv'er.

Jeg har ingen artig historie å fortelle om en defekt plasmatv hvis noen håpet på det, men planen er å kjøpe PV60 (men det ser ikke ut som Elkjøp selger disse lenger. Kun PV62)

Intermediate John P. sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    1,753
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg kjøpte ny Sony TV for ca. en måned siden, og måtte nå levere den inn til reparasjon/service.

Siden jeg tenkte som så at dersom jeg leverer den til SmartClub som var stedet jeg kjøpte den, ville jo de uansett bare sende den videre til Sony for service, og så tilbake til SmartClub igjen. Så for å spare tid og tull, spurte jeg Sony serviceverksted direkte, og det var bare å komme med TVen. Så kom det en kar i hvit varebil og hentet den på døra (fordi jeg ikke har stor nok bil selv).

Nå har jeg riktignok ikke hørt noe fra dem siden, selv om jeg har mailet dem for å få bekreftelse og servicenummer, så det kan godt tenkes at jeg ga bort TVen til en villt fremmed som nå har ny TV, men.....

Når det gjelder Panasonic: [LINK]

Utrolig hva man finner på internett.

Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    260
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av John P.
    Når det gjelder Panasonic: [LINK]

Utrolig hva man finner på internett.
    Der var linken jeg leita etter ja Mulig jeg er dårlig i å leite opp info på nett Men takk skal du ha!
    Ser ut som nærmeste serviceverksted for Plasma er i Oslo. Jeg overlever en tur på 1 time for å spare noen dager i postgang ved en eventuell feil.

Expert AndreWerdenskrieg sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,368
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av stearic
    ...planen er å kjøpe PV60 (men det ser ikke ut som Elkjøp selger disse lenger. Kun PV62)
    PV62 er PV60 med bordstativ.
    XTZ 99.26 | Yamaha CX-A5000 | 4 x SEAS L26ROY | Aoda MA-600 | Oppo | Marantz MM8003 | Antimode | LG 65"

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    516
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    strax reparerer panasonic hvertfall. ikke la deg lure av navnet dog...er ikke mye som skjer straks når strax er innblandet

Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    260
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AndreWerdenskrieg
    PV62 er PV60 med bordstativ.
    Klar over det, men rimelig uaktuelt å betalte 1500 kr mer for en fot til denne når jeg allerede har et veggfeste til den i boks

Newcomer Crazysteps sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    175
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av stearic
    1. Jeg går ut i fra at hvis jeg kjøper en plasmaTV som tar kvelden henvender jeg meg direkte til forhandler ?
    Jepp, vet det er (u)lovlig sent, men som en opplysning kan jeg legge til at siden den nye forbrukerkjøpsloven tredde i kraft i juli 2002 er det opp til forbrukeren (deg) å velge om du ønsker å reklamere til selger eller et av leddene før selger (grossist, produsent osv).

Dette er ment som en forenkling for de som skal kjøpe seg et produkt og enten er usikre på om selger er seriøs eller i de tilfellene selger har gått konkurs/lagt ned driften osv.

Eksempel:
    Du kjøper en Sony TV på Elkjøp. TV'en går istykker innenfor de fem første åra av sin levetid og feilen beror seg på en iboende svakhet ved kjøpstidspunktet (produksjonsfeil).

I dette tilfellet kan du gjerne sende en reklamasjon direkte til Sony om du ønsker det. Vil du heller ta det opp med butikken, så har du mulighet til det også.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •