Philips clear-LCD

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 25
    Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    20
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Philips clear-LCD

Heisann. Venter i spenning på de nye LCD-tvene til Philips med clear-LCD. Teknologien vant pris for beste nye teknologi, og ser ut til å lovprises de fleste stedene jeg leser om det (linker under), men her har jeg ikke sett stort. Spesielt 32PF9731 og 37PF0731 ser spennende ut. Noen som har sett eller hørt noe om dem? Tror de er ventet inn om ikke så lenge.

http://www.flatpanels.dk/flatforum/v...8db476a73b2b04 , http://www.lydogbilde.no/endelig-kvi...890-45377.html , http://www.lydogbilde.no/lcd-til-hje...467-48313.html ,
    http://www.philips.be/assets/Downloa...731D-14101.pdf

Intermediate Revox sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    4,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    32PF9531 chassiset til LG LB1r. Foten til Pioneer PDP435.. Får håpe det blir så bra som de skryter av. Eneste minuset er at man ikke kan ha en lampe eller vindu i nærheten da skjermen reflekterer absolutt alt.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    20
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

37" Clear LCD kommet

Og der ser jeg 37PF9731 har kommet inn på de norske sidene til Philips. Da er det bare å vente på at de kommer til butikkene, spes. 32PF9731 venter jeg på, da jeg tror 37" blir for dyr..
    Laang link under...
    http://www.consumer.philips.com/cons...CSHQNHKFSESI5P

Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    4,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lurer på om denne tv'en klarer 1080p eller om det blir nok en 9830 flopp. Jeg virker kanskje litt vel kritisk men etter å ha testet de fleste Philips tv'er som er på markedet de siste årene kan jeg ikke si jeg er veldig overbevist. Kvaliteten er rett å slett no møkk utenom toppmodellene, og de igjen leverer ikke det de påstår. Så denne tv'en har mye å bevise.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    276
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Slettet.

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    1,474
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg skal ihvertfall ikke ha en TV med clear coating som reflekterer alt. Har en HP laptop med blank skjerm og det er ikke å foretrekke fremfor en matt.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    20
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av T 2
    Jeg skal ihvertfall ikke ha en TV med clear coating som reflekterer alt. Har en HP laptop med blank skjerm og det er ikke å foretrekke fremfor en matt.
    Hvis du leser litt om clear lcd kan det være du ombestemmer deg. Navnet henspeiler på skarpe bilder, ikke "blank/klar skjerm" - det er en teknologi som etterlikner gammeldags tv med "scanning backlight", dvs at belysningen av krystallene ikke er konstant, men flytter seg raskt nedover skjermen på samme måte som elektronstrålen på en vanlig tv, på den måten blir ikke krystallene belyst mens de bytter bildeinfo og det skal være en effektiv måte å hindre at bildet flyter ut ob blir uskarpt ved raske bildeskift, som f.eks. sportssendinger. Keitete forklart, men det står en del om det i en av linkene mine i den første posten. Teknologien vant EISA-award for årets beste nye teknologi, og nå er den altså på plass i disse nye modellene.

hkmod25 - takk for bra link, den var jeg ikke obs på - grei pris, og snart ventet inn! Nå er det bare å vente til den kommer inn i en butikk og se om den er så bra som jeg håper, så skal jeg kjøpe meg min første flatskjermsTV! Blir digg å bytte ut min snart 10 år gamle 28" Tanra TV med 4 siders tekst-tv hukommelse...

Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    4,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå er det på plass og da er det bare å vente på at LG eller Samsung perfeksjonerer det med sin kvalitet. (ja vet at LG samarbeider med philips om paneler, Men langt ifra resten)

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    20
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå er hva på plass?

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    2,112
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som har sett 42PF9831D i aksjon? Ser at den har fått en bra test her systemet virker jo bra utfra det jeg har lest men fungerer det i praksis?

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    17
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Revox
    Nå er det på plass og da er det bare å vente på at LG eller Samsung perfeksjonerer det med sin kvalitet. (ja vet at LG samarbeider med philips om paneler, Men langt ifra resten)

kommer samsung med noe tilsvarende i sine skjermer?

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    20
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ikke i år, kanskje i løpet av et par år.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    20
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av rs_banditt
    Noen som har sett 42PF9831D i aksjon? Ser at den har fått en bra test her systemet virker jo bra utfra det jeg har lest men fungerer det i praksis?
    Antakelig, i og med at den får så bra testresultater (knallbra bilde pleier å gå igjen) alle de stedene jeg har lest om den. 42" blir for stor og dyr, 37" blir for stor, nå går jeg og gleder meg til 10.august når den er ventet inn. Antar det blir en 32PF9731 på meg, men eg må se den med egne øyne først. Noen som vet om steder de pleier å ha godt utvalg i toppmodeller fra Philips? F.eks. et sted de har 42PF9831 inne?

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    4,886
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Når kommer herligheta på elkjip så man får sett litt?

"det er en teknologi som etterlikner gammeldags tv med "scanning backlight", dvs at belysningen av krystallene ikke er konstant, men flytter seg raskt nedover skjermen på samme måte som elektronstrålen på en vanlig tv, på den måten blir ikke krystallene belyst mens de bytter bildeinfo og det skal være en effektiv måte å hindre at bildet flyter ut ob blir uskarpt ved raske bildeskift,"

Er du sikker på dette? Jeg oppfattet det som om baklyset ikke flytter seg nedover skjermen men heller flimrer av og på i synk med bildesignalet. Jeg er spent på hva som skjer når man forer tv-en med 24, 25, 30, 50 og 60Hz videomateriale når det tydelig står at baklyset flimrer med 75Hz. Ratekonvertering eller variabel baklystakt?

Og hva skjer med Philips og PC-inngang? Prøver de å redusere sitt eget marked eller? =) Min Dell pc-skjerm til 4500,- greier å ta imot flere pixel per sekund over DVI enn disse skjermene jo =)

-k

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    276
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Slettet.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    4,886
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av hkmod25
    Sansynligvis de bare vet at det beginner å komme på marked PC grafikkort med HDMI utgang som skal løse alle disse problemmer med VGA/DVI/HDCP...
    Det er såvidt jeg vet misforstått. Det enkle "problemet" PC-brukerne har er at de ønsker å kunne si at "pixelen med koordinatene x=300, y = 600 skal være lik rgb 20,40,25". Det er vel et enkelt ønske?

Philips sier: "neida, først skal vi skalere litt slik at pixelen din brer seg over 9 nye pixler. Så skal vi kutte litt rundt kantene".

Ingen skjermkort kan kurere dårlige ingeniørvalg på displaysida....

LG sine skjermer greier i dag å vise VGA eller DVI/HDMI-signaler som de er ment.

-k

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    1,474
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av hkmod25
    Sansynligvis de bare vet at det beginner å komme på marked PC grafikkort med HDMI utgang som skal løse alle disse problemmer med VGA/DVI/HDCP...
    Problemet ligger ikke på grafikk-kort siden, men på Philips LCD TV'ene sin manglende evne til å fungere slik som en dataskjerm er tenkt å fungere. Fordi de definerer dette som videoprodukter så har de antagelig benyttet noen rimeligere grafikk-kretser som ikke takler PC-signaler på en skikkelig måte.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    20
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av knutinh
    Når kommer herligheta på elkjip så man får sett litt?

"det er en teknologi som etterlikner gammeldags tv med "scanning backlight", dvs at belysningen av krystallene ikke er konstant, men flytter seg raskt nedover skjermen på samme måte som elektronstrålen på en vanlig tv, på den måten blir ikke krystallene belyst mens de bytter bildeinfo og det skal være en effektiv måte å hindre at bildet flyter ut og blir uskarpt ved raske bildeskift,"

Er du sikker på dette? Jeg oppfattet det som om baklyset ikke flytter seg nedover skjermen men heller flimrer av og på i synk med bildesignalet. Jeg er spent på hva som skjer når man forer tv-en med 24, 25, 30, 50 og 60Hz videomateriale når det tydelig står at baklyset flimrer med 75Hz. Ratekonvertering eller variabel baklystakt?
    -k
    Er ikke sikker, etter å ha sett litt nærmere ser det ut som du har rett, men resultatet skal bli det samme.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    4,886
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av drdre
    Er ikke sikker, etter å ha sett litt nærmere ser det ut som du har rett, men resultatet skal bli det samme.
    Enig. En oppførsel på bevegelser som er nærmere CRT-tv-er. Og det er en bra ting.

Lurer på om vi får det samme på projektorer?

-k

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    20
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da var den bestilt fra smarthus til 19.900. Det gikk litt fort i svingene da jeg (trodde jeg) så den på siden her (AV-nytt) til 28.490, men så først nå at det var for 37". Ble litt skremt over at den første prisen på 19.900 var feil og for lav, etter å ha sett den mye dyrere på net on net, så jeg skyndet meg å bestille før de fikk oppdater siden deres. Men så viste det seg da at det er den prisen de kjører. Så den kjøpes usett, krysser fingrene og håper på det beste. Er den dårlig sendes den i retur på angrerett og dere får høre om det her. Er den bra beholdes den og dere får også høre om det her
    Gleder meg!

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •