bilde

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 4 av 4

Tråd: bilde

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    38
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

bilde

Jeg har kjøpt Panasonic PV-60 42". Er det noen som kan gi meg en forklaring på hvorfor bildet blir smalere ved DVD? Bildet fyller TV-skjermen når tekst, kapittel osv skal velges. Når filmen starter kuttes plutselig bildet oppe og nede. Kan jeg stille inn anderledes, uten å zoome, for å få riktig bilde "helt ut".

Bruker Denon AVR-3806 til 5.1 sammen med PV-60. Men får ikke lyden fra TV-sendinger over på høytalerene. Har HDMI fra reciver til TV, trodde det ville gjøre susen..... På DVD er det ikke noe problem med lyden.
    Noen som har tips?

Virker kanskje amatørmessig for noen det her, men ganske frustrerende for meg. Håper å få hjelp her.

Intermediate homecinema sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    3,116
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er fordi mange filmer er spilt inn i kinoformat 2,35:1. Altså er bredden 2,35 bredere enn høyden. Andre filmer er spilt inn i 1,78:1 format som er 16:9 og disse filmene vil fylle hele skjermen på din TV. :-P

Moderator ask4me2 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,802
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er helt riktig det homecinema sier her, og det er vel også et ganske vanlig problem du beskriver lydhund, spessielt helt i begynnelsen med det å gå fra en 4:3 skjerm og over til en 16:9.

En liten trøst kan jo være å tenke seg det semme 2.35:1 film bilde vist som en tynn liten fartstripe over en 4:3 skjerm ;-) .

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    38
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for svar begge to. Faktisk beroligende at "sånn er det bare." Kjipt alikevel da....argh.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •