Hitachi 42PD6600

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 6 av 6
    Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    44
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Hitachi 42PD6600

Har egentlig lyst på Panasonic PV60, men blir et par tusenlapper for dyr. Alternativet har vært LG42PM1MA, men er ingen som har den inne til fornuftig pris.

Har derfor surfet litt rundt etter andre plasmaer, helst ikke dyrere enn 15 000 inkl. bordstativ. På Lefdal.no fant jeg imidlertid en plasmaskjerm som fanget min interesse.

Jeg kan ikke se at de oppgir noen modell, kun Hitachi 42" Plasma. Sjekk her. Etter å ha sjekket litt med spesifikasjonene, så kommer jeg frem til at det antagelig dreier seg om 42PD6600. Prisen er på 15 795,-

Er dette en bra skjerm? Jeg vil veldig gjerne høre erfaringer fra noen som har den. Har søkt litt rundt diverse steder, men ikke funnet særlig med skriverier fra folk som har skjermen.

Er den f.eks. et bedre/dårligere kjøp enn LG42PM1MA? En fordel for meg er at bordstativ medfølger. Det koster jo ca 1500 på LG-skjermen som ekstrautstyr.

1024 × 1024 er vel også en gunstig oppløsning? Hvordan er svartnivået? Harn den PIP (LG-skjermen har ikke, et minus)

Vil gjerne høre fra folk som har kunnskap/efaring om denne skjermen. Har aldri vært borti Hitachi før...

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    22
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Good value for money!

Har hatt denne tv'en siden januar, og er veldig godt fornøyd. Jeg har ingen problemer med å innse at den ikke kan konkurrere med tv'er i 30k klassen, men i forhold til prisen synes jeg den er et veldig godt kjøp. Kjøpte den selv for 20K, og har ikke angret et sekund. Tv'en har PiP.

Jeg vil uansett anbefale å anskaffe en digital mottaker, men det gjelder jo uansett hvilken tv du kjøper deg. Standardinnstillingene er elendige på denne tv'en, men etter at jeg fikk tak i Hitachi sine teknikkere's forslag er alt fryd og gammen. Som alle store tv'er er signalkilden inn utslagsgivende for resultatet. Gamle filmer fra kanalen Hallmark er ikke akkurat imponerende, men nye produksjoner som de elendige komiseriene "According to Jim" (Tv3) og kanskje mest av alt "hope and faith" (Tv2) gir fantastisk flotte bilder.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    44
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for svaret.

Jeg har digital kabel-tv gjennom UPC, så håper og tror bildene skal bli bra. Synes det er en gjennomgangsmelodi at standardinnstillingene er dårlige på plasmaer. Du må gjerne gi meg noen tips på dette hvis jeg kjøper skjermen

Har du hatt noen problemer med innbrenning forresten?

Fortsatt mest lyst på LG-skjermen egentlig, men Hitachien har de på lager i Lefdal-butikken like ved. Og ikke minst har jeg muligheten til å se den selv i butikken (selv om bildene vel alltid blir langt bedre i butikkk enn hjemme). LG-skjermen kan jeg ikke se før jeg kjøper, og nettbutikkene har den ikke på lager i skrivende stund heller.

Hm. Kanskje jeg skal ta meg en tur på Lefdal i kveld.

Intermediate corleone sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    807
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

om pd6600

Hitachi PD6600 er en bedre tv enn prisen skulle tilsi når det gjelder bilde såfremt du kjører HDMI, hatt den et halvt år og er veldig fornøyd. Bruk screenwipe ofte og se ikke på NRK svisj for lenge så er det ingen problemer med innbrenning. Lkke til.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    22
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Ingen problemer med innbrenning

Jeg har ikke hatt noen problemer med innbrenning. Helt i starten hadde jeg statisk tekst-tv bilde på i litt over 1t, og når tv'en ble avskrudd kunne mann såvidt skimte teksten i panelet. Dette gikk imidlertid veldig raskt bort, og har siden ikke opplevd det. Jeg har også aktivert en "anti-innbrenningsfunksjon" som flytter alle piksler et hakk vertikalt eller horisontalt hvert 5.min (tror det må være umulig å legge merke til når dette skjer...).

Min opplevelse var at bildet var håpløst i butikken men bra hjemme. Expert hadde splittet samme signal på 30 tv'er. Eg kjøpte på bakgrunn av research og anbefalinger. Min canal digital mottaker har uforståelig nok ikkje hdmi-utgang (bare scart), men jeg er godt fornøyd med bildet likevel. Hvis du ender opp med å kjøpe tv'en kan jeg alltids maile over innstillingene...

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    136
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan noen fortelle meg hvilket innstillinger som er de beste på denne skjermen. Jeg ser det er mange som sier at den er mye bedre med riktige innstillinger, men hva er de innstillingene?

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •