Sagem TVen sin bildekvalitet

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 9 av 9
    Active
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    403
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Sagem TVen sin bildekvalitet

Vil Sagem 50" TVen være på lik linje med PV60 og LE-40M61B når det gjelder bildekvalitet? Når det gjelder TV sendinger, DVD, HD, Spill, Generell PC/WMC bruk? Hvorfor/Hvorfor ikke?

Active
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    326
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har ennå ikke sett en plasma/LCD som kan måle seg med Sagem'ens billedkvalitet - dette gjelder både TV, pc og DVD. Den er ikke plaget av dårlig bildeprosessering (hakking og lignende ved panoreringer eller raske bevegelser) som jeg har lagt mer til på ganske mange LCD/plasmaskjermer. Meget godt bilde ved bruk av PC via HDMI eller vga inngangen. Surfing i 1280x720 er ikke noe problem, i tillegg trenger du ikke å tenke på innbrenning. Du bør imidlertid se TV'en før du kjøper for å forvisse deg om at du ikke plages av regnbuer. Når det er sagt har jeg fremdeles til gode å møte noen som har vært plaget av dette, og nokså mange har etterhvert sett på TV hos meg :-)

Moderator HåkonN sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av luria
    Har ennå ikke sett en plasma/LCD som kan måle seg med Sagem'ens billedkvalitet - dette gjelder både TV, pc og DVD.
    Jeg vet ikke hvilke flatskjermer du har sett, men basert på mine erfaringer, så hadde jeg tatt en god plasma foran Sagem.

Men det er jo ikke tvil hvem som gir mest for pengene, så fremt man ikke bryr seg om størrelsen.

Active
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    403
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HåkonN
    Jeg vet ikke hvilke flatskjermer du har sett, men basert på mine erfaringer, så hadde jeg tatt en god plasma foran Sagem.

Men det er jo ikke tvil hvem som gir mest for pengene, så fremt man ikke bryr seg om størrelsen.
    Men må jeg ikke da ut med 30-40000 tusen for å få lik bildekvalitet?

Active
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    326
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Jeg sammeligner bl.a. med Panasonic 42PA-50 hos naboen som jeg selv har prøvd ulike kilder og innstillinger på. IMO er det stor forskjell på bildekvalitet her. Dessuten ser jeg jo plasma og LCD skjermer nesten ukentlig hos elforhandlere i kjøpesentre og hjemme hos slekt/venner. Det er imidlertid de færreste som har sett en DLP bakprosjeksjonstv og enda færre har sett en Sagem. Jeg har fremdeles til gode å se en utstilt i østlandsområdet. Jeg mener at det er klasseforskjell mellom denne og de plasma/LCD'ene jeg har sett mht billedkvalitet. Dette er også tilbakemeldingen jeg får fra de som har sett på TV hos meg. Litt spent på hva slags erfaring du har med Sagem?

EDIT: Trådstarter kan kanskje se denne hos Netshop Oslo? Der har de visst utstillingslokale. Jeg vil virkelig anbefale en nærmere titt på denne TV'en, du vil neppe bli skuffet over billedkvaliteten. Kikk også litt i dette forumet: http://www.avforums.com/forums/forumdisplay.php?f=165
    Her vil du finne mange poster om Sagem'en på godt og vondt, billedkvaliteten er det imidlertid de færreste som klager over ;-)

Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av luria
    Jeg sammeligner bl.a. med Panasonic 42PA-50 hos naboen som jeg selv har prøvd ulike kilder og innstillinger på. IMO er det stor forskjell på bildekvalitet her. Dessuten ser jeg jo plasma og LCD skjermer nesten ukentlig hos elforhandlere i kjøpesentre og hjemme hos slekt/venner. Det er imidlertid de færreste som har sett en DLP bakprosjeksjonstv og enda færre har sett en Sagem. Jeg har fremdeles til gode å se en utstilt i østlandsområdet. Jeg mener at det er klasseforskjell mellom denne og de plasma/LCD'ene jeg har sett mht billedkvalitet. Dette er også tilbakemeldingen jeg får fra de som har sett på TV hos meg. Litt spent på hva slags erfaring du har med Sagem?
    Jeg har sett Sagem side om side med flere plasma, men det som var av interesse for meg, var denne sammenlignet med Pioneer sin 506/436 da dette var et produkt som var aktuelt for meg i det øyeblikket. Dette var i Asia.

Syntes bildet ikke var så skarpt som på plasma (da med HD som kilde), og jeg likte fargegjengivelsene på Pioneer bedre. Under action-scener der ting skjedde svært fort, syntes jeg ikke Sagem hang helt med. Dette var ikke store negative ting, og sikkert ikke relevant for om en blir fornøyd eller ikke. Regnbue-effekt tror jeg ikke jeg er følsom for, så det kan jeg ikke uttale meg om. Det skal også sies at Sagem hadde bedre kontrast. Alt i alt syntes jeg Sagem gir mest for pengene, men at de plasma-modellene jeg sammenlignet med, gjorde at jeg foretrakk plasma (til en selvfølgelig høyere pris). Tanken på lampebytte og størrelse er en annen negativ ting med Sagem.

Min erfaring trenger absolutt ikke være endelig. Kan godt være jeg opplevde en dårlig justert Sagem mot en godt justert Pioneer. Vet selv hvor mye dette kan innvirke på kundens opplevelser. (har fortsatt ikke sett en optimal Pioneer plasma i en butikk). Håper det var oppklarende ift. min erfaring.

Expert AndreWerdenskrieg sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,368
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En ting man også bør ta i betraktning er innsynsvinkelen. Sitter man litt for høyt, litt for lavt eller litt til en av sidene, daler bildekvaliteten betraktelig.

Litt synsing:
    Jeg kan ikke huske å ha sett en Sagem, men de bakprojeksjonsTV'ene jeg har sett har hatt meget god bildekvalitet. I mine øyne har disse imponert meg mere en f.eks LCD, mens plasma har imponert mest.

Hvor bra disse TV'ene jeg så var kalibrert har jeg ingen formening om.
    XTZ 99.26 | Yamaha CX-A5000 | 4 x SEAS L26ROY | Aoda MA-600 | Oppo | Marantz MM8003 | Antimode | LG 65"

Active
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    403
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har sett Sagem side om side med flere plasma, men det som var av interesse for meg, var denne sammenlignet med Pioneer sin 506/436 da dette var et produkt som var aktuelt for meg i det øyeblikket. Dette var i Asia.

Syntes bildet ikke var så skarpt som på plasma (da med HD som kilde), og jeg likte fargegjengivelsene på Pioneer bedre. Under action-scener der ting skjedde svært fort, syntes jeg ikke Sagem hang helt med. Dette var ikke store negative ting, og sikkert ikke relevant for om en blir fornøyd eller ikke. Regnbue-effekt tror jeg ikke jeg er følsom for, så det kan jeg ikke uttale meg om. Det skal også sies at Sagem hadde bedre kontrast. Alt i alt syntes jeg Sagem gir mest for pengene, men at de plasma-modellene jeg sammenlignet med, gjorde at jeg foretrakk plasma (til en selvfølgelig høyere pris). Tanken på lampebytte og størrelse er en annen negativ ting med Sagem.

Min erfaring trenger absolutt ikke være endelig. Kan godt være jeg opplevde en dårlig justert Sagem mot en godt justert Pioneer. Vet selv hvor mye dette kan innvirke på kundens opplevelser. (har fortsatt ikke sett en optimal Pioneer plasma i en butikk). Håper det var oppklarende ift. min erfaring.
    Fine synspunkter Håkon. Bare synd jeg ikke har 40k å bruke på en 506. Selv om jeg gjerne skulle hatt en Så får nok nøye meg med en Sagem.

Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Henrikr
    Fine synspunkter Håkon. Bare synd jeg ikke har 40k å bruke på en 506. Selv om jeg gjerne skulle hatt en Så får nok nøye meg med en Sagem.
    Sagem blir du nok strålende fornøyd med!

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •