Beste 26" LCD, trenger anbefalinger!

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 7 av 7
    Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    17
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Beste 26" LCD, trenger anbefalinger!

Hei,

Finner lite info/erfaringer av mindre TVer Så fint hvis noen kan hjelpe meg...

Har lest rundt på dette forumet og på meget andre sider om HD TV teknologier, modeller osv. Tenkte jeg skulle kjøpe meg en 26" LCD i desember men har enda ikke klart å slå meg ned på noe.. Dette er mitt bruk/krav:

- Skal brukes på en liten hybel derfor max 26", samtt at jeg ikke liker spille skytespill o.l. på store skjermer, da mister jeg oversikten.
    - Skal brukes til XBOX 360, derfor er jeg opptatt av dette med lave responstider i raske spill, VIKTIG!!!
    - Max 18000, - kr
    - Skal brukes etterhvert til HD TV sendinger overkabel/satellitt/digitalt bakke nett
    - HD DVD/ blue ray (lite)

Men hovedgrunnen til at jeg kjøper TV er altså xbox 360 spilling.

Grunnen til at jeg enda ikke har klart å bestemme meg for en TV er at man stadig leser om SED og en ny LCD teknologi som visstnok skal forbedre svartnivå og responstider kraftig.. Nå har det seg sånn at jeg er klar over at det ALLTid vil komme noe bedre og kraftigere neste måned for samme pris, men siden jeg uansett har ventet i 7 mnder lurer jeg på:
    - Hva vet man om kommende LCD panel som kommer i løpet av 3 og 4. kvartal 2006? Er dette verdt og vente på siden jeg ikke ABSOLUTT må ha TVen NÅ (skal blandt annet på en lang ferie i august)
    - Hva skjer på litt lengre sikt? SED ikke før i slutten av 2007? Ny LCD teknologi når?

Spørsmål:
    1) skal jeg kjøpe I dag hvordan 26" kjøper jeg til det bruket jeg har nevnt
    2) Hvilken modeller skal jeg eventuelt vente på utover høsten/vinteren?

Hva anbefaler dere eksperter? Hjelp meg å ta en avgjørelse!!

På forhånd takk!

Produsent rep. pstraums sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    310
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    18000 for en 26" TV ??? er du gæærn ? Det finnes sikkert 26" TV til den prisen, men ikke (x)uck om de er verdt pengene! ... Ta en titt på de råeste 26 tommerne til LG, Samsung og Pana (ikke de som selges til 50 kroner på internett)! (og vent gjerne et par mnd), det skjer alltid spennede ting i juli/aug.... men har du hastverk, så blir du VELDIG fornøyd med det beste de har å tilby pr. i dag! (spes. i 26" størrelse) en av de bedre 26" hd lcd tv er abstrakt BRA med xbox 360! (in all fairness.. med xbox 360 hd ser en helt ordinær billig kjingkjong lcd ganske bra ut oxo ) men skal du kjøre hd-tv, vanlig tv / kabel / satellitt, så gå litt lenger opp i prisklasse .. Det er ikke BARE merkenavnet du betaler for

Kommentar: når du først har så romslig budsjett ... er VIRKELIG hybelen så liten at du ikke kan leve med en 32" ? for 18000 spenn så får du det beste av hva lcd tech kan tilby i dag også i 32" størrelse (snart oxo i 40") ! anbefaler deg (hvis det VIRKELIG er for svært) å gå litt ned i pris og sjekke ut hva som finnes... hvis du er bekymret for responstider, så kan fnac.fr tilby (objektive eller ikke) målinger på responstid for MASSE lcd modeller (de er HELT sikkert mer objektive enn fabrikantenes egne målinger) nb: fnac er en enorm fransk kjede, som sikkert har mer lyst å selge visse merker enn andre, men det er iallefall interessant å se deres målinger (og du kan oversette fra fransk til engelsk på altavista) - - - (i mangel på andre objektive alternativer (hint til Lyd & Bilde og DVD & Hjemmekino ! KJØP INN UTSTYR OG MÅL DETTE OBJEKTIVT FOR OSS !! Hvor dyrt kan det være ? dere syter over at det ikke er mulig å stole på fabrikantenes målinger ..... hvor vanskelig kan det være å måle ??? hvis dere skaffer utstyr for å gjøre dette, så blir dere nordens feteste A/V magazine, og jeg skal love dere at dere får MASSE web-hits fra resten av europa oxo !) )

http://www.fnac.net/telecharg/dossie...ts_ete2006.pdf

oversettelse : http://babelfish.altavista.com/

(og har du lyst på TV, *GLEM* annen tech enn lcd/pdp for now... det kommer altid forslag om nye og bedre teknologier... LED / SED / og snart noe annet.. det er LENGE siden man begynte å snakke om led.. og enda har vi ingen EKTE led TV i norge... (bare noen kvasiløsninger som ikke fungerer nevneverdig bedre enn vanlig BRA lcd) ... ER du veldig bekymret for dette, IKKE bruk 18 laken på en 26 tommer! du får bra ytelse for halvparten og kan spare andre halvparten til en større tv senere ! (for det får du bruk for... ingen filmentusiaster kan leve med 26" som hovedskjerm veldig lenge (mm den er 1m fra gostolen))

btw: HAR du spillt skytespill i HD oppløsning på xbox 360 på en HD 32" ? Du skal sitte ganske nær for ikke å se hele skjermen selv på en 32"

Sitat Opprinnelig postet av tjkhulen
    Hei,

Finner lite info/erfaringer av mindre TVer Så fint hvis noen kan hjelpe meg...

Har lest rundt på dette forumet og på meget andre sider om HD TV teknologier, modeller osv. Tenkte jeg skulle kjøpe meg en 26" LCD i desember men har enda ikke klart å slå meg ned på noe.. Dette er mitt bruk/krav:

- Skal brukes på en liten hybel derfor max 26", samtt at jeg ikke liker spille skytespill o.l. på store skjermer, da mister jeg oversikten.
    - Skal brukes til XBOX 360, derfor er jeg opptatt av dette med lave responstider i raske spill, VIKTIG!!!
    - Max 18000, - kr
    - Skal brukes etterhvert til HD TV sendinger overkabel/satellitt/digitalt bakke nett
    - HD DVD/ blue ray (lite)

Men hovedgrunnen til at jeg kjøper TV er altså xbox 360 spilling.

Grunnen til at jeg enda ikke har klart å bestemme meg for en TV er at man stadig leser om SED og en ny LCD teknologi som visstnok skal forbedre svartnivå og responstider kraftig.. Nå har det seg sånn at jeg er klar over at det ALLTid vil komme noe bedre og kraftigere neste måned for samme pris, men siden jeg uansett har ventet i 7 mnder lurer jeg på:
    - Hva vet man om kommende LCD panel som kommer i løpet av 3 og 4. kvartal 2006? Er dette verdt og vente på siden jeg ikke ABSOLUTT må ha TVen NÅ (skal blandt annet på en lang ferie i august)
    - Hva skjer på litt lengre sikt? SED ikke før i slutten av 2007? Ny LCD teknologi når?

Spørsmål:
    1) skal jeg kjøpe I dag hvordan 26" kjøper jeg til det bruket jeg har nevnt
    2) Hvilken modeller skal jeg eventuelt vente på utover høsten/vinteren?

Hva anbefaler dere eksperter? Hjelp meg å ta en avgjørelse!!

På forhånd takk!

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    17
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    takk for et oppklarende svar!

Sjekka ut samsung sin produktside her: http://www.samsung.com/no/products/tv/lcdtv/index.asp

er er det sånn at LE-32m61B er toppmodellen deres nå? Skal Kanskje vurdere en 32 tommer.. er denne da et godt valg? Ser at LE-26M51B "stopper" på 51B, er det slik at de mindre TVene ikke får toppmodellen ? eller går dette mest på design o.l.? hva er forskjellen mellom disse to TVene bortsett fra størrelsen? rent praktisk, ser at kontrast forskjellen er 5000:1 mot 3000:1 hvordan ser man forskjellen i bilde kvalitet mellom disse?

Du sier at det alltid kommer noe snacks i juli/august er noe kjent om f.eks. kommende samsung 26-32" modeller? Hva vil forbedringene eventuelt være ?

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    310
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå jobber jeg ikke i Samsung lenger, så jeg er ikke så oppdatert som jeg var for etpar mnd siden, men det kommer nok en 26" (sansynligvis flere) med minst 5000:1, kanskje mer.. men når det er sagt.. GODT mulig du ikke ser noen forskjell ! en le26/32m51 f.eks. er en av mine absolutte favoritter (og ikke bare p.g.a. teknikken, en le26r41/51 er samme tech, bare i annen design)...

HD tv/gaming på en bra 26" blir bare LEKKERT rett og slett .. så små størrelser er ikke så sensitive som større apparat (var på forspiel hos en kompis for et par uker siden, og han kjøpte den billigste lcd tv`en elkjøp kunne skaffe han i 26", og med xbox360hd var det PENT (spes. etter jeg fortalte ham at han måtte si fra at xboxen skulle sende mer enn 480 linjer ut) han hadde ikke stilt inn på hd!) og velger du selv en r41 eller 51 alt. m51 så vil det sjokkere meg hvis du klarer å finne noe spes. galt med den.. og grunnen til at JEG liker m51 er at det er den peneste TV`en JEG vet om (extremt lite objektivt riktignok, men DEN ser bra ut i stua/hybelen) Jeg synes faktisk den er penere enn den nyere r7x serien, som så mange liker så godt (design messig)... svart og sølv i riktig kombinasjon er det fineste som finnes )

takk for et oppklarende svar!

Sjekka ut samsung sin produktside her: http://www.samsung.com/no/products/tv/lcdtv/index.asp

er er det sånn at LE-32m61B er toppmodellen deres nå? Skal Kanskje vurdere en 32 tommer.. er denne da et godt valg? Ser at LE-26M51B "stopper" på 51B, er det slik at de mindre TVene ikke får toppmodellen ? eller går dette mest på design o.l.? hva er forskjellen mellom disse to TVene bortsett fra størrelsen? rent praktisk, ser at kontrast forskjellen er 5000:1 mot 3000:1 hvordan ser man forskjellen i bilde kvalitet mellom disse?

Du sier at det alltid kommer noe snacks i juli/august er noe kjent om f.eks. kommende samsung 26-32" modeller? Hva vil forbedringene eventuelt være ?

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    17
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Alright, Googla forresten litt nettopp og fant denne siden; http://www.hdtvexpert.com/pages_b/samsung_hdtv.html

omtrent midt på: The big news for Samsung is their 7th generation of LCD products, which fall into two categories. 92-series sets include ATSC and NTSC tuners, dual HDMI inputs, downward-pointing hidden speakers, and Game Mode to reduce image lag. Color-corrected CCFLs and S-PVA technology are also standard.

Game Mode høres jo interessant ut for meg eventuelt da LN-S3292D

Lenger opp sto det også om en LN-S2652D

Vet du noe om når disse kommer på markedet?

Også hvor anbefaler du meg å kjøpe TV? Type expert eller webshop? Anbefalinger?

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    310
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    De kommer nok (men uten de digitale tunerne) og med en annen modellbetegnelse relativt snart.. r71,2,3,4,5 har jo det meste av hva du nevner på de amerikanske modellene, men ikke 2 hdmi.. Erstatter til M61 vil nok få det (håper jeg), men jeg husker ikke om den lanseres i 26" størrelse.. Personlig hadde jeg kjøpt fra en velrennomert nettbutikk eller expert/best-buy.. jeg tør ikke handle hos jallabutikker for å spare noen hundrelapper iallefall, men dette er selvsagt opp til hver enkelt

Alright, Googla forresten litt nettopp og fant denne siden; http://www.hdtvexpert.com/pages_b/samsung_hdtv.html

omtrent midt på: The big news for Samsung is their 7th generation of LCD products, which fall into two categories. 92-series sets include ATSC and NTSC tuners, dual HDMI inputs, downward-pointing hidden speakers, and Game Mode to reduce image lag. Color-corrected CCFLs and S-PVA technology are also standard.

Game Mode høres jo interessant ut for meg eventuelt da LN-S3292D

Lenger opp sto det også om en LN-S2652D

Vet du noe om når disse kommer på markedet?

Også hvor anbefaler du meg å kjøpe TV? Type expert eller webshop? Anbefalinger?

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    17
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    greit. Føler at jeg har fått mer klarhet nå!

Heller nok mot samsung, og muligens også en 32" hvis de nye M skjermene ikke går ned til 26".

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •